Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: YEEEEESSSS!!!!!! :O)  (läst 29755 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ninnie62
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« Svara #15 skrivet: Februari 26, 2013, 21:02:47 »

Jag har ansökt för ca: 1 månad sen,vad är det för tidning,PoIT ni skriver om??Står allas namn där om man blir beviljad sen?
Ninnie
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #16 skrivet: Februari 26, 2013, 21:35:11 »

Jag har ansökt för ca: 1 månad sen,vad är det för tidning,PoIT ni skriver om??Står allas namn där om man blir beviljad sen?
Ninnie

Gå in på denna sida och klicka på skuldsaneringar. Där visas både de som får inledande och ett beslut.

https://poit.bolagsverket.se/poit/PublikPoitIn.do
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Usg64
Sr. Member

Antal inlägg: 297

« Svara #17 skrivet: Februari 27, 2013, 04:17:42 »

Grattis Mimosa  Wink
Loggat
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #18 skrivet: Februari 27, 2013, 05:46:02 »

Jag gick in på banken och lämnade ett skriftligt papper att dom fick inte dra pengar från mitt konto längre. Fick hjälp av min Budgetrådgivare att skriva det.
Detta gjorde jag innan jag fick inledande.
Loggat
smålandstyra
Jr. Member
**

Antal inlägg: 60

« Svara #19 skrivet: Februari 27, 2013, 06:39:02 »

ja i dag fanns mitt namn med men varför har en del namn steck för , nån som vet
Loggat
Mimosa
Hero Member

« Svara #20 skrivet: Februari 27, 2013, 08:54:55 »

ja i dag fanns mitt namn med men varför har en del namn steck för , nån som vet

Grattis och välkommen in i klubben  Smiley

Undrar också varför vissa har sträck framför sig. Trodde först det handlade om att de var de som hade "snabbhandlades". Men det stämde inte riktigt. Nån som vet bättre?
Loggat

Mimosa
Hero Member

« Svara #21 skrivet: Februari 27, 2013, 12:20:05 »

Vilken aktivitet det blev nu när man fick inledande. Idag fick jag papper ifrån banken där dom hade fått veta att jag har fått inledande skuldsanering och bad mig nu kontakta lokalkontoret så att de skulle stänga mitt konto (där jag hade min kredit inbakad) och sen öppna ett nytt. Jag bara tog papperet och knallade ned till banken.

Hade tur att det var Susanne (trevlig och alltid lika glad kvinna) satt där. När hon såg mig sa hon att vad bra att du kom såg att vi hade fått papper om dig. Så hon fixade allt och nytt bankkort skulle komma också. Fick det vanliga mastercard (tack för det Susanne  Smiley) Sen fixade hon så att min förtidspension (försäkringskassan) skulle få veta om mitt nya konto. Nu känns det riktigt bra.

Får se vad som händer imorgon då.... (Alektum kanske kan göra nåt positivt och riktigt för en gångs skull)
Loggat

BloX
Newbie
*

Antal inlägg: 30

« Svara #22 skrivet: Februari 27, 2013, 13:08:37 »

Grattis Smiley
Loggat
hemmes
Newbie
*

Antal inlägg: 35

« Svara #23 skrivet: Mars 01, 2013, 17:14:59 »

Nu vet jag varför vissa har streck framför sitt namn, jag frågade kronofogden och fick detta till svar:

Sedan i mitten av januari månad arbetar skuldsaneringskontoret i Kalmar med ett pilotprojekt.

Arbetet innebär i korta ordalag att sökande som tillhör Kalmars upptagningsområde och som har kompletta ansökningar och vars personliga och ekonomiska förhållanden är enkla att utreda hanteras av en mindre grupp handläggare på kalmarkontoret. Handläggningen av dessa ärenden är ofta enklare och går därmed också snabbare än andra ärenden. Det är nog några av dessa ärenden som Du har uppmärksammat.

Målet med arbetssättet är, på sikt, att även handläggningen av övriga ärenden ska kunna gå fortare.

Pilotstudien kommer att pågå under våren och utvärderas under sommaren 2013.

Lyckos dom i den studien då.... En annan tar det fyra månader innan nån ens kommer titta på ansökan:/
Loggat
Mimosa
Hero Member

« Svara #24 skrivet: Mars 01, 2013, 17:33:54 »

Nu vet jag varför vissa har streck framför sitt namn, jag frågade kronofogden och fick detta till svar:

Sedan i mitten av januari månad arbetar skuldsaneringskontoret i Kalmar med ett pilotprojekt.

Arbetet innebär i korta ordalag att sökande som tillhör Kalmars upptagningsområde och som har kompletta ansökningar och vars personliga och ekonomiska förhållanden är enkla att utreda hanteras av en mindre grupp handläggare på kalmarkontoret. Handläggningen av dessa ärenden är ofta enklare och går därmed också snabbare än andra ärenden. Det är nog några av dessa ärenden som Du har uppmärksammat.

Målet med arbetssättet är, på sikt, att även handläggningen av övriga ärenden ska kunna gå fortare.

Pilotstudien kommer att pågå under våren och utvärderas under sommaren 2013.

Lyckos dom i den studien då.... En annan tar det fyra månader innan nån ens kommer titta på ansökan:/

Förstod att det var nåt sådant. En del fick halka in på ett bananskal då ungefär. Själv fick jag vänta i nästan exakt på 4 månader så när på några dagar. Men nu är det på gång iallafall. Nu har man fått inledande så nu väntar man i nästa bås.
Loggat

smålandstyra
Jr. Member
**

« Svara #25 skrivet: Mars 01, 2013, 17:39:56 »

jippie jag hade ett sträck framför mitt namn, tog 14 dagar från jag postade brevet till jag fick svar om inledande,,hoppas att detta går bra nu
Loggat
Mimosa
Hero Member

« Svara #26 skrivet: April 25, 2013, 14:20:01 »

Så där ja, där kom "betalningsplanen". Nollade som jag trodde. Men  Huh? Grin bufferten hade räknats upp till 800 Kronor. Fattade först inte varför. Men i brevet kom en förklaring att just nu hade jag inge behov av mediciner men på grund av min ålder!!! så kan jag under skuldsaneringen komma att behöva denna extra buffert. Vips så hamnade jag enligt deras räkning på - 475 Kronor. Så jag bara tackade och tog emot  Grin. Ska ringa min handläggare på måndag och bekräfta så han får skicka vidare till "huliganerna".
Loggat

smålandstyra
Jr. Member
**

« Svara #27 skrivet: April 25, 2013, 17:39:27 »

grattis, fick samma här , nu får man bara hoppas att allt går igenom
Loggat
Mimosa
Hero Member

« Svara #28 skrivet: April 25, 2013, 18:06:38 »

grattis, fick samma här , nu får man bara hoppas att allt går igenom

Precis. Nu får man bara hoppas det flyter på utan hinder. Isåfall börjar min skuldsanering i början av juni då.
Loggat

dumle
Hero Member

Antal inlägg: 579

« Svara #29 skrivet: April 25, 2013, 18:56:01 »

Har skrivit alla papper om skuldsanering, men vågar inte skicka in, vad gör banken och vad händer med huslånet? kan banken kräva att huset säljs fast vi betalar som vi ska, har skrivit i ansökan att huslånet inte ska ingå i saneringen då det är våran hyra, kf har konstaterat att det inte finns något utmätningsbart värde i huset, kan det bli problem ändå?
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: