Sidor: 1 ... 9 10 [11]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fråga Peter Hellman  (läst 124369 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #150 skrivet: April 02, 2010, 10:56:31 »

Peter / Min fråga till dig är tycker du att inkassobranchen fyller en samhällsnyttig funktion ?

Hur tycker du det känns att varje månad "kvittera" ut din lön och en fet årsbonus varje år
           och veta att det andras olycka du lever på ?

Har du någonsin funderat på att byta inriktning och ev vara partisekreterare el politiker ?

Idag så vrider och vänder inkassobolagen på alla lagar man kan komma på, och söker efter och nyttjar kryphål i lagarna för att klämma till gäldenärerna ytterligare "bara för att man kan".

Sund inkasso är absolut ok. Alektum uppfattas som ett av de absolut grisigaste inkassobolagen, det är väl bara Lindorff som skuggar dem. Det är inte menat som något personangrepp, men det kan väl knappaast vara en överraskning för dig Peter att du anses vara en av de absolut mest grisigaste personerna inom inkassoindustrin, som vänder och vrider på varje milimeter i jakten på husses klappar. Att du fick något pris vet jag, det säger mer om dig och branschen än att du/ni gjort något bra - gjort rätt för er. Så till min fråga; hur känns det att vakna och veta att man är hatad? Är det en tillfredställelse? Du vet att du är hatad, det är ingen underdrift som du kan snacka bort.

Jag undrar lite därför att jag är intresserad av drivkraften i det du gör, vad som är själva motorn. Jag vet ganska väl hur du kommer att svara, så försök överraska mig.
Loggat

Sam Hall
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #151 skrivet: April 02, 2010, 11:41:03 »

Personligen tycker jag inte inkassobolagen  fyller en samhällsnyttig funktion,men det är min åsikt
Däremot skulle jag gärna se att det fanns en myndighet(statligt verk) där inkassobranchen skickade in sina underlag innan det  går till kronofogden för utmätnings försök.Där det fanns en nämd med jurister,politiker o tjänstemän som var oberoende....som granskade alla fall innan det går till utmätning...så det inte råder något tvivel om denuationsbrev,saklegitimitet o presk. osv
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #152 skrivet: April 06, 2010, 22:49:39 »

Personligen tycker jag inte inkassobolagen  fyller en samhällsnyttig funktion,men det är min åsikt
Däremot skulle jag gärna se att det fanns en myndighet(statligt verk) där inkassobranchen skickade in sina underlag innan det  går till kronofogden för utmätnings försök.Där det fanns en nämd med jurister,politiker o tjänstemän som var oberoende....som granskade alla fall innan det går till utmätning...så det inte råder något tvivel om denuationsbrev,saklegitimitet o presk. osv

Skriver under på det. Är eg. helt sjukt att det inte redan är så.
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
Sam Hall
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #153 skrivet: Juli 18, 2010, 07:55:42 »

Har Peppe Hellmen lagt av att svara på frågor Här ? Evil
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #154 skrivet: Juli 18, 2010, 14:47:17 »

Han är väl på långsemester. fattig är nog inte pojken
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #155 skrivet: Juli 18, 2010, 15:34:16 »

Eller så insåg han att hans syn på världen inte tas emot med öppna armar här.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« Svara #156 skrivet: Februari 11, 2011, 14:22:37 »

Av någon förunderlig anledning har jag fått information om Peter Hellmans förehavande med diverse motorcykelåkande entusiaster.
Är det någonting som ni ävriga också har läst på nätet eller hört?
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #157 skrivet: Februari 12, 2011, 12:24:31 »

Av någon förunderlig anledning har jag fått information om Peter Hellmans förehavande med diverse motorcykelåkande entusiaster.
Är det någonting som ni ävriga också har läst på nätet eller hört?
Nope! Berätta mer! PM?
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Sidor: 1 ... 9 10 [11]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: