Peter / Min fråga till dig är tycker du att inkassobranchen fyller en samhällsnyttig funktion ?
Hur tycker du det känns att varje månad "kvittera" ut din lön och en fet årsbonus varje år
och veta att det andras olycka du lever på ?
Har du någonsin funderat på att byta inriktning och ev vara partisekreterare el politiker ?
Idag så vrider och vänder inkassobolagen på alla lagar man kan komma på, och söker efter och nyttjar kryphål i lagarna för att klämma till gäldenärerna ytterligare "bara för att man kan".
Sund inkasso är absolut ok. Alektum uppfattas som ett av de absolut grisigaste inkassobolagen, det är väl bara Lindorff som skuggar dem. Det är inte menat som något personangrepp, men det kan väl knappaast vara en överraskning för dig Peter att du anses vara en av de absolut mest grisigaste personerna inom inkassoindustrin, som vänder och vrider på varje milimeter i jakten på husses klappar. Att du fick något pris vet jag, det säger mer om dig och branschen än att du/ni gjort något bra - gjort rätt för er. Så till min fråga; hur känns det att vakna och veta att man är hatad? Är det en tillfredställelse? Du vet att du är hatad, det är ingen underdrift som du kan snacka bort.
Jag undrar lite därför att jag är intresserad av drivkraften i det du gör, vad som är själva motorn. Jag vet ganska väl hur du kommer att svara, så försök överraska mig.