Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Zeltz Delgivningsbyrå AB - maffiadrömmar?  (läst 117226 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« Svara #90 skrivet: Oktober 02, 2009, 22:45:50 »

Av solidaritet med er har jag också low ratat dom.
Jag ska även rata min stora käpphäst AK Inkassotjänst hade jag tänkt.
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #91 skrivet: Oktober 03, 2009, 11:21:04 »

Det är bra, men någon har lagt ett uruselt omdöme i text, men högsta (bästa) omdöme i skalan vilket gjort att ratingen gått upp till en tvåa.... Angry

Å andra sidan så läser väl de flesta omdömestexterna också. Förhoppningsvis.... Undecided

Villerider, angående AK Inkasso ska jag också rejta dem. Visserligen avseende ett gammalt och avslutat ärende, men det var riktigt dåligt skött av dom!
Nu tycker jag att vi nyttjar dessa funktioner som finns tillhands på nätet för att visa och varna andra.
Dessvärre så är det ju så att många inkassobolag lyckats avsäga sig möjligheten att bli rejtade, vilket säkert har sina orsaker!  Grin
Å andra sidan så förstår nog normalt funtade människor att det ligger något skumt bakom att man avsäger sig rejtingen.

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #92 skrivet: Oktober 03, 2009, 18:00:40 »

Jag fick inte rejta. Får väl omformulera rubriksättningen lite Cool

Fick detta mail från Rejta:

"(Det går inte att svara på det här meddelandet)

Hej!

Ditt omdöme "Skrämmande företag" om företaget Zeltz Delgivningsbyrå AB följer inte våra riktlinjer.

Därför kommer omdömet inte att visas på Rejta.se.

Läs gärna våra riktlinjer för att få tips på hur man skriver ett omdöme.

Ge inte upp - skriv ett nytt omdöme på rejta.se

Tack för din medverkan!"
Loggat

fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #93 skrivet: Oktober 03, 2009, 18:08:31 »

Ja man kan ta sig för pannan!  Shocked
För "skrämmande" är väl just vad dom är! Det är ju lite deras policy!
Loggat
moneymakers
Jr. Member
**

Antal inlägg: 70

« Svara #94 skrivet: Oktober 06, 2009, 19:01:09 »

Jag har inte haft med dem att göra men jag rajtade dem som en observant granne vilken sett och känt igen en gammal kåkfarare med Zeltz-mössa.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #95 skrivet: Oktober 07, 2009, 10:24:53 »

Har sammanfogat Zeltz-trådarna till en enda nu då syftet med uppdelningen sedan länge uppfyllts. Evil

Har dessutom uppmärksammat att det inte är några fina omdömen om Zeltz på tex Rejta.
Inte ett endaste litet positivt omdöme! Vad är anledningen? Grin
Anmärkningsvärt är också att man inte väljer att kommentera de dåliga omdömena på Rejta då det finns en öppen funktion för detta.
(ska vi slå vad om att det nu börjar droppa in "positiva" omdömen där - egentillverkade i sann Zeltz-anda.... Undecided)

Inte heller väljer man att förklara/försvara sitt arbetssätt här på forumet trots att Zeltz är reggade och besöker forumet oftast flera gånger om dagen....

Sådan tystnad brukar enligt min åsikt betyda att man har något att dölja. Man vet med sig att man inte har hållbara argument för att försvara sig helt enkelt. Man har inget försvar att komma med....
Nåja, det var väl inte oväntat precis!

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #96 skrivet: Oktober 07, 2009, 20:03:34 »

Jaha, då kom det vi väntat på så länge! Grin

Zeltz har numera begärt att det inte ska gå att "rejta" dem, och därigenom sällar han sig tillsammans med många inkassobolag!
Min åsikt är att det endast är skummisar som inte vågar låta rejtningsmöjligheten vara öppen.

Nåväl! Det finns många andra och effektivare sätt att varna för företag som detta! Cool
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #97 skrivet: Oktober 08, 2009, 00:36:39 »

Fick ett PM där en medlem undrade varför jag lägger ner så mycket tid på just Zeltz Delgivningsbyrå, då det finns så många andra delgivningsföretag som inte sköter sig.
Tänkte att det kan vara fler som undrar så därför svarar jag publikt istället:

Det jag själv råkade ut för av delgivningsmannen M. Kintzelt kommer jag aldrig att acceptera.
Han uppförde sig fruktansvärt oproffsigt och mot alla skrivna och oskrivna regler som finns tror jag!
Jag har mycket som jag inte berättat om honom (ännu!) och jag känner mig fruktansvärt kränkt av honom.

Då jag senare fick veta av en medlem här på FR att han var igång i Holmsund i nya lokaler och med allt det där så bestämde vi att nu går vi till botten med detta!
Jag får min "hämnd" på honom fortlöpande allt eftersom tiden går då jag hade trott, och hoppats, att M.K. skulle kontakta mig, eller skriva här på forumet, för att kanske dels be om ursäkt för sitt dåliga och oacceptabla beteende, samt att förklara/försvara sitt "arbetssätt" för alla på forumet, men icke..... Genom FR har jag dessutom fått kontakter av flera som råkat ut för dessa typer, och problemet verkar vara ett tydligt faktum.
Därför kommer jag icke att ge upp föränn det företaget är borta, tro mig! Evil

Än så länge har jag varken haft tid eller ork att engagera mig speciellt mycket om att varna företag (kunder/blivande kunder?) för Zeltz. Men under hösten/vintern kommer vi att lägga ett ordentligt med krut på att få bort denna typ av oseriös verksamhet från marknaden!
Jag har ett bra samarbete med ett team både här i Umeå samt även på några av de platser som Zeltz huserar på!
Vi har dessutom som jag tidigare berättat en del papper som kanske inte bör komma på villovägar..... Evil
Dessa ligger numera i tryggt förvar på annan ort!

Som sagt! Zeltz lär synas även i framtiden, men kanske bara "i en annan anda" än vad dom tänkt sig.....  Evil Cool Grin
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #98 skrivet: Oktober 08, 2009, 11:22:08 »

Kontaktade Rejta med anledning av att Zeltz valt bort möjligheten att bli "rejtade", vilket även flera inkassobolag gjort.
(Rejta-sidan ägs och drivs av Eniro)

Det låter absurt att man ska kunna välja bort denna funktion då oseriösa och ljusskygga företag självklart utnyttjar denna möjlighet.

Fick just ett svar som sprider lite ljus trots allt:
Citat
Hej,

Vi har just nu har en stark koppling till företagsdata på gula sidorna på Eniro.se
där företag kan välja att inte ha omdömensfunktionen.
När detta väljs bort försvinner även möjligheten på Rejta.se

Detta är något som inte kommer att kvarstå och vi jobbar med en lösning för detta.
Företag ska självklart gå att Rejta på Rejta.se

Med vänlig hälsning
Rejta.se redaktionen
Med andra ord så är det bara att vänta ut ett tag så kommer rejtningen tillbaka för att den gången stanna! Cool
Loggat

kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #99 skrivet: Oktober 08, 2009, 13:46:10 »

Ja jösses vad ska man säga.Money talks eller???Klart dom gör allt för att få bort dåliga omdömen
+att dom inte vill figuera i centrum.Men som dom säger dom väntar väl på slagläge men innan dess kommer dessa
att försvinna pga allt negativt som skrivs om detta bolag
Loggat
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« Svara #100 skrivet: Oktober 08, 2009, 22:34:31 »

Undrar hur zeldts skulle göra om dom blev i väg skickade till en MC klubb med delgivningar?
bara en tanke Huh?
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #101 skrivet: Oktober 08, 2009, 22:43:56 »

Undrar hur zeldts skulle göra om dom blev i väg skickade till en MC klubb med delgivningar?
bara en tanke Huh?
Skulle vara kul att arrangera....

Eller vad tycker Magnus och Frida själva om idén?  Wink
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #102 skrivet: Oktober 12, 2009, 10:12:37 »

Noterar att det börjar finnas skrivet rätt mycket på nätet numera om detta delgivningsföretag.

Det är bra! Cool
Loggat

QuentinT
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #103 skrivet: December 12, 2009, 23:42:37 »

Hej

låter intressant!! Ska kolla upp det!!

QuentinT

Påbörjad artikel. Endast ett utkast och det finns mycket att skriva om detta företag och mannen bakom det.
Researcharbetet pågår för fullt, och kommer att sammanställas allt eftersom vi får in allt material.

Men, jag ville ändå skriva lite om dem redan nu här på forumet då jag anser att det är på sin plats för en varning om dem.
Eller vad tycker Ni gott folk, om det norrländska delgivningsföretaget som åker runt i stora amerikanska muskelbilar alternativt MC, med personliga nummerplåtar som inte gör någon hemlighet av vilka man är och kommer från?

Detta företag sprider sig nu över hela landet, och man söker delgivningsmän för att kunna expandera i målet att bli störst.

Hej,

har ingen susning om vad det är, men det låter rätt skumt!!! Jag ska kolla lite mer och återomma"!!

QuentinT

Man kör en "tuff och hård" attityd i syfte att sätta skräck i sin omgivning (dvs gäldenärerna!).

På sin hemsida (www.zeltz.se) så önskar man tex gäldenärerna en bra sommar. Haha, vilket hån!
Notera också att det ingenstans på deras hemsida framgår att dom arbetar med 100% korrekt delgivning!
I vårt researcharbete så noterade vi att detta är det enda privata delgivningsföretag som inte skriver det på sin hemsida!

Av erfarenheter så vet vi att Zeltz arbetar i en speciell anda "Zeltz-andan", vilket antagligen betyder att man kör sitt eget race, och skiter i att vara korrekta!

Att hänga ut detta företag är elakt, men syftet är gott!

Känner Du till detta företag, eller har andra intressanta upplysningar?
Kontakta oss på info@fattiga-riddare.se!

Zeltz Delgivningsbyrå - en delgivningsbyrå som vill synas!

Notera nummerplåten! Zeltz skyltar gärna vilka man är för nyfikna grannar...

Denna artikel är skriven som en del av ett större projekt som går ut på att undersöka hur de privata delgivningsföretagen arbetar och hur seriösa dom är.

Att vi i denna artikel valt att peka ut just Zeltz Delgivningsbyrå AB är av den enkla anledningen att dom utmärker sig lite över de flesta av de andra. Dessutom så är det geografiska läget för den byrån så att vi har rätt god kännedom om dem.

Delgivningsverksamhet skall bedrivas i enlighet med delgivningslagen.Detta innebär att skall ske utan olägenhet, vilket är problemet med privata delgivningsfirmor.

Då många som söker sig till det yrket ofta är spänningssökande så händer det allt för ofta att man "tar lagen i egna händer". Då målgruppen för delgivarna ofta är personer som redan befinner sig i en jobbig situation så är nog mörkertalet kring felaktiga, eller olagligt utförda delgivningar stort.  

Det gäller att se hård ut. Gäldenärerna som skall delges skall sättas i skräck!
Fet amerikansk muskel-SUV med personlig plåt gör susen!

För Zeltz Delgivningsbyrå har man lagt sig till med en speciell "Zeltz-anda", dvs "maffia-stuk". Man syns gärna med stor fet bil av den "förtroendeingivande" sorten.

En viktig attiralj är den personliga nummerplåten som visar vilket företag man kommer från! Den håller nyfikna gäldenärsgrannar sysselsatta då en sådan nummerplåt sticker ut i mängden, och kombinerat med bilmodellvalet är man nästan i hamn!

Ägaren till företaget klär sig gärna i svart skinnjacka vid sina delgivningsuppdrag, och gör allt han kan för att inte arbeta diskret i sin yrkesutövning, trots att delgivningslagen menar annat.

Jag har själv råkat ut för denna karl vilket slutade i polispådrag och anmälan!

Mr Zeltz himself gjorde sitt yttersta för att väcka uppmärksamhet vid sitt delgivningsuppdrag, ett spektakulärt uppdrag som dessutom inte domstol senare godkände pga för stora brister vid den så kallade delgivningen!

Delgivningen avsåg inte mig, utan jag blev föremål till ett försök av surrugatdelgivning. Mr. Zeltz påstod sig uttryckligen vara förordnad stämningsman, vilket innebär att han skulle vara att anses som myndighetsperson med allt vad detta innebär.

Vid surrugatdelgivningsförsöket så skrek han ut om sitt uppdrag över hela kvarteret där vi bodde på den tiden och bankade, slog och sparkade på ytterdörren och ett av sovrumsfönstren. Grannar runt i området kom ut och undrade vad som stod på egentligen.

Då jag var ute på gården smög han sig fram och tog tag i mig med våld i syfte att skrämma mig till att skriva under delgivningshandlingarna. Detta gjorde jag alltså inte, men Zeltz skickade in ändå med påstående om genomförd delgivning, men detta godkändes alltså inte!

Värt att notera:

Risken är stor att någon från berörda delgivningsföretag, eller annan från närliggande bransch (inkasso, delgivning eller myndighet) anser att denna artikel/inlägg strider mot PUL alternativt är förtal.
Vi stödjer dock artikeln på att PUL inte är tillämpligt då det avser ett aktiebolag och inte en privatperson. Samma sak med förtal - det avser ett företag, och företag undantas normalt sett då det handlar om förtal.

Vi välkomnar dock en rättslig prövning om någon skulle vilja stämma oss!

Loggat
Moneyman
Newbie
*

Antal inlägg: 20

« Svara #104 skrivet: Januari 18, 2010, 09:47:07 »

Ja herre Gud vilken tomte, nästan så att man drömmer om att få träffa denne herre...!

http://www.facebook.com/search/?q=Magnus+Kintzelt&init=quick#/profile.php?id=1102021854&ref=search&sid=100000217993325.3525730885..1

( Två (2) vänner på Facebook varav den ena är flickvännen  Roll Eyes )

Det enda han använder facebook till är förmodligen att snoka runt efter gäldenärer.

Sambon och tillika kompanjonen:

http://www.facebook.com/search/?q=Magnus+Kintzelt&init=quick#/profile.php?id=1469137527           Grin Grin Grin

Loggat
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: