Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Wasa Kredit  (läst 4704 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Heyking
Jr. Member
**

Antal inlägg: 65

« skrivet: April 16, 2013, 05:07:23 »

Fick skuldsanering beviljad i Januari i år och har nu gjort tre betalningar.

Trots detta så har Wasa kredit ringt tre gånger den senaste veckan och viljat diskutera mina skulder som jag har till dem, jag har meddelat dem varje gång att jag har skuldsanering så vi har inget att diskutera men dom verkar ju inte fatta dom idioterna.

Hur ska man gå till väga med detta tycker ni ??
Loggat

"Audiatur et altera pars"

"Låt även den andra parten bli hörd"
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: April 16, 2013, 06:39:52 »

Fick skuldsanering beviljad i Januari i år och har nu gjort tre betalningar.

Trots detta så har Wasa kredit ringt tre gånger den senaste veckan och viljat diskutera mina skulder som jag har till dem, jag har meddelat dem varje gång att jag har skuldsanering så vi har inget att diskutera men dom verkar ju inte fatta dom idioterna.

Hur ska man gå till väga med detta tycker ni ??

Det du skall göra är att omgående anmäla Wasa Kredit till Datainspektionen - hur du gör detta på ett korrekt sätt hittar du här,

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6717.0

För deras agerande strider mot god inkassosed.

Lycka till!
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #2 skrivet: April 16, 2013, 21:03:33 »

Håller med, anmäl till DI.

Sen kan du ju uttryckligen säga att du vill att all kontakt i framtiden sker per brev... får se om de kan respektera det.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: