Hej alla!
jag blir så jäkla irriterad på exempelvis typ Resursbank och många fler som ständigt skickar brev med låneerbjudande.
"Du tillhör våra bästa kunder och vi kan höja din kredit med 30000. Blanketten är ifylld. Skriv bara din namnteckning och skicka tillbaka i det portofria svarskuvertet. Du har pengarna på ditt konto om några dagar" Ungefär så här låter texten.
Dessa brev river jag sönder direkt och slänger. Jag tycker det är fult att locka människor att låna mer och mer. Det finns de som kämpar för att bli skuldfria och dessa jäkla brev kan förstöra allt. Det är inte konstigt att många hamnar i skuldfällan. Alla har eget ansvar men det har även långivarna. De har det största ansvaret på grund av deras marknadsföring som lockar in fler och fler i skiten.
Önskar er alla en fin framtid. Sök skuldsanering. Man behöver inte vänta på tid hos skuldrådgivare. Det går bra att fylla i blanketterna själv. Dessutom har jag bara gott att säga om Kronofogdemyndigheten. De har varit vänliga, korrekta och professionella i handläggningen av min/vår ansökan. Önskar er alla en fin framtid.