Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: BREV - erbjudande lån  (läst 14368 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
sommar2016
Newbie
*

Antal inlägg: 45

« skrivet: Oktober 25, 2016, 17:39:56 »

Hej alla!
jag blir så jäkla irriterad på exempelvis typ Resursbank och många fler som ständigt skickar brev med låneerbjudande.
"Du tillhör våra bästa kunder och vi kan höja din kredit med 30000. Blanketten är ifylld. Skriv bara din namnteckning och skicka tillbaka i det portofria svarskuvertet. Du har pengarna på ditt konto om några dagar" Ungefär så här låter texten.
Dessa brev river jag sönder direkt och slänger. Jag tycker det är fult att locka människor att låna mer och mer. Det finns de som kämpar för att bli skuldfria och dessa jäkla brev kan förstöra allt. Det är inte konstigt att många hamnar i skuldfällan. Alla har eget ansvar men det har även långivarna. De har det största ansvaret på grund av deras marknadsföring som lockar in fler och fler i skiten.
Önskar er alla en fin framtid. Sök skuldsanering. Man behöver inte vänta på tid hos skuldrådgivare. Det går bra att fylla i blanketterna själv. Dessutom har jag bara gott att säga om Kronofogdemyndigheten. De har varit vänliga, korrekta och professionella i handläggningen av min/vår ansökan. Önskar er alla en fin framtid.  Smiley
Loggat
KassaKon
Hero Member

Antal inlägg: 1128

« Svara #1 skrivet: Oktober 27, 2016, 10:05:37 »

Jo jag håller med! Det är alldeles för lätt att falla för dessa erbjudanden om livslång skuldfälla när man sitter illa till och behöver pengar snabbt.

Det borde i stället finnas statliga lån vid akut behov av hjälp, följt av obligatoirisk hjälp att se över och ta kontroll över sin ekonomi.
Loggat
Matilda_J
Newbie
*

Antal inlägg: 5

Hemsida
« Svara #2 skrivet: Augusti 07, 2017, 12:25:21 »

Fick idag brev från Nordax med stor text "Lånelöfte"...du är en av de utvalda personer som vi tror har goda möjligheter att få sin låneansökan beviljad"...bara ett massutskick? Tror inte riktigt på att det blir beviljat...har redan ett mindre lån där, hur bedömer de vem som har "goda möjligheter" undrar jag? De kan ju ALDRIG se något annat än min årsinkomst, och den är hög, men det andra då?
Loggat

mvh
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: