Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försöken att tysta ner oss med förtal, hot och andra finurliga sätt fortsätter.  (läst 45904 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #45 skrivet: Mars 04, 2013, 21:46:56 »

Citat
När det gäller Patrik så är han inte mottaglig på annat sätt. Tro mig, vi har försökt och det är ett lite desperat sista försök att nå fram.

Bästa JulMa, vad menar du? och vad är det NI har försökt med och vem är NI?
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #46 skrivet: Mars 04, 2013, 22:25:40 »

JulMa, jag har PM:at Dig och hoppas att du är vänlig och svarar på det.

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #47 skrivet: Mars 04, 2013, 23:15:11 »

Men för djävulen. Det måste väl gå att Polisanmäla den här mannen Stenberg...allt är ju dokumenterat...

så här kan det ju inte få fortsätta...Han har varken insikt, vett eller skam i kroppen.
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #48 skrivet: Mars 04, 2013, 23:17:09 »

Men för djävulen. Det måste väl gå att Polisanmäla den här mannen Stenberg...allt är ju dokumenterat...

så här kan det ju inte få fortsätta...Han har varken insikt, vett eller skam i kroppen.
Lugn och fin nu!  Grin Jag har läget under ganska bra kontroll och vet mer än jag går ut med här på forumet!  Wink
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
roggan
Hero Member

« Svara #49 skrivet: Mars 04, 2013, 23:27:01 »

Lugn och fin nu!  Grin Jag har läget under ganska bra kontroll och vet mer än jag går ut med här på forumet!  Wink

Det är bra det. Men är ALLA inom insolvens bortom all sans o vett...å de ska vara ett språkrör för skuldsatta...näee fyfa...
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #50 skrivet: Mars 04, 2013, 23:29:21 »

Det är bra det. Men är ALLA inom insolvens bortom all sans o vett...å de ska vara ett språkrör för skuldsatta...näee fyfa...
Håller med dig! Dom är INTE några bra språkrör för de skuldsatta, de är en katastrof för de skuldsatta!
Loggat

roggan
Hero Member

« Svara #51 skrivet: Mars 04, 2013, 23:39:42 »

Det är för mig obegripligt hur man orkar/kan ...inte har insikt om sin egen person . när man kan hålla på och driva "smutsiga" kampanjer på var och varannat forum utan insikt om att man själv ställer sig i dålig dager...otroligt att man inte "ser" det själv.
Loggat

roggan
Hero Member

« Svara #52 skrivet: Mars 04, 2013, 23:44:54 »

Patrik, Patrik.... Både du och jag vet numer att det du håller på med har en diagnos. Din läkare vill ju att du ska underkasta dig vård, främst för din egen skull. Vad är det som gör att du är så rädd för att ta emot den vård som finns för dina diagnoser?

Snälla Patrik - sök hjälp i tid!

Det här påhoppet är nog bland det värsta jag har läst under mina år här.....skäms människa !
Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #53 skrivet: Mars 05, 2013, 06:14:22 »

Först vill jag börja med att ge ett stort tack till Larses60, Kämpen, Roggan, Mimosa, Rubber Duck, Noctumlux, Phenden, Hallstabella, Blox, Dorabell samt IntrumCleaner2. Men samtidigt ställer jag mig frågande var ni andra Fattiga Riddare håller hus? har ni undgått att se att det är inte bara IntrumCleaner som attackerats, utan nu har man även gett sig på Admin. Där han hängdes ut på Flashback på precis samma sätt som jag Patrik råkade ut för. Och där Admin i denna tråd lagt upp kopia på det som postades av samma person som gett sig på mig.

Jag har löpande lagt upp skriftligt bevisning där jag även sammanställde en barnvänlig version med tydliga bevis på att Insolvens ledning inte tvekar att använda sig av vilka metoder som helst för att kunna fortsätta lura till sig bidragspengar. Men endast Mimosa, Admin och Rubber Duck tycks reagerat. Ni andra tycker tydligen att det är helt OK att Insolvens ska fortsätta att vara de skuldsattas språkrör och att den nuvarande ledningen är underbara människor som kämpar för de skuldsattas bästa.

Inser ni inte att Admin och vi på IntrumCleaner tvingas lägga ner mängder med tid på att bekämpa dessa angrepp, där detta är tid som vi vill använda för att hjälpa skuldsatta. Och genom er tystnad så börjar både Admin och vi på IntrumCleaner att undra över vad meningen är att vi skall fortsätta hålla IntrumCleaners hemsida och Fattiga Riddares forum vid liv? för majoriten av er tycks ju inte bry er. Och att både Admin och vi på IntrumCleaner attackeras på alla tänkbara sätt tycker uppenbarligen de flesta av er är helt OK (och många sitter säkert och finner det hela mycket roande - speciellt ni som är Insolvens trogna anhängare och som det finns en mängd av här på FR).

KLICKA PÅ LÄNKEN NEDAN! och försök ta åt er vad som hänt och förstå att detta kan inte tillåtas få pågå.

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6576.msg55343#msg55343

Denna tråd har nu fyllts av användaren JulMa´s "fina inlägg" som gång på gång försöker få er att tro att det är en kvinna som heter Julia som skriver inläggen. Dock med Admins hjälp fick jag reda på att användaren JulMa har använt samma personuppgifter som den familj jag är c/o skriven hos och där kvinnan i denna familj heter Julia (det finns bara EN enda kvinna med detta namn i den stad som användaren JulMa påstår sig komma ifrån). Och där tillråga på allt inte ens IP-nummerna stämmer överens med JulMas påståenden!

Det är med andra ord ren lögn att JulMa heter Julia! Och nu gick denna person över gränsen, eftersom användaren JulMa nu även dragit in andra personer som inte ens har med IntrumCleaner att göra. Eftersom detta inte längre bara skadar mig (vilket jag kan ta) kommer jag tillse med exempelvis Polisens hjälp att få ett avslut på detta. Och det är redan bevisat att det var Fader Stenberg som tidigare med användarnamnet Sabadill ägnade sig åt liknande attacker tills han blev avslöjad (IP-adressen gick till ett Cybercafe i Malmö som ligger 15 minuters gångväg från Betaniaplan 4, där vice ordförande/Fader Stenberg har sin folkbokföringsadress samt Gammalkatolska Kyrkan och Insolvens finns i en och samma lokal. Och det blev ju som sagt ännu enklare att styrka vem Sabadill var när Stenberg använde sin egen e-postadress: star_shining@hotmail.com när han registerade sig här på Fattiga Riddares forum (se länk)

http://www.jucheeurope.com/contact.htm

Och JulMa du har fått PM från mig - så ta och ring mig på det nummer du fått. Och du som vill "hjälpa mig" kan ju börja med att svara på de frågor som ställts till dig i denna tråd.

Jag noterar även att Gammalkatolska Kyrkan stängde igår ner hela sin verksamhet! där vice ordförande Rickard Stenberg eller ni kanske föredrar Fader Stenberg skrev följande:

-----------------------------------------------------------------------------

Förändringar

Sedan ett par år tillbaka har Utrecht Unionen fört dialogsamtal med Svenska kyrkan och resultatet har blivit det vi önskat. Det blir en intekommunionsöverenskommelse mellan de båda kyrkorna.
Vi har hela tiden visst att det då är dags att lägga ner den lilla gammalkatolska grenen i Sverige, vilket nu också sker. Det finns tillräckligt många kyrkor ändå.
Vi ingår inte i "paketet" dvs vi kommer inte att tillhöra Svenska kyrkan utan de som vill vara med i en enkel gemenskap i bön och eucharisti är välkomna. Vi firar mässsor i Skåne hemma hos intresserade, precis som vi gjort de senaste åren.
Under ett års tid har vi/undertecknad varit utsatt för närtmobbning och näthat. Det är inte dessa personers anledning till avslutet. det har som sagt varit förberett sedan en lång tid tillbaka. Näthatarna svarar jag inte på någonstans. tyvärr farbricerar de ihop egna påhitt som de tillskriver mig. det är synd om människor som ägnar så stor del av sitt liv åt att hata
Nåväl, i 37 år har det funnits gammalktoliker i Sverige. Tack för den här tiden. Även om vi varit små och enkla så har kyrkan betytt mycket för några människor.
Rickard

-----------------------------------------------
Här är länk till Gammalkatolska Kyrkan. Där ni kan läsa gårdagens inlägg.

http://www.gammalkatolik.dinstudio.se/

Urklipp från Gammalkatolska Kyrkans hemsida där F.Stenberg berättar om sitt liv,

"Jag har många fel och många brister. Som alla så har jag blivit sviken och svikit. Jag har gjort många fel och misstag, men någonstans så vet jag att jag ändå försökt vara ett Guds barn. Och jag vet att även när jag misströstar så står Herren där och säger åt mej att göra det lilla jag kan, mer än så behövs inte.
Många gånger har jag funderat och jag kan inte riktigt begripa att Gud har velat ha mig till präst! Genast viskar en liten röst i mitt hjärta; ”Du delar åsikt med många människor! De är lika förvånade som du!”
Men jag finns här som präst för alla de som söker men i synnerhet för all de som inte tillåts vara kristna av andra kyrkors kärlekslösa teologi."

Fader Rickard du har sedan 7 maj 2012 löpande attackerat mig Patrik med påhopp som blivit allt mer vidrigare ju mer tiden gått (jag trodde att du skulle sluta när du avslöjades här på FR när du använde namnet Sabadill). Jag har konstant undrat hur du kan rättfärdiga ditt beteende? samtidigt efter att läst din bakgrundshistoria igår på Gammalkatolska Kyrkans hemsida - där du beskriver vad du utsatts för som barn så kan jag inte längre känna någon ilska eller hat emot dig ...

Jag hoppas att du får den hjälp du behöver! för att i sex års tid sexuellt utnyttjas samt löpande bindas vid ett element som barn och fotograferas. Förstår jag har gett dig djupa ärr som säkerligen inte kommer att läkas på många år (tyvärr kanske aldrig) men detta rättfärdigar inte att du tar ut din ilska och hat mot personer som inte är den man som du utsatts för övergrepp av. Hoppas du kommer få den hjälp du behöver så att du kan gå mot en ljusare framtid som inte är fylld av hat och fantasifoster.

Och till er inom Insolvens som är vänner/medarbetare till Rickard Stenberg och ordförande Lena Nordqvist - hur kan ni passivt fortsätta titta på när er vice ordförande samt ordförande raserar hela Insolvens rykte? och där de sedan maj 2012 efter att de lagt upp det Öppna Brevet (som ännu ligger kvar på hemsidan) inte tvekat sig att ta till vilka metoder som helst för att tystna ner oss (se länk).

http://www.insolvens.se/oppet-brev/

Så slutligen Fattiga Riddare ställer jag er frågan igen - ska ni fortsätta titta tysta på? heller ska ni hjälpa till att rensa ut ledningen hos Insolvens och se till att vi skuldsatta ges ett språkrör som inte är en katastrof för oss?
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner2
Newbie
*

Antal inlägg: 20

Hemsida
« Svara #54 skrivet: Mars 05, 2013, 07:10:49 »

För det första: notera att denna JulMa tillåts yttra sig. Admin har alla möjligheter att banna användare och radera trådar vid behov, men gör inte detta. Det tycker jag är stort.

För det andra: till alla fattiga riddare - ni behöver inte alls göra några inlägg i den här tråden för att "backa upp" oss som tragglar vidare; men jag vet att både Admin och IntrumCleaner skulle uppskatta några glada tillrop via PM om det känns motigt att ge sig in i den här debatten som alls inte är trevlig någonstans.

Den person som ligger bakom det här är inte psykopat. Det finns inte en chans. Däremot är oddsen ganska goda för att det gäller bipolär sjukdom eller schizofreni; och vi som känner till den typen av sjukdomar (kanske själva drabbats eller någon i familjen) vet att de i båda fall kännetecknas av skov, det vill säga perioder av närmast manisk aktivitet och en förvrängd verklighetsuppfattning. Själv har jag en ganska nära släkting som är drabbad av schizofreni, och därför har jag också ganska nära till medlidande för även denna väldigt besvärliga person.

Det är jobbigt, det är det, och nätet har utvecklats till en plats där det finns stora möjligheter att obehindrat förfölja såväl individer som organisationer utan att konsekvenserna blir särskilt stora. Man måste dock bestämma sig för ett förhållningssätt gentemot personen i fråga. Ska man över huvud taget bry sig om vad denne skriver och gör? Det är ett svårt beslut. Men när det gäller just en organisation som IntrumCleaner tror jag det är av största vikt att vi kontinuerligt bemöter stollerier på ett sansat sätt och hela tiden underbygger våra påståenden med hårda fakta.

För ögonblicket vill jag erbjuda följande fakta: JulMa utger sig helt tydligt för att vara någon som står Patrik (grundaren av IntrumCleaner) nära, kanske en familjemedlem. Jag kan som vän och kollega till Patrik intyga att detta är inte sant. Punkt.

Sen kan jag iofs vara inte så lite förbannad på att denna lilla giftpenna fått både mig personligen och mig som IntrumCleaner-representant bannad från Flashback. Jag stämmer visserligen illa in på Noctumlux beskrivning av den typiske flashbackaren eftersom jag är en lagom rund kvinna i medelåldern som (vad jag vet) inte har varit ens i närheten av en haschrökare.
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #55 skrivet: Mars 05, 2013, 12:04:14 »

Först vill jag säga att det är tråkigt att folk utsättas för dessa påhopp som har skett på FB och även här den senare tiden.
Jag förmodar att en polisanmälan kommer att göras, och om det kommer till domstol finns det nog många, inklusiva mig som kan vittna om vad som varit skrivit.
Att lägga sig i debatten är svårt, för det är IC och Admin som har bevisningen, med IP.numre och liknande, vi andra kan endast ta emot informationen, och skaka¨på huvudet.

Jag har sökt runt i svenska kyrkan, och det är rätt att Gammal katolikerna och svenska kyrkan haft en dialog, senast kyrkomötet orienterades om detta var i 2010 av ärkebiskopen.
Jag finner ingen stans att en intekommunionsöverenskommelse är ingått mellan dessa kyrkor, och har svårt att se varför Svensk Kyrkan skall ingå samarbete med denna inriktning. Som det framgår av Gammal katolikernas hemsida ingår den inte heller i "paketet" så att de lägger ner, är väl samma sak som deras kyrkoherde har lämnat Insolvens.

Till IC och ADMIN, det är inte av lathet, ilvilja eller uppgivenhet vi inte har skrivit, vi har deltagit genom att läsa inläggen, och väntar på ett tecken på vad ni vill göra, och hur vi kan backa upp om det.

You never walk alone.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Jonte64
Newbie
*

Antal inlägg: 40

« Svara #56 skrivet: Mars 05, 2013, 12:21:48 »

Hello!

Vad är det som händer?

Har följt Fattiga Riddare läääänge och nyttjat mig av den information jag fått fram genom all kunskap som finns på det här forumet. Jag har på kort tid minskat mitt skuldsaldo från cirka 260.000:- till 170.000:-. Och det beror inte på att jag betalat av hela skulden, utan på att jag gjort som ni - inklusive Intrumcleaner - tipsat mig om. Jag är er evigt tacksam för dessa tips.
Kommande årsskifte ska för övrigt skuldsaldot vara: 0:-

Men det går inte att komma ifrån att frågan ändå måste ställas:
Vad är det som händer?

Kan någon göra en kortfattad sammanfattning/förklaring till det här evinnerliga bråkandet? Jag förtstår inte riktigt vad det handlar om.

Visst kan man genom att läsa alla långa inlägga skappa sig uppfattningen att Insolvens ledning betett sig - och beter sig fortfarande - illa.
Samtidigt kommer man inte ifrån att IntrumCleaners beteende här, på Flashback etc. påminner lite grann om en rättshaverists beteende. Och det gör att jag får lite dåliga vibbar och inte helt enkelt kan ta ställning i frågan.

Nä, ta inte illa upp nu och hoppa inte på mig. Jag tänker inte smutskasta någon. Jag vill bara ha kortfattad information och en klar bild av situationen.

Tyvärr känns det för mig som att Fattiga Riddares forum tappat sin styrka. Förr diskuterades problem och lösningar, i dag handlar det för mycket om Intrumcleaner vs Insolvens.
Ett forum som detta är värt en bättre utveckling än så!

Jonas
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #57 skrivet: Mars 05, 2013, 12:24:18 »

Tack ivkej!  Smiley

Jag själv har genom åren vant mig med påhopp av allehanda slag, så jag skakar väl av mig det mesta.
Dock är det självklart så att det också någonstans därinne påverkar en, men man får väl försöka agera
vuxet och sansat så gott det går.

På sätt och vis så utmanade jag ödet då jag skrev på forumet tidigare och frågade hur "mycket stake" som fanns, varav då inlägget med mina uppgifter då kommer ut på Flashback.
Jag har dock inget att "skämmas" över, och de domar som var upptagna i det inlägget är tack och lov till min fördel, då det är fällande domar. (dock en åtalspunkt ogillades i det ena)

Det är väl inte speciellt svårt att hitta mitt namn, men det är väl inte så jättekul kanske att mitt namn (både nya och gamla efternamnet) skrivs ut på Sveriges största diskussionsforum (Flashback) samt uppgifter om att jag lever under skyddad ID.
Men, detta bryr mig inte så speciellt mycket för egen del, men å andra sidan så visar det hur vansinniga och galna dessa personer faktiskt är, och det är riktigt otäckt!
Nu ska jag dock påpeka att jag haft viss kontakt med inblandade, och jag avvaktar med att släppa vissa uppgifter om detta ännu, då jag hoppas och förutsätter att denna "Johan.Ohlsson" själv ger sig till känna antingen offentligt eller till mig personligen med en ordentlig ursäkt för sitt fatala övertramp.

Nåja, vi får se vad som händer! Förhoppningen är dock att vi kommer att få se något gott ur detta så småningom.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #58 skrivet: Mars 05, 2013, 12:32:47 »

Tyvärr känns det för mig som att Fattiga Riddares forum tappat sin styrka. Förr diskuterades problem och lösningar, i dag handlar det för mycket om Intrumcleaner vs Insolvens.

Jonas
Det är detta som är Fattiga Riddares målsättning, och ambitionerna är att försöka bli ännu större på detta.

Dock uppkommer dessa diskussioner kring Insolvens med jämna mellanrum och har så varit under alla år.
Detta beror väl på att många hittar oegentligheter som inte hör en seriös förening till, och särskilt inte ett så kallat Riksförbund.

Så länge det, som styrkts så många gånger, sköts så illa kommer nog inte heller dessa diskussioner att upphöra heller, då skuldsatta inte vill ha Insolvens, eller åtminstone inte ledningen inom dem, som sitt språkrör när det gäller diskussioner och kontakter med politiker och myndigheter.

Helst av allt vill jag slippa ha några som helst inblandningar av Insolvens namn alls på detta forum, då det faktiskt är en "konkurrent", om än obefintlig, och jag tycker att FR ska få leva sitt eget liv och utvecklas.
Dock har jag låtit FR vara ett fritt forum när det gäller just Insolvens med anledning att dom faktiskt sitter i en rätt betydande position som remissinstans och deras åsikter och uttalanden ligger ofta till grund vid utredningar och lagförslag.

Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #59 skrivet: Mars 05, 2013, 12:48:55 »

Hello!

Vad är det som händer?

Har följt Fattiga Riddare läääänge och nyttjat mig av den information jag fått fram genom all kunskap som finns på det här forumet. Jag har på kort tid minskat mitt skuldsaldo från cirka 260.000:- till 170.000:-. Och det beror inte på att jag betalat av hela skulden, utan på att jag gjort som ni - inklusive Intrumcleaner - tipsat mig om. Jag är er evigt tacksam för dessa tips.
Kommande årsskifte ska för övrigt skuldsaldot vara: 0:-

Men det går inte att komma ifrån att frågan ändå måste ställas:
Vad är det som händer?

Kan någon göra en kortfattad sammanfattning/förklaring till det här evinnerliga bråkandet? Jag förtstår inte riktigt vad det handlar om.

Visst kan man genom att läsa alla långa inlägga skappa sig uppfattningen att Insolvens ledning betett sig - och beter sig fortfarande - illa.
Samtidigt kommer man inte ifrån att IntrumCleaners beteende här, på Flashback etc. påminner lite grann om en rättshaverists beteende. Och det gör att jag får lite dåliga vibbar och inte helt enkelt kan ta ställning i frågan.

Nä, ta inte illa upp nu och hoppa inte på mig. Jag tänker inte smutskasta någon. Jag vill bara ha kortfattad information och en klar bild av situationen.

Jonas

Hej Jonas, och tack för ditt inlägg och härligt att höra att du fått hjälp av Fattiga Riddares forum och oss på IntrumCleaner. Det som jag finner mest intressant i ditt inlägg är att du inte kan skilja på Fattiga Riddares forum och IntrumCleaners forumdel - där detta Jonas är två skilda delar. Vilket klart och tydligt finns angivet på forumindex enligt följande:

Avdelning för IntrumCleaner. Denna avdelning är endast åsikter och inlägg från IntrumCleaner och har inget med Fattiga Riddare att göra.

För att göra det ytterst enkelt för dig så finns här en länk till en sammanfattning som enkelt och tydligt beskriver varför saker och ting med Insolvens inte är som de ska,

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6576.msg55343#msg55343

Ha en trevlig läsning och den 8 mars 2013 så kommer dom i Mål Ä 2797-12 där vi får se vad Tingsrätten anser om att Intrum Justitia har klippt och klistrat så det står härliga till i § 26 PuL-utdragen ...

Och återigen tycks jag tvingas upprepa att IntrumCleaner består inte av EN enda person!

Det finns inget mer att tillägga och vi lägger nu detta bakom oss och ser framåt - härmed låses tråden. Och har ni några frågor kontakta mig per telefon: 0720-315 298

Och att Fattiga Riddare skulle tappat sin styrka vet jag verkligen inte hur du kan få ihop - ser du inte att forumet växt och har nu 3600 medlemmar (jämför med Insolvens forum och hur många gäster och aktivitet de har). Vidare så har du uppenbarligen samma oförmåga att ta till dig bevisning som många Insolvens supportrar har. För om du scrollar upp lite i denna tråd borde du inse varför vice ordförande Rickard Stenberg och resten av ledningen inom Insolvens är en ren katastrof för Sveriges skuldsatta. Så fortsätt du att kalla mig för rättshaverist och att du får dåliga vibbar för fakta och bevis tycks inte vara något som du sätter högt ...
Loggat

Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: