Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: YEEEEESSSS!!!!!! :O)  (läst 29763 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« skrivet: Februari 26, 2013, 09:12:49 »

Jippi! Idag var mitt namn (och nu var det mitt namn) med i listan på Poit för inledande av skuldsanering  Cheesy

Äntligen är denna väntan över. Fick vänta 4 månader ungefär.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
z2000
Sr. Member

Antal inlägg: 275

« Svara #1 skrivet: Februari 26, 2013, 09:26:35 »

Grattis  Smiley

Fast dom brukar väl ta kontakt innan det är i PoIT. Alla fall så var det för mig. Så att man får beskedet själv innan man ser det i PoIT.
Loggat
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #2 skrivet: Februari 26, 2013, 09:41:27 »

Grattis!!!

Jag hittade oxå mitt namn på PoIT och sen hörde en handläggare av sig. Smiley
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #3 skrivet: Februari 26, 2013, 09:48:02 »

Jippi! Idag var mitt namn (och nu var det mitt namn) med i listan på Poit för inledande av skuldsanering  Cheesy

Grattis Mimosa! detta har du väl förtjänat! jag vet vilket helvete du haft med fuskande inkassobolag Smiley och lika stort Grattis till Lamborgini!
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #4 skrivet: Februari 26, 2013, 09:59:56 »

Jippi! Idag var mitt namn (och nu var det mitt namn) med i listan på Poit för inledande av skuldsanering  Cheesy

Grattis Mimosa! detta har du väl förtjänat! jag vet vilket helvete du haft med fuskande inkassobolag Smiley och lika stort Grattis till Lamborgini!

Tack!  Jag har haft min resa av oro förtvivlan och hopp.
Fick skuldsanering i december 2012.  Smiley
Loggat
Mimosa
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Februari 26, 2013, 10:15:34 »

Jippi! Idag var mitt namn (och nu var det mitt namn) med i listan på Poit för inledande av skuldsanering  Cheesy

Tack!

Ja det här var verkligen skönt. En milstolpe avklarad. Återstår resten innan mål då.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #6 skrivet: Februari 26, 2013, 10:23:22 »

Grattis!  Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #7 skrivet: Februari 26, 2013, 10:23:36 »

Stort grattis till er båda.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
smålandstyra
Jr. Member
**

Antal inlägg: 60

« Svara #8 skrivet: Februari 26, 2013, 12:17:44 »

fick samtal från kf i går med frågor och fick veta att jag fått inledande,men mitt namn har inte stått i tidningen,,man får hoppas att allt går vägen nu grattis mimosa
Loggat
Mimosa
Hero Member

« Svara #9 skrivet: Februari 26, 2013, 12:48:21 »

Nu till det "svåra"  Undecided

Det står ju att man inte ska betala till sina fordringsägare så att de gynnas. Men hur gör man när banken tar automatiskt ifrån kontot (det är Visa kortet)?
Loggat

kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #10 skrivet: Februari 26, 2013, 12:54:06 »

Nu till det "svåra"  Undecided

Det står ju att man inte ska betala till sina fordringsägare så att de gynnas. Men hur gör man när banken tar automatiskt ifrån kontot (det är Visa kortet)?
Grattis!
Du ringer banken och begär att det stoppar betalningen. Nu ska du inte betala nånting av det som ingår i saneringen (alltså undantaget, för tydlighets skull hyra och det där viktiga)
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
snapphanen 1
Newbie
*

Antal inlägg: 48

« Svara #11 skrivet: Februari 26, 2013, 13:13:40 »

Grattis! Och lycka till med fortsättningen.
Loggat
Mimosa
Hero Member

« Svara #12 skrivet: Februari 26, 2013, 14:55:08 »

Nog har jag haft ett riktigt helvete med alla inkassobolag som fifflade med det ena och det andra. Får jag nu skuldsanering så kan jag ge dom en lång näsa. Vad jag har förstått så får jag behålla alla mina pengar. Inkassobolagen får noll krona då. Så då får dom vad dom förtjänar  Evil
Loggat

dorabell
Newbie
*

Antal inlägg: 36

« Svara #13 skrivet: Februari 26, 2013, 15:48:52 »

Grattis! Ni som fått inledande...
Loggat
smålandstyra
Jr. Member
**

Antal inlägg: 60

« Svara #14 skrivet: Februari 26, 2013, 20:52:59 »

jag undrar också hur man ska göra  om man har en autmaisk överföring den sista varje månad på ett lån, ska jag strunta i att betala denna månad, har via tel i måndags fått veta att jag fått inledande men det har inte stått i tidningen än, jag har mejlat dem två ggr men får inget svar, alltså de som ska ha pengar kan nån hjälpa mig så det inte blir fel
Loggat
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: