Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 27   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Här kan Ni ställa frågor till en kronoinspektör  (läst 305103 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #75 skrivet: April 19, 2010, 23:50:28 »

Fast jag tror ju inte de gör undantag och låter mig behålla några kronor till, om andra inte fått det.

Nä, det är nog ingen risk, normalbeloppet blev ju dessutom sänkt i år!  Shocked

Soc kan ta den även kanske, el måste alla ha, och än så länge tillåts vi ha el i skuld-gettot som ingår i lägsta levnads-normen.

Så enkelt är det ju tyvärr inte, det görs en vanlig "prövning", med allt vad det innebär, och i slutändad kanske man inte alls får någon hjälp där!
Det finns en del att läsa om det här på forumet, där t.o.m barn har varit inblandade men soc har inte hjälpt till.
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #76 skrivet: April 20, 2010, 07:04:46 »

Jag har också en fundering, för jag har inte haft löneutmätning på länge nu på grund av för låg inkomst, men jag har ju hopp om att inte ha det så resten av mitt liv... mest oroad är jag för min elräkning, den "räknas" ju inte utan jag får väl dels räkna en peng till hyran och en peng som normalbelopp till levernet, men när nu elräkningen är mycket större är den var förut, får jag behålla en peng extra då eller är jag tvungen ta av matpengarna för att täcka den ökade elkostnaden?

när jag fick en högre elräkning så ringde jag in och jag fick tillbaka pengar av fogden efter några dagar då dom fått av  min löneutmätning...  men dom drog som vanligt men betalade tillbaka en del...slapp ta av matpengarna..
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
carisma
Hero Member

« Svara #77 skrivet: April 20, 2010, 07:07:53 »

var tog Varinder vägen  Shocked
Loggat

jaden
Full Member

Antal inlägg: 126

« Svara #78 skrivet: April 20, 2010, 11:28:40 »

Den s.k processägaren har satt stopp för svar...även Gadreel har försvunnit...
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #79 skrivet: April 20, 2010, 11:32:54 »

Den s.k processägaren har satt stopp för svar...även Gadreel har försvunnit...

Hur vet du det ? 

Diktaturen kommer närmare & närmare.....
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
carisma
Hero Member

« Svara #80 skrivet: April 20, 2010, 12:19:16 »

mycket märkligt  Huh?  fast man ska INTE hjälpa skuldsatta,,, dom är inte folk utan parasiter
Loggat

500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #81 skrivet: April 20, 2010, 12:20:54 »

Jag tror tyvärr att Ni har haft lite väl stora förväntningar på Varinder och Gadreel och gjort för stort nummer av det.
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #82 skrivet: April 20, 2010, 12:31:22 »

Kampen fortsätter oavsett om dom är här eller inte. FOKUS
Loggat
carisma
Hero Member

« Svara #83 skrivet: April 20, 2010, 12:37:31 »

Jag tror tyvärr att Ni har haft lite väl stora förväntningar på Varinder och Gadreel och gjort för stort nummer av det.

Det tror jag inte ,, Smiley
Loggat

Otto
Jr. Member
**

Antal inlägg: 76

« Svara #84 skrivet: April 20, 2010, 12:46:20 »

Nä du 500%ränta, jag tror absolut inte att vi har för stor tilltro, eller gjort för stort nummer av det som du uttrycker det.
Gadreel och Varinder har svarat på många frågor här på forumet, och hjälpt många människor. Deras svar är också, i alla fall i mina ögon, och jag tror flera andras med, helt trovärdiga.
Jag har all respekt för dina åsikter om fogdar, jag har ingen anledninga att ifrågasätta dem, men jag tycker inte du skall dra dessa två över samma kam.
Även hos fogdarna finns det människor.
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #85 skrivet: April 20, 2010, 13:05:17 »

Dom har bara rättat oss hur man ska göra... ingenting om hur vi kan göra för att "fuska" oss fram. Rena fakta-svar tycker jag. Vilket är MKT bra... men men.. vi får väl maila dom frågorna till kronofogden i framtiden annars......  Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #86 skrivet: April 20, 2010, 13:05:55 »

hej Otto. Jo, håller med Dig till största delen, men svaren är formella, därför är de trovärdiga i sina yttranden.
Jag ser ingen empati alls för oss som är förpassade till skuld-gettot i svaren.
Jag kanske är för bitter mot dem, men kan KFM driva folk så långt som till självmord m.m,
då kan inte jag begripa att om man är människa och jobbar på KFM, så gör man något åt saken.
Eller så får man man acceptera att man jobbar hos en Statlig myndigheter som driver folk till självmord, och inte bryr sig om det. Det är verkligheten idag, och så har det alltid varit, konstigt nog.
Personligen hade jag om jag jobbade på KFM fört ett jävla liv om hur vi behandlas, funkade inte det så hade jag sagt upp mig omedelbar verkan och gått till media, men det är jag det.
(Jag hittade kön när Vår herre delade ut hjärnor och hjärtan)
Någon förändring finns således inte i sikte. detta är fakta.
Jag läste nu här i forumet att Naimie med sin cancersjuke make är hårt ansatta av en Fogde som vill att de inte ska ha råd till Pedigree Pal ens. Att maken är cancersjuk är helt ovidkommande för KFM.
Det Naimie berättar är just i sådana situationer då KFM vill driva folk till självmord.
Finns ingen annan förklaring. Man kan inte skylla på regelverket hos KFM, för Fogden är en del av regelverket.
http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=3043.msg26576#msg26576
Loggat
alvedon
Sr. Member

Antal inlägg: 257

« Svara #87 skrivet: April 20, 2010, 15:21:41 »

Jag vet vad jag INTE förväntade mig, och det var att de skulle stanna kvar här efter att den senaste tiden blivit kallade allt från sociopater till koncentrationslägervakter. Och säg inte att det inte var personligt, för i samtliga dina inlägg har du betonat att det är "hela KFM" och "alla fogdar". Dessutom adresserar du dem direkt flera gånger.

Men, hade det inte varit du så hade det säkert varit någon annan. Det var ju trevligt så länge det fungerade.

Jag har iallafall fått lära mig att man inte kommer någonstans genom att bära på felriktat hat och vara bitter.
Loggat
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #88 skrivet: April 20, 2010, 16:01:53 »

Jag vet vad jag INTE förväntade mig, och det var att de skulle stanna kvar här efter att den senaste tiden blivit kallade allt från sociopater till koncentrationslägervakter. Och säg inte att det inte var personligt, för i samtliga dina inlägg har du betonat att det är "hela KFM" och "alla fogdar". Dessutom adresserar du dem direkt flera gånger.

Men, hade det inte varit du så hade det säkert varit någon annan. Det var ju trevligt så länge det fungerade.

Jag har iallafall fått lära mig att man inte kommer någonstans genom att bära på felriktat hat och vara bitter.

word
Loggat
lasseh
Sr. Member

Antal inlägg: 292

« Svara #89 skrivet: April 20, 2010, 19:43:35 »

Vänföreningen Insolvens har nyligen öppnat en tråd för frågor till Kronofogden men man måste väl vara medlem där för att få frågan vidarebefordrad.
Om någon mailar frågor till Kfm så är ju svaret intressant för oss övriga om det är allmängiltigt. Det borde kanske finnas en tråd: Svar från Kronofogden.
Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 27   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: