kenny555
|
 |
« Svara #90 skrivet: Februari 09, 2010, 00:17:06 » |
|
Nu så har jag ett par knepiga kluriga frågor som du kanske kan svara på Jo jag satt och tänkte på ett par saker Vad är din egentliga anledning till att du är här seriöst??Känner ni er hotade på Inkassobolagen så ni måste vara på dessa olika sidor som finns på nätet.Skitbra att du svarar på massa frågor här,men helt ärligt så känns det lite som om du är ute efter att se hur våra hjärnor fungerar..+att ni på Inkassobolagen gärna vill fiska upp massa tips vi får här och ger. Här är vi lite som en familj dvs vi försöker hjälpa varandra genom råd m.m.. Jag kan liksom inte i min vildaste fantasi tro att någon på ett inkassobolag skulle komma hit frivilligt för att nästan ge oss bra villkor etc. Tyvärr är jag misstänksam mot de flesta INkassobolag för jag kan bara berätta en simpel sak som skedde med ert bolag.. Jag hade 24 olika skulder på 126.000:- sista brevet jag fick från er var för 4.3 år sedan. Jag ringde upp er seriösa organisation och frågade enkelt vad är min skuld hos er??? Svaret jag fick blev 188.000:- Mitt svar blev hmmm hur kan det vara på detta viset.Personen påpekade för mig att jo det är avgifter ränta m.m som gjort att skulden hoppat upp såpass. Jag flinade extra mycket när jag påpekade för personen som svarade att det var ju konstigt jag har ju inte fått brev från er. Svaret blev jo vi har skickat 11 brev daterade datum 1+2+3+4+5 typ Jag svarade då konstigt jag har ju inte bott där på 5 år.... Efter 2 dagar ringde jag igen efter att ha påpekat för er telefonist att räkna ut hur mycket min riktiga skuld var.Inte fantasiskulden ni uppgav. Svaret jag fick blev 16.000:- ca.Den 1a reaktionen jag fick var vilka jävla rötägg som ville sno åt sig 172.000:- som jag egentligen inte skulle betala.Seriösa inkassobolag ska skriva av skulder om de anses preskriberade det undvek ni.Tänkt om detta hade varit en vanlig person som inte vetat om dessa saker med preskription då hade dom säkert kört på er linje hela dagen med en skuld som egentligen inte borde vara... Därav mitt agg emot Inkassobolag tyvärr finns det för få handläggare som kan resonera normalt
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nightmare
|
 |
« Svara #91 skrivet: Februari 09, 2010, 00:36:23 » |
|
Nu så har jag ett par knepiga kluriga frågor som du kanske kan svara på Jo jag satt och tänkte på ett par saker Vad är din egentliga anledning till att du är här seriöst??Känner ni er hotade på Inkassobolagen så ni måste vara på dessa olika sidor som finns på nätet.Skitbra att du svarar på massa frågor här,men helt ärligt så känns det lite som om du är ute efter att se hur våra hjärnor fungerar..+att ni på Inkassobolagen gärna vill fiska upp massa tips vi får här och ger. Här är vi lite som en familj dvs vi försöker hjälpa varandra genom råd m.m.. Jag kan liksom inte i min vildaste fantasi tro att någon på ett inkassobolag skulle komma hit frivilligt för att nästan ge oss bra villkor etc. Tyvärr är jag misstänksam mot de flesta INkassobolag för jag kan bara berätta en simpel sak som skedde med ert bolag.. Jag hade 24 olika skulder på 126.000:- sista brevet jag fick från er var för 4.3 år sedan. Jag ringde upp er seriösa organisation och frågade enkelt vad är min skuld hos er??? Svaret jag fick blev 188.000:- Mitt svar blev hmmm hur kan det vara på detta viset.Personen påpekade för mig att jo det är avgifter ränta m.m som gjort att skulden hoppat upp såpass. Jag flinade extra mycket när jag påpekade för personen som svarade att det var ju konstigt jag har ju inte fått brev från er. Svaret blev jo vi har skickat 11 brev daterade datum 1+2+3+4+5 typ Jag svarade då konstigt jag har ju inte bott där på 5 år.... Efter 2 dagar ringde jag igen efter att ha påpekat för er telefonist att räkna ut hur mycket min riktiga skuld var.Inte fantasiskulden ni uppgav. Svaret jag fick blev 16.000:- ca.Den 1a reaktionen jag fick var vilka jävla rötägg som ville sno åt sig 172.000:- som jag egentligen inte skulle betala.Seriösa inkassobolag ska skriva av skulder om de anses preskriberade det undvek ni.Tänkt om detta hade varit en vanlig person som inte vetat om dessa saker med preskription då hade dom säkert kört på er linje hela dagen med en skuld som egentligen inte borde vara... Därav mitt agg emot Inkassobolag tyvärr finns det för få handläggare som kan resonera normalt
GSG syndromet igen. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
emigrerat
|
 |
« Svara #92 skrivet: Februari 09, 2010, 13:08:41 » |
|
är det inte bättre att någon svarar än att ingen svarar.
Nog om detta nu, den här tråden heter Fråga Peter Hellman och det är just det vi ska göra.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
NoCash
|
 |
« Svara #93 skrivet: Februari 10, 2010, 22:31:59 » |
|
är det inte bättre att någon svarar än att ingen svarar.
Nog om detta nu, den här tråden heter Fråga Peter Hellman och det är just det vi ska göra.
Den stora frågan är, var är Peter Hellman  Han lyser med sin frånvaro, snart brister tråden...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #94 skrivet: Februari 11, 2010, 00:05:29 » |
|
Han var här senast 8/2.
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
NoCash
|
 |
« Svara #95 skrivet: Februari 11, 2010, 07:13:29 » |
|
Han var här senast 8/2.
Åh fan, då lyckades man missa honom. Har inte bara sett några svar på frågor??? 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
fattigriddare
|
 |
« Svara #96 skrivet: Februari 11, 2010, 10:35:40 » |
|
Man kan se på personens profil, när denne senast var aktiv!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
peterhellman
Newbie
Antal inlägg: 15
|
 |
« Svara #97 skrivet: Februari 11, 2010, 11:27:22 » |
|
Hej!
Jag har dessvärre haft mycket att göra den senaste tiden och är nu på tjänsteresa. Min ambition är dock att svara på era frågor i vart fall en gång per vecka. Det kan hända att jag är inne på forumet och läser frågor m.m. när jag har några minuter över, men frågebesvarandet tar något längre tid och det går därför inte lika snabbt.
Jag hoppas kunna återkomma med svar i morgon eftermiddag eller senast på måndag.
Vänligen, Peter Hellman
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
bruse99
|
 |
« Svara #98 skrivet: Februari 11, 2010, 11:35:21 » |
|
Apropå Haiti så ger Alektum Inkasso regelbundet pengar till välgörenhet. Vi ger t ex pengar till såväl BRIS som Röda korset. Även Alektums ägare och jag själv ger regelbundet bidrag till behjärtansvärda ändamål.
Peter, har du funderat på hur "behjärtansvärt" det skulle vara om Alektum och kanske du själv, skänkte pengar till de behövande i Sverige, till exempel genom att bidra till skuldsatta, kanske starta en fond som arbetar mot överskuldsättning?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #99 skrivet: Februari 11, 2010, 21:28:00 » |
|
Det är väl inget negativt att Peter Hellman svarar på frågor. Inkassobolagen kommer att få ögonen på sig mer och mer i framtiden. De kan ju inte gärna "köra över" folk på Forumet. De vinner nog mest på att besvara alla frågor sakligt - då vet ju vi andra vad som gäller för deras verksamhet. Låt de få läsa om allt helvete vi går igenom - inte för att det kanske hjälper men de skall ändå få reda på hur vi lever.
Låt Forumet vara kvar!
PS. När jag pratade med krf för några år sedan och berättade hur det slog sönder mitt liv att hamna där så sa han att här har vi poliser, bankmän, jurister och ekonomer, det finns alla sorters människor i våra register. Jag tänkte på det när Admin berättade att polisen och åklagarmyndiheten var inne på Forumet. De kanske sitter i skiten själva.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
lasseh
|
 |
« Svara #100 skrivet: Februari 12, 2010, 10:50:31 » |
|
PH, vad krävs enligt Alektum för att en skuld skall vara preskriberad? En dom i tingsrätt? Eller räcker det (för konsumtionsskuld) med tre års uteblivna delgivningar, utskickade krav eller påminnelser?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #101 skrivet: Februari 12, 2010, 11:17:44 » |
|
Har försökt att rensa upp lite då tråden senaste dagarna mestadels handlat om varför inkassoföreträdare får finnas på forumet.
Jag flyttade därför den diskussionen till en ny tråd.
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
bruse99
|
 |
« Svara #102 skrivet: Februari 16, 2010, 10:08:45 » |
|
Hej!
Jag har dessvärre haft mycket att göra den senaste tiden och är nu på tjänsteresa. Min ambition är dock att svara på era frågor i vart fall en gång per vecka. Det kan hända att jag är inne på forumet och läser frågor m.m. när jag har några minuter över, men frågebesvarandet tar något längre tid och det går därför inte lika snabbt.
Jag hoppas kunna återkomma med svar i morgon eftermiddag eller senast på måndag.
Vänligen, Peter Hellman
Peter ljög, han var inne senast igår. Men inga svar kom. Jag saknar Peter...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nightmare
|
 |
« Svara #103 skrivet: Februari 16, 2010, 14:56:47 » |
|
Hej!
Vänligen, Peter Hellman
Peter ljög, han var inne senast igår. Men inga svar kom. Jag saknar Peter... Han skrev uttryckligen: "Det kan hända att jag är inne på forumet och läser frågor m.m. när jag har några minuter över, men frågebesvarandet tar något längre tid och det går därför inte lika snabbt."
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
bruse99
|
 |
« Svara #104 skrivet: Februari 16, 2010, 15:15:36 » |
|
Men han skrev oxå att svar skulle komma senast måndag... det var igår...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|