Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: VIKTIGT! Rickard Stenberg är numera Sabadill och sprider lögner.  (läst 18828 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Maj 08, 2012, 12:35:12 »

Vi ber ALLA Fattiga-Riddare att omgående vara på sin vakt!

Användaren Sabadill (nyregistrerad idag) som la in följande inlägg,

"Hej
jag är en av dom som fått massor av hjälp på detta forum. Jag har ofta varit inne o läst och använt många av dom råd man ser härinne. Så jag vill verkligen säga tack till de på fattiga riddares forum som är eldsjälar. Jag ska försöka skriva en del i fortsättningen om hur jag kunnat lösa olika grejor.
Men vissa saker är inte bra för oss som sitter i skiten.
Jag läste precis intrum cleaners pressmeddeelande. i första meningen skriver han att Stenberg har tre barn. Det har jag inte läst om nånannan stans så nog sjutton har cleaner gjort kartläggningar av privata grejor. usch så otäckt. Jag visade cleaners "tidskrift" för min sambo och hon undrade om det var ett skämt. han har inte tid att hjälpa människor med problem och något större avslöjande av inkassobolag o myndigheter har han inte gjort. Men han har tid att göra korkade fotomontage och hitta på fåniga öknamn.
Dessutom skäms jag nu för att vara skuldsatt eftersom dom här sakerna skickats runt överallt tydligen. Så nu vet alla myndigeter och andra att vi skuldsatta ägnar oss åt fåniga saker istället.
Som jag skrev så är Fattiga Riddares forum jättebra(Bäst) och har hjälpt både mej och många andra. Tack för det och hoppas inte det ska förstöras."

Är Rickard Stenberg, där han gjorde en stor miss och klickade fel när han i sin iver registerade sig på Fattiga Riddare, där han gjorde så att hans e-mail adress blev offentlig där vi kunde läsa följande:

Namn:   Sabadill
Antal inlägg:   7 (saknas per dag)
Position:   Newbie
Registreringsdatum:   idag kl. 11:24:04
Senast aktiv:   idag kl. 12:29:38
MSN:   
YIM:   
E-post:   star_shining@hotmail.com
Hemsida:   
Aktuell status:    Inloggad   [Lägg till på kompislistan]
Kön:   
Ålder:   saknas
Stad/land:   
Lokal tid:   Maj 08, 2012, 12:31:13
Språk:   

Om ni tar och gör en sökning på star_shining@hotmail.com på Internet finner ni följande,

http://juchebuddhism.blogspot.se/2011/11/virtual-juche-university.html

""Virtual Juche University" [http://www.jucheeurope.com/virtual_juche_university.htm], part of the "European Regional Society for the Study of the Juche Idea (ERSSJI)", provides a free online class about the Juche idea. Read, learn and get a diploma after having answered questions and written an essay about the Juche idea. For more information, contact Rickard Stenberg [star_shining@hotmail.com]"

Därmed är bluffen avslöjad och alla ni Fattiga-Riddare ser nu hur Riksförbundet Insolvens och dess ledning agerar! Nu behöver vi Er hjälp för att sätta stopp för detta bedrägeri som pågår där Insolvens samarbetar med inkassobolagen och försöker tysta ner IntrumCleaner.

Till Rickard eller Sabadill som han numera kallar sig, påpekar vi skarpt tiden har kommit när du bör GE UPP! och inse att spelet är förlorat.

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sabadill
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #1 skrivet: Maj 08, 2012, 12:37:08 »

Va? jag har haft den här mailen i två veckor ungefär för den var ledig. Men intrum cleaner har väl som alltid rätt. Vilka lögner jag skrivit vet jag inte?
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #2 skrivet: Maj 08, 2012, 12:38:03 »

Hahahahahahahahaha
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #3 skrivet: Maj 08, 2012, 12:39:37 »

Va? jag har haft den här mailen i två veckor ungefär för den var ledig. Men intrum cleaner har väl som alltid rätt. Vilka lögner jag skrivit vet jag inte?

Rickard ge upp!

Time to raise hell Evil
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #4 skrivet: Maj 08, 2012, 12:41:44 »

Ok, Rickard... nej jag menade ju Sabadill:

En enkel kontrollfråga: Vart skriver du ifrån? (stad, område, vilken ISP dvs nätleverantör, osv)?
Vi har sedan du reggade dig haft stenkoll nämligen! ;-)
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Patrik1
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Maj 08, 2012, 12:42:47 »

Skrattar fortfarande......   Grin Grin Grin Grin
Loggat

Sabadill
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #6 skrivet: Maj 08, 2012, 12:44:09 »

Shocked Jag är inte han men det gör inget för jag har inte skrivit några hemskheter eller lögner. Såklart jag försvinner men kommer igen o berättar om hur länge man kan ha pengar på skattekontot. Och tipset om att kopiera alla nyttiga sidor är superbra!
Loggat
Patrik1
Hero Member

« Svara #7 skrivet: Maj 08, 2012, 12:50:04 »

Shocked Jag är inte han men det gör inget för jag har inte skrivit några hemskheter eller lögner. Såklart jag försvinner men kommer igen o berättar om hur länge man kan ha pengar på skattekontot. Och tipset om att kopiera alla nyttiga sidor är superbra!

Varför försvinna? Fightas om du inte är han... Det hade jag gjort direkt!
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #8 skrivet: Maj 08, 2012, 12:55:45 »

Varför försvinna? Fightas om du inte är han... Det hade jag gjort direkt!
Han förnekar sig inte.....  Undecided

Först hoppar han av Insolvens när det började brännas där, och nu meddelar han också här att han ("Sabadill") ska försvinna eftersom det började brännas.....
Nja, inte vidare smart, och är det så att man har rent mjöl i påsen så ger man nog inte upp så lätt.

Personligen hade inte jag gått ut med en så lätt-avslöjad användare på ett forum och börjat "trolla" om det var så att min dotter hade råkat ut för en massa hemskheter som det påstods......
Då hade jag istället polisanmält händelsen/-erna och sedan försökt arbeta "från det dolda" tills förövaren/-rna var fast......

Btw, notera gärna vad "sabadill" betyder:
sabadill (S. officinale) odlas för sitt gift som används till bekämpningsmedel mot insekter Grin
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #9 skrivet: Maj 08, 2012, 13:03:59 »

Och här kommer anledningen till att Rickard ... hrrmm ... jag menar Sabadill försvann,

http://www.jucheeurope.com/contact.htm

Och alla som har en hotmailadress vet att det går inte att registera en hotmailadress som en annan person redan har vilket i detta fall är Fader Rickard Stenberg ... från idag f.d vice ordförande i Riksförbundet Insolvens som "kämpar för de skuldsatta".

Dagens röra är ett tydligt exempel på det vi inom IntrumCleaner kämpar för att ni skall inse, skuldindustrins lakejer finns över allt ...

Och Riksförbundet Insolvens sitter i inkassobolagens och KFM's knä där de för åratal sedan svikit oss skuldsatta.

Hjälp er själva samt oss att få slut på detta och tillse att Insolvens omgående fråntas sin roll som de skuldsattas språkrör och remissinstans till regeringen.

Ge kommentarer och inlägg på Insolvens Facebook och forum och visa vad vi de RIKTIGA skuldsatta tycker och tänker.

Time to raise hell Evil

Loggat

Kraft
Full Member

Antal inlägg: 154

« Svara #10 skrivet: Maj 08, 2012, 13:12:33 »

Säg inte att du Sabadill alias Rickard Stenberg ditt rövhål är här igen >:Djag kan berätta för andra här på forumet att jag anlitade rövhålet på Insolvens för att hjälpa mig med mina skulder,ingenting hände under 1 år!!ingen hjälp fick jag av denna man,tålmodig som jag var brast det fullständigt för mig och min familj som hoppades att han kunde hjälpa,vi var alla fruktansvärda besvikna över hans klantighet...stick och brinn Evil Evil
Loggat

Orsaken till alla negativa känslor är en störning i kroppens energisystem.
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #11 skrivet: Maj 08, 2012, 13:20:56 »

Ursäkta om jag är dum/naiv nu....

MEN VARFÖR ÄR DET EN SÅDAN JÄVLA SANDLÅDEBETEENDE I SKULDTRÄSKET?

Detta svar vill jag ha från Insolvens!
Jag vet att det finns folk från forumet där som sitter även här, så ni kan gärna upplysa en dum aspie via PM om det om ni inte vill skriva öppet.

Blir trött på skiten. Lägg ner! Om ni inte vill jobba för att förbättra för de som sitter i skiten, så vad i helvete sysslar ni då med? Det som hittills framkommit att det är ett jävla scam som ni sysslar med, så lägg av. Det kommer fram på ytan förr eller senare. Motbevis har inte heller uppkommit hittills. Och om det finns bevis mot det som påståtts, så lägg fram dem helt öppet. Om ni menar allvar med att ni vill arbeta för skuldsattas sits, så gör det istället för att syssla med annat skit i deras namn! Och om det är så som IntrumCleaner skriver om Insolvens så är det bara för att mjölka utsatta personer på det sista de har och/eller få in dem in i ett religiöst sekt samt politiskt destruktiv miljö! Och bör motverkas så in i helvete!  Angry

Eftersom jag inte har konto på Insolvens, så lägger jag ut frågan här. Så kära FR:are: Detta är inte påhopp på er och inte heller på IntrumCleaner.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #12 skrivet: Maj 08, 2012, 13:52:36 »

Bra jobbat! Då kan vi nog anse att Stenbergs plötsliga avhopp berodde på stundande mediauppmärksamhet snanare än påhopp på familjen. Att det här med klasskamraterna var en rökridå signerad Stenberg precis som inhoppet på vårt forum under alias.
När man ser vad som försigår skulle det inte förvåna mig om Stenberg i ett försök att bygga trovärdighet i sitt påhopp på Intrumcleaner verkligen författat mail och skickat dessa till sin dotters kompisar.
Insolvens styrelse citerar och skriver under på att det verkligen inträffat.

citat:
En eller flera personer under signaturen Intrum Cleaner har under en längre tid bedrivit en förtalskampanj gentemot Insolvens. Vi tog för länge sen ett beslut i Insolvens styrelse att inte gå i svaromål trots att de sysslar med lögner och förtal. Vi har förstått att de inlägg på hemsidor och forum samt de tusentals mail de skickat till politiker, myndigheter och organisationer inte tagits på allvar, de flesta har tagit det som ett irriterande skämt.
Nu är saken i ett annat läge när de gett sig på våra familjer (se öppet brev nedan från Vice Ordförande Rickard Stenberg). Det finns inte ord för det som Intrum Cleaner nu gjort, dragit in en 15-åring flicka i hatkampanjen.
Vi kommer att undersöka möjligheten att polisanmäla och allt material kommer därför att lämnas vidare till berörda myndigheter.
Styrelsen
Riksförbundet Insolvens

Den man hänvisar till är alltså Rickard Stenberg.
Eller är skrivelsen från Styrelsen också gjord av Stenberg?
Verkar ju ogenomtänkt att dra slutsatsen "den som nu Intum Cleaner har gjort" när man uppenbarligen saknat bevis. Blir slutsatsen att det är Stenberg själv som använder familjen som slagträ?
Vad var det egentliga syftet att komma hit?

Till Rickard Stenberg kan jag bara säga... Pinsamt.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #13 skrivet: Maj 08, 2012, 17:20:49 »

Vad är det här för djävla goja. Hur i helvete fungerar Rickard Stenbergs moral...helt djävla ofattbart.

Sådana här människor är bara en ytterligare belastning på oss skuldsatta där Insolvens borde ställa upp för dessa...

I stället är det ruffel o båg...precis som dessa ohyra till inkassobolag...fy fan...
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Misafe
Jr. Member
**

Antal inlägg: 62

« Svara #14 skrivet: Maj 08, 2012, 18:54:17 »

Och jag hittar inte ens på deras sida på Facebook..
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: