Jag har också lärt mig läxan med försiktighet, det är därför jag klassar just denna tråd till kategorin dumfällan. Fram med folk som har startat eget och som har lyckats lösa ut sin skuldsatta situation tack vare detta istället eller som Admin som pluggar för att införskaffa sig kunskap innan han kastar sig in i något. Allt kostar så är det bara, man kan inte starta en verksamhet utan ett öre i insats, inte ens trådskaparen har lyckats med den bedriften och genom att man satsar något så riskerar man också något. Värdesätt er tid bättre än att öda bort den på något som troligtvis inte kommer att generera något nämnvärt övervärde tillbaka.
Den dagen HCP har löst ut sin egen situation kan vederbörande gärna få komma med sitt mirakel medel. Till dess så säger jag återigen som Morvin. MONEY TALKS, BULLSHIT WALKS.
Så om jag postar kontoutdragen från mitt skattekonto och KFM-konto att jag minskat min skuld med dryga 4,5 miljoner kronor sedan 2006, blir du nöjd då? Blir då plötsligt mina inlägg något med substans?
Eller ska jag vänta ett drygt år till, när min kvarstående miljon är betald och sen uppdatera tråden igen?
Dessutom har jag inget mirakelmedel,
det är ingen färdig verksamhetsbeskrivning eller lösning jag levererar vilket du verkar missa toootalt.
Jag har aldrig någonsin sagt att det inte kostar, jag har däremot sagt att det går utan banklån och krediter.
Men kan man inte spela fotboll, så får man heller inte spela i allsvenskan.
Kan man inte hantera en verksamhet med vad allt som ingår så är risken stor att något går galet, men detta handlar inte mina inlägg om utan allt annat, att de som bestämmer sig för att försöka satsa själva har insikten att deras kunskap möjligen behöver bättras på och hjälp med affärsplaner och budget finns på andra forum än detta.
Jag rycker bara i nervtrådarna till inspirationen.
Det finns massor med exempel därute där en god affärsidé drivs av fel personer som sänker den.
Hade jag däremot sagt: "gör såhär, så blir du rik", så hade jag förstått dina inlägg.
Nu ser jag bara en "Nightmare" som uppebart gett upp sin situation, vilket lyser igenom på de flesta av de inlägg du gör på forumet.