Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: YEEEEESSSS!!!!!! :O)  (läst 29756 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #30 skrivet: April 25, 2013, 20:27:17 »

Har skrivit alla papper om skuldsanering, men vågar inte skicka in, vad gör banken och vad händer med huslånet? kan banken kräva att huset säljs fast vi betalar som vi ska, har skrivit i ansökan att huslånet inte ska ingå i saneringen då det är våran hyra, kf har konstaterat att det inte finns något utmätningsbart värde i huset, kan det bli problem ändå?
dumle, vad är det för hyra du pratar om? Alltså amortering och ränta?
Hur som helst, har du betalat huslånen som du ska det vara lugnt, i vart fall var det det för mig. Jag hade samma funderingar som du, MED andra lån på samma bank som jag misskötte.
Hur skulle det se ut om bankerna började säga upp huslån för folk som söker skuldsanering... nä, otänkbart t.o.m. i Sverige. Sedan kanske du har tagit lån på huset som SKA ingå i saneringen. Bättre att låta KFM avgöra det särskilt om det finns ett undervärde i huset.
Tänk på att el för uppvärmning m.m. ska ingå i boendekostnaden.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #31 skrivet: Maj 28, 2013, 17:08:54 »

Så där ja  Grin Där satte "jag" spiken i låddan för alla inkassopack. Fick precis veta att jag får skuldsanering och betalar inte en krona till nån nu i fem år  Grin Cheesy

Så nu ska jag njuta av sommaren  Cheesy
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #32 skrivet: Maj 28, 2013, 18:31:29 »

Så där ja  Grin Där satte "jag" spiken i låddan för alla inkassopack. Fick precis veta att jag får skuldsanering och betalar inte en krona till nån nu i fem år  Grin Cheesy

Så nu ska jag njuta av sommaren  Cheesy

Grattis och god sommar
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #33 skrivet: Maj 28, 2013, 21:11:31 »

Stort grattis !!! Eller kanske stort GRATIS eftersom du nollade Wink
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
snapphanen 1
Newbie
*

Antal inlägg: 48

« Svara #34 skrivet: Maj 29, 2013, 10:16:41 »

Grattis!!!
Loggat
dumle
Hero Member

Antal inlägg: 579

« Svara #35 skrivet: Maj 30, 2013, 20:43:40 »

Har skrivit alla papper om skuldsanering, men vågar inte skicka in, vad gör banken och vad händer med huslånet? kan banken kräva att huset säljs fast vi betalar som vi ska, har skrivit i ansökan att huslånet inte ska ingå i saneringen då det är våran hyra, kf har konstaterat att det inte finns något utmätningsbart värde i huset, kan det bli problem ändå?
dumle, vad är det för hyra du pratar om? Alltså amortering och ränta?
Hur som helst, har du betalat huslånen som du ska det vara lugnt, i vart fall var det det för mig. Jag hade samma funderingar som du, MED andra lån på samma bank som jag misskötte.
Hur skulle det se ut om bankerna började säga upp huslån för folk som söker skuldsanering... nä, otänkbart t.o.m. i Sverige. Sedan kanske du har tagit lån på huset som SKA ingå i saneringen. Bättre att låta KFM avgöra det särskilt om det finns ett undervärde i huset.
Tänk på att el för uppvärmning m.m. ska ingå i boendekostnaden.

Jag räknar amortering och ränta som våran hyra;) Huslåntet är det inget problem med det finns inte heller något lån där huset ingår som säkerhet som ska ingå i saneringen. Elen är inräknad i boendekostnaden på våran löneutmätning och tas givetvis upp i skuldsaneringsansökan.
Loggat
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #36 skrivet: Juni 07, 2013, 09:36:23 »

GRATTIS!!  Smiley
Loggat
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: