Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försöken att tysta ner oss med förtal, hot och andra finurliga sätt fortsätter.  (läst 45904 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #30 skrivet: Mars 03, 2013, 23:54:52 »

Patrik, Patrik.... Både du och jag vet numer att det du håller på med har en diagnos. Din läkare vill ju att du ska underkasta dig vård, främst för din egen skull. Vad är det som gör att du är så rädd för att ta emot den vård som finns för dina diagnoser?

Snälla Patrik - sök hjälp i tid!
Varför tänker jag direkt på påhoppen från "Johan.Ohlson" från FlashBack samt "Sabadill" på detta forum?  Undecided
Samma stil med antydningar som skulle kunna skandalisera medlemmen (i detta fall Patrik J), och samma sätt att skriva.....

För att ge Dig en saklig kommentar kring Ditt inlägg JulMa så är det nog många fler som har diverse "diagnoser" här på forumet.
Många av dessa står, eller bör kanske stå under vård och medicinering. Detta förhindrar dock inte deltagandet på detta forum!
Det är inte ovanligt att de som redan är sjuka eller mår dåligt får stora skulder. Omvänt så är det också vanligt att de som får stora skulder blir sjuka på olika sätt, både fysiskt och psykiskt!
Hur det är i Patriks fall vet jag inte, bryr mig inte och är inte heller intresserad av att ta reda på det, vilket är en åsikt som jag tror de flesta på detta forum instämmer med!!

Detta forum arbetar med humanism förutom att vara rent juridiskt/ekonomiskt informativt.
Denna humanism brukar man annars särskilt hitta inom religiösa samfund och liknande. Tyvärr verkar vi på Fattiga Riddare till och med fått grensla även deras roll......  Undecided

Man kan därför fråga sig vad Ditt syfte här på forumet är. Är du ute efter att skandalisera en av våra medlemmar?
Vill passa på att påpeka om reglerna för forumet som bl.a. säger detta:
§ 1.2 Det är förbjudet att skapa eller sprida uttalanden som är stötande, rasistiska, hets mot folkgrupp eller ärekränkande.

P.S. Jag förväntar mig att Du börjar ge dig på mig med på samma sätt, men det kanske Du inte vågar?  Wink
Ser med spänning fram emot att se hur mycket stake du har egentligen!  Evil
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
hallstabella
Hero Member

Antal inlägg: 1388

« Svara #31 skrivet: Mars 04, 2013, 00:24:02 »

JulMa Det sista du skrev var riktigt otäckt!! Det var ett kränkande påhopp utan dess like. En sak om du sagt det till Patrik via informell kanal men att skriva det öppet här på forumet. Du måste ha god vetskap om Patrik fast du är ny här på forumet. Det luktar ruttna ägg om det här
Loggat

Inkassobolagen utnyttjar staten som gratis arbetskraft via Kronofogden för att få in sina rekordvinster.
Detta kostar skattebetalarna många många miljoner!
Moralen är att man ska betala för sig. Gäller inte det då även inkassobolagen?
Rubber Duck
Newbie
*

Antal inlägg: 19

« Svara #32 skrivet: Mars 04, 2013, 00:40:08 »

Patrik, Patrik.... Både du och jag vet numer att det du håller på med har en diagnos. Din läkare vill ju att du ska underkasta dig vård, främst för din egen skull. Vad är det som gör att du är så rädd för att ta emot den vård som finns för dina diagnoser?

Där gick du väl lite för långt  Evil men det är ju inte så svårt att veta vem som ligger bakom signaturen JulMa har ju lyckats att registrera sig utan att röja sin identitet denna gången i alla fall. Di lär sig uppe i Karlsta  Smiley

*
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #33 skrivet: Mars 04, 2013, 08:36:03 »

Då var det dags igen - men som sagt Rickard, JulMa, Johan.Ohlsson, Fader Stenberg, vice ordförande Rickard Stenberg Insolvens, Svensk Koreanska Föreningen Stenberg, Jucheförbundet Stenberg, ABF Stenberg, Verdandi Bipolarna Stenberg, SKP Stenberg, Insolvens Queer Stenberg eller någon av alla de övriga roller du ständigt byter emellan.

Så kvarstår faktum du är inte kapabel att leva i verkligheten och du är en ren katastrof för alla skuldsatta i Sverige. Där du ser till att vi alla utmålas som inte bara bidragsfuskare utan även som helt IQ-befriade personer.

Låt oss göra en återblick på vad du som vice ordförande i Insolvens hittat på den senaste tiden (jag tar inte upp bidragsfusket eftersom detta har redan skrivits mängder om). Först och främst har vi det öppna brev på Insolvens hemsida som fortfarande ligger kvar sedan 7 maj 2012 och där du själv skrev ihop detta brev tillsammans med ordförande Lena Nordqvist. Jag gjorde en barnvänlig variant av denna röra för att även du skulle klara av att ta till dig att du inte kan skilja på verklighet och där du konstant använder dig av nya lögner (som du hittar här)

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6576.msg55343#msg55343

Men som sagt det går inte att få dig att inse att du gör fel ...

Efter detta brev Rickard som du vet saknade verklighetsanknytning - så gav du ju inte upp utan registerade dig här på Fattiga Riddares forum med användarnamnet Sabadill. Du var tydligen så upphetsad (kanske även sexuellt?) av att kunna attackera oss på IntrumCleaner och speciellt mig Patrik att du klantade dig och kryssade ur rutan som gör att e-postadressen inte skall synas för andra medlemmar. Så alla kunde se din e-postadress:

star_shining@hotmail.com

Det krävs inga större kunskaper om Internet för att snabbt finna att denna e-postadress hör till en person med namnet,

Lars Rickard Clemens Stenberg

Och där denna person Rickard faktiskt är du själv, inser du inte det? för denna person är folkbokförd på samma adress där Gammalkatolska Kyrkan och Insolvens har sina gemensamma lokaler.

När du blev avslöjad så försökte du med nya lögner att klara dig - för att stå för det du gjort och gör är något du inte klarar av,

"Va? jag har haft den här mailen i två veckor ungefär för den var ledig. Men intrum cleaner har väl som alltid rätt. Vilka lögner jag skrivit vet jag inte?"

Här finns de två trådar där Sabadill (Rickard Stenberg) roade sig på bästa vis.

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=5797.0

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=5800.0

Efter detta höll du dig lugn ett bra tag - men sen dök du plötsligt upp på Flashback under användarnamnet Johan.Ohlsson (och när vi enligt FB outade din identitet blev vi avstängda från Flashback enligt 1.06 till augusti 2013). Där du denna gång inte sparade på krutet utan hänvisade till att jag var antagligen dömd för sexbrott mot barn och annat smått och gott. Där vi på IntrumCleaner och de som hjälper oss har allt sparat. Och vi har även lagt upp hela denna smaskiga historia till allmänhetens beskådan (se länk)

http://intrumcleaner.nu/vart-tog-de-svenska-medborgarnas-kallkritik-vagen/

Och nu dyker en JulMa upp här på Fattiga Riddares forum - där detta namn inte är en slump eftersom användaren JulMa har vid registeringen skrivit in alla personuppgifter som hör till en kvinna i familjen som jag står c/o skriven hos. Där detta trodde JulMa skulle få mig att känna mig hotad ... tyvärr det fungerade inte!. Och som ni ser i denna tråd så visade användaren ett stort engagemang för Gammalkatolska Kyrkan. Och när svar på tal gavs så var vi snabbt tillbaka i samma gamla påhopp igen ...

Där JulMa (Stenberg) drog på med detta,

"Patrik, Patrik.... Både du och jag vet numer att det du håller på med har en diagnos. Din läkare vill ju att du ska underkasta dig vård, främst för din egen skull. Vad är det som gör att du är så rädd för att ta emot den vård som finns för dina diagnoser?

Snälla Patrik - sök hjälp i tid!"

Så låt mig precis som tidigare bemöta de "nya" angreppen från dig Rickard, Sabadill heller vad du vill kalla dig för med fakta som stöds av skriftlig bevisning, bandinspelningar m.m medans du omvänt varken har bevisning eller något annat att komma med mer än dina perversa fantasier och ständiga personangrepp.

Låt oss börja ...

Vice ordförande Rickard Stenberg på Insolvens fick år 2011 sig tillhanda ALLT som berörde mitt liv då jag bad om hjälp i mitt ärende mot Folksam och Intrum Justitia. Men någon hjälp fick jag aldrig av Insolvens och Stenberg svarade bara en enda gång att han skulle titta på mitt ärende. I det underlag jag skickade till Stenberg fanns dom från TR, RPU-beslut, P7-beslut, Kravbrev, PuL-utdrag samt min livsberättelse.

Med andra ord jag gav Riksförbundet Insolvens sekretessbelagda uppgifter - där jag i min naivitet trodde att ett Riksförbund som Insolvens som är remissinstans till Regeringen och tydligt redogör att man hjälper skuldsatta skulle agera korrekt. Men jag hade totalt fel!

Jag fick år 1998 genomgå en RPU (Rättspsykriatriskt utredning) då jag blivit häktad för misshandel, hemfridsbrott av den som skulle bli min svärfar. Där denna RPU i sig är mycket intressant och det finns mängder med olika tester som genomförs (tyvärr kostade detta skattebetalarna över 300 000 kr). Där resultatet blev att jag fick papper på att jag är psykiskt frisk och har en normalbegåvning (det är ju själva fan att man inte är en ny Einstein!) och till skillnad från en stor del av Sveriges befolkning har jag sedan 1998 alltså papper på att jag är psykiskt frisk ...

Jag blev sedan körd tillbaka till häktet och fick sitta där tills förhandlingen i TR kom tillstånd och där jag sedan blev frisläppt och blev dömd till böter istället för fängelse. Där dessa böter inkluderande även skadestånd, betalning för skadegörelse (fönsterrutan, lampor, golv m.m) och där försäkringsbolaget Folksam kom in i bilden. Detta försäkringsbolag och Intrum Justitia skickade inte förrän december 2010 mig det första kravbrevet (alltså 12 år efter). Och jag sökte då hjälp hos Insolvens 2011 (efter att funnit deras hemsida på nätet, önskar att jag sett Fattiga Riddares forum först!) och efter att de vägrat hjälpa mig (Rickard Stenberg) fick jag själv lägga ner nio månaders arbete för att tillse att den fordran som saknade saklegitimitet skrev av (se länk)

http://intrumcleaner.nu/konsten-att-flytta-till-goteborg-utan-att-veta-om-det/

Jag har sedan år 1998 aldrig haft kontakt med psykiatrin - och det är mycket intressant att se hur Rickard Stenberg som både har P7 och RPU i sina händer kan hänvisa till att jag är i behov av vård och att det finns diagnoser från min läkare.

Jag påpekar igen för alla läsare - Rickard Stenberg är en katastrof för oss skuldsatta och om detta tillåts pågå längre med stöd av er Insolvens trogna (där jag inte sett att någon av er vågat ifrågasätta Rickard på Insolvens forum) så kommer detta sluta i rent kaos då allt rasar ihop ...

Och till Rickard eller vad du nu kallar dig ... så skriver jag slutligen samma sak som jag skrev i tråden där du var Sabadill.

Rickard ge upp!

Time to raise hell   Evil

Och JulMa varför inte ta och publicera namnet på den läkare du hänvisar till i denna tråd - så kommer alla på forumet återigen se ditt korthus falla ihop ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Stela
Newbie
*

Antal inlägg: 11

« Svara #34 skrivet: Mars 04, 2013, 11:05:44 »

Ja det där var det värsta övertrampet man kan göra på ett forum!!!
Att skriva att en behöver vård och är sjuk....!

Patrik, kan jag få klipp o klistra in mitt namn på ditt papper??? Jag tror inte jag är sjuk än, men med skulder kan man bli det. Och vissa dömer att man inte får vara det, eller att ha skulder...

Stå på dig Patrik, IC och alla andra som kämpar mot skulderna.
Loggat
intrumcleaner2
Newbie
*

Antal inlägg: 20

Hemsida
« Svara #35 skrivet: Mars 04, 2013, 11:07:28 »

Vill bara yttra mig helt kort i fråga om inlägget ovan för att intyga att min kollegas redovisning av händelseförloppet är korrekt. Jag har läst allt material som rör honom, inklusive det rättspsykiatriska utlåtande han hänvisar till. Han är dödstråkigt hypernormal ur psykologisk synvinkel  Wink

Jag vill dock understryka att vi förmodligen här har att göra med något vi kan kalla en "internet warrior". Han (RS) har en världsbild där någon - absolut inte han själv - är skyldig till alla motgångar han haft under den senaste tiden och tyvärr kommer det troligen i slutänden att drabba honom själv och hans närstående värre än vad han har förmåga att skada oss. Jag rekommenderar att han (helst under ett nedåtgående skov) läser på om bland annat projicering.

Diagnoser är nog bra för att man ska få den hjälp man behöver, men råkar man nu ha en, då är det en privatsak som man själv får avgöra om man vill gå ut med. Själv saknar jag diagnoser fullständigt - eller vänta, jag är pollenallergiker (!) - men har dock ett fint litet intyg från Mensa som jag kan bräcka Patrik med vid tillfälle i och med att han beklagar sig över att inte vara geni  Grin
Loggat
phenden
Full Member

Antal inlägg: 183

« Svara #36 skrivet: Mars 04, 2013, 12:47:22 »

Vad är detta för något? Om någon borde underkastas vård är det en person som skriver sådant här på ett öppet forum. Och då talar vi inte medicinsk vård - utan fångvård. Det är så lågt att man häpnar! Och detta vare sig ett sådant påstående är sant eller ej. Det är bara jordens avskum som skriver så. Skäms!
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #37 skrivet: Mars 04, 2013, 13:06:11 »

Vad är detta för något? Om någon borde underkastas vård är det en person som skriver sådant här på ett öppet forum. Och då talar vi inte medicinsk vård - utan fångvård. Det är så lågt att man häpnar! Och detta vare sig ett sådant påstående är sant eller ej. Det är bara jordens avskum som skriver så. Skäms!

Håller med dig. Jag satte kaffet i strupen och fick hostatack när jag läste detta påståendet  Angry
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #38 skrivet: Mars 04, 2013, 13:10:51 »

Jaha, då var det min tur att få smaka på Johan.Ohlssons alias (JulMa ?  Wink) trakasserier.

För lite mindre än en timme sedan lades ett inlägg in under "Kändisskvaller" om mig:

Det är därmed konstaterat att vi har med en riktigt sjuk människa att göra.
Genom skrivsättet (och lite andra uppgifter som vi sitter på  Wink) kan vi sammankoppla Johan.Ohlsson och JulMa som till största sannolikhet samma person.

Fortsättning följer!

Edit: Ska tydliggöra lite kring de domar som är angivna då det är lite intressant.

Den första domen som antyder på att blåsa folk på Blocket:
Jag drev tidigare en webbshop med dekaler för bilar (www.bildekor.se)
Den som åtalades i uppgivna mål var en försupen pappa på Gotland (Mikael Karlsson) som ringde full som en gris ett par år efter att hans son hade köpt dekaler från vår webbshop.
När jag svarade så skrev han i fyllan att det var "Micke från Gotland" och att han nu var på väg till Umeå för att döda mig, skära halsen av mig, skära k*ken av mig, strimla mig osv osv.
Jag kontaktade då polisen som var hemma hos mig på endast ett par minuter.

Dom tog upp anmälan och vittnesmål kring detta och avvaktade.
Efter en stund så ringde denne Mikael karlsson på nytt och skrev i fyllan att snart var han framme hos mig på min adress och att jag nu skulle dö.
Polisen inväntade honom och grep honom då han anlände hemma hos mig.
Han satt därefter häktad här i Umeå några dagar för att sedan skickas hem till Gotland.
Vid rättegången kom det fram att han var full och att han "kanske använt sig av lite olämpliga uttryck", men att hans son hade påstått att jag vid tillfället hade annonserat på Blocket, vilket sedan visade sig vara helt fel!
Mannen, Mikael Karlsson, dömdes för olaga hot samt 5000kr + ränta i skadestånd till mig.

När det gäller det andra målet så skrattade jag gott åt Johan.Ohlssons påstående att det var hot från en pensionär!!
Mannen i det fallet är ingen pensionär, utan "endast" 59 år gammal.
Han var belagd med kontaktförbud mot mig, vilket han är dömd för.
Orsaken är istället att han försökte att lura mig då han inte ville betala för utfört arbete!
Detta finns redan också utdömt i dom sedan 2011, men denna person (Michael Pahlm) försöker fortfarande att få tingsrätten att erkänna att dom skulle gjort fel.
Polisen har vid utredningarna kring dessa två mål sammankopplat dessa, men hur det egentligen var vet jag fortfarande inte.

För Johan.Ohlssons vetskap kan jag också berätta att jag endast blivit tilldömd skadestånd en endaste gång, och för Din vetskap så kan inte KFM utmäta skadestånd i brottmål, så det får jag behålla ska du se! Wink
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #39 skrivet: Mars 04, 2013, 14:20:48 »

Admin på Flashback har numera raderat inlägget.

Lite komiskt i all denna soppa är att "Johan.Ohlsson" publicerade inlägget under "Kändisskvaller".
Haha, får väl ta åt mig äran att någon tydligen anser att jag är kändis och så pass mycket att jag är värd att skvallras om! Cool
Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #40 skrivet: Mars 04, 2013, 15:19:42 »

Lite komiskt i all denna soppa är att "Johan.Ohlsson" publicerade inlägget under "Kändisskvaller".
Haha, får väl ta åt mig äran att någon tydligen anser att jag är kändis och så pass mycket att jag är värd att skvallras om! Cool

Ja du Admin, jag vet inte om vi ska skratta eller gråta längre ... en sak är säker och det är att Insolvens gänget tycks aktivt försöka att få oss att stänga ner både IntrumCleaner och Fattiga Riddares forum. Men så jävla lätt ska de inte få vinna  Evil
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #41 skrivet: Mars 04, 2013, 15:21:11 »

Citat
Vid användning av Hares lista över kriterier för psykopati tilldelas patienten eller brottslingen 1 poäng för de egenskaper som överensstämmer väl med personligheten och 2 poäng för de som överensstämmer mycket väl. Summan av dessa poäng kan bli som mest 40. Gränsen för psykopati går vid ett sammanlagt poängtal på 30 eller mer.
 - Talför/ytlig charmig
 - Förhöjd självuppfattning/grandios
 - Behov av spänning/blir lätt uttråkad
 - Patologiskt lögnaktig
 - Bedräglig/manipulativ
 - Saknar ånger och skuldkänslor
 - Flackt, ytligt känsloliv
 - Kall/bristande empatisk förmåga
 - Parasiterande livsstil
 - Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
 - Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
 - Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
 - Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
 - Impulsiv
 - Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
 - Tar inte ansvar för sina handlingar
 - Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
 - Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
 - Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
 - Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)

Citat
Robert D. Hare beskriver psykopater som "mänskliga rovdjur som använder charm, manipulation, provokation och våld för att kontrollera andra och tillfredsställa sina egna själviska behov. Med en brist på samvete och medkänsla för andra, tar de kallblodigt vad de vill ha och gör som de själva vill, och bryter mot sociala normer och förväntningar utan den minsta skymt av skuld- eller ångerkänslor".

Psykopatens karaktär är i allmänhet mycket manipulativ. De psykopater som inte kan hantera sin personlighetsstörning, kan vara mycket farliga för sina medmänniskor och samhället. Vissa psykopater kan klara att i arbetslivet följa normer, regler och lagar, åtminstone på ett ytligt plan. Ofta är dock psykopatisk personlighetsstörning förknippat med normlöshet, oförmåga att behålla en anställning och inblandning i konflikter på arbetsplatsen. Missbruk och kriminalitet är vanligt, detta delvis beroende på att en av de dominerande särdragen för en psykopat är brist på impulskontroll.

Familjelivet kan vara en etablerad katastrof med partners som fallit för charmen, skrivit alla sina ägodelar på den store charmören och lever mer eller mindre i daglig skräck för nya hot eller utövat våld. Psykopatitillståndet finns i alla socialgrupper - även i samhällets toppskikt. En svensk dokumentär om psykopater i arbetslivet kom fram till "En del psykopater blir extremt framgångsrika chefer eller företagsledare. Med charm, karisma, kyla och en manipulativ förmåga tar de sig fram i de flesta situationer."[5] Skarpsynta människor kan uppleva att psykopaten beter sig som om han/hon spelade en roll och "läste upp" bestämda repliker.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #42 skrivet: Mars 04, 2013, 15:46:36 »

Ja du Admin, jag vet inte om vi ska skratta eller gråta längre ... en sak är säker och det är att Insolvens gänget tycks aktivt försöka att få oss att stänga ner både IntrumCleaner och Fattiga Riddares forum. Men så jävla lätt ska de inte få vinna  Evil
Nej, så lätt blir det inte!

Något som förbryllar mig är att alla dessa påhopp gör bara att Insolvens rykte och förtroende bara blir lägre och lägre för folk, men detta verkar inte bekomma dem ett smack!

Skulle det vara som så att det inom Insolvens fanns ett motstånd mot dessa påhopp så skulle ju helt klart ledningen gå ut med dementier direkt, men dom lägger bara locket på i sedvanlig ordning.
Nåja, imorgon blir det att sammanställa allt material och skicka till deras bidragsgivare så ser vi vad dom tycker om det hela!

Btw, jag älskar IP-nummer! Wink
Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #43 skrivet: Mars 04, 2013, 15:48:57 »

Ja du Admin, jag vet inte om vi ska skratta eller gråta längre ... en sak är säker och det är att Insolvens gänget tycks aktivt försöka att få oss att stänga ner både IntrumCleaner och Fattiga Riddares forum. Men så jävla lätt ska de inte få vinna  Evil
Nej, så lätt blir det inte!

Något som förbryllar mig är att alla dessa påhopp gör bara att Insolvens rykte och förtroende bara blir lägre och lägre för folk, men detta verkar inte bekomma dem ett smack!

Skulle det vara som så att det inom Insolvens fanns ett motstånd mot dessa påhopp så skulle ju helt klart ledningen gå ut med dementier direkt, men dom lägger bara locket på i sedvanlig ordning.
Nåja, imorgon blir det att sammanställa allt material och skicka till deras bidragsgivare så ser vi vad dom tycker om det hela!

Btw, jag älskar IP-nummer! Wink

Samma sak med oss på IntrumCleaner Grin men mest gillar jag just nu den inspelning av telefonsamtalet med Rickard Stenberg som jag har från februari 2013 ...
Loggat

JulMa
Newbie
*

Antal inlägg: 5

« Svara #44 skrivet: Mars 04, 2013, 21:40:09 »

Citat
Vid användning av Hares lista över kriterier för psykopati tilldelas patienten eller brottslingen 1 poäng för de egenskaper som överensstämmer väl med personligheten och 2 poäng för de som överensstämmer mycket väl. Summan av dessa poäng kan bli som mest 40. Gränsen för psykopati går vid ett sammanlagt poängtal på 30 eller mer.
 - Talför/ytlig charmig
 - Förhöjd självuppfattning/grandios
 - Behov av spänning/blir lätt uttråkad
 - Patologiskt lögnaktig
 - Bedräglig/manipulativ
 - Saknar ånger och skuldkänslor
 - Flackt, ytligt känsloliv
 - Kall/bristande empatisk förmåga
 - Parasiterande livsstil
 - Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
 - Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
 - Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
 - Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
 - Impulsiv
 - Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
 - Tar inte ansvar för sina handlingar
 - Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
 - Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
 - Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
 - Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)

Citat
Robert D. Hare beskriver psykopater som "mänskliga rovdjur som använder charm, manipulation, provokation och våld för att kontrollera andra och tillfredsställa sina egna själviska behov. Med en brist på samvete och medkänsla för andra, tar de kallblodigt vad de vill ha och gör som de själva vill, och bryter mot sociala normer och förväntningar utan den minsta skymt av skuld- eller ångerkänslor".

Psykopatens karaktär är i allmänhet mycket manipulativ. De psykopater som inte kan hantera sin personlighetsstörning, kan vara mycket farliga för sina medmänniskor och samhället. Vissa psykopater kan klara att i arbetslivet följa normer, regler och lagar, åtminstone på ett ytligt plan. Ofta är dock psykopatisk personlighetsstörning förknippat med normlöshet, oförmåga att behålla en anställning och inblandning i konflikter på arbetsplatsen. Missbruk och kriminalitet är vanligt, detta delvis beroende på att en av de dominerande särdragen för en psykopat är brist på impulskontroll.

Familjelivet kan vara en etablerad katastrof med partners som fallit för charmen, skrivit alla sina ägodelar på den store charmören och lever mer eller mindre i daglig skräck för nya hot eller utövat våld. Psykopatitillståndet finns i alla socialgrupper - även i samhällets toppskikt. En svensk dokumentär om psykopater i arbetslivet kom fram till "En del psykopater blir extremt framgångsrika chefer eller företagsledare. Med charm, karisma, kyla och en manipulativ förmåga tar de sig fram i de flesta situationer."[5] Skarpsynta människor kan uppleva att psykopaten beter sig som om han/hon spelade en roll och "läste upp" bestämda repliker.

Läs detta noga Patrik. Kanske även Tony?
Tony vet dessutom mycket väl att jag inte har någonting med Insolvens att göra, men det skulle ju spräcka bubblan att erkänna det.

När det gäller Patrik så är han inte mottaglig på annat sätt. Tro mig, vi har försökt och det är ett lite desperat sista försök att nå fram.
Tänk er att försöka nå fram till Russel Crowes karaktär i filmen A Beautiful Mind, så kanske även någon annan förstår.

Och Tony - Alla är inte från insolvens och alla är inte ute efter dig!

Julia
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: