Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Debatt med Tangen rörande tråden "Inspektion hos Intrum Justitia".  (läst 27494 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« skrivet: Januari 31, 2013, 08:55:55 »

NOTERA! Vi har flyttat över alla dessa trådar från inlägget Inspektion hos Intrum Justitia för att undvika att orginaltråden fylls av en enda röra av uppgifter. Då Tangen valt att ifrågasätta allt som rör DI och IJ och alla de som anmält dessa instanser samt deras bevis.


Citat
Har ni alltså skickat med mottagningsbevis i era anmälningar som visar att IJ inte skickat ut registerutdrag inom en månad? Hur många dagar har det gått vid de olika tillfällena?

Svar: JA!

Och i de allvarligaste fallen rör det sig nu om över 8 månaders tid! där Jurist Malin Fredholm har i alla dessa ärenden fått kopior på postens mottagningsbevis att Intrum Justitia tagit emot de rekommenderade breven med begäran om §26 PuL-utdrag (där de nu medvetet ljuger och påstår att detta har man inte alls tagit emot).

Detta har vi skrivit om gång på gång och lagt upp bevis på IntrumCleaners hemsida rörande, inklusive kopior på mottagningsbevisen. Men ingen REAGERAR från varken DI, JO eller massmedia.

Ta och läs denna länk som ett exempel: "Datainspektionen - myndigheten som skapade anarki",

http://intrumcleaner.nu/datainspektionen-myndigheten-som-skapade-anarki-2/

NOTERA! denna tråd berör Intrum Justitia - men inkassobolag som Lindorff, Svea Inkasso, Sergel, AK, Aros Kapital, Gothia m.fl. inklusive vissa Banker, Lånebolag och statliga KFM agerar likadant och när anmälningar till DI lämnas in om detta så lägger jurist Malin Fredholm eller Håkan Meurling ner även dessa ... senast idag fick vi nya tips om anmälningar som gjorts nu år 2013 om att §26 PuL-utdrag inte lämnats ut.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #1 skrivet: Januari 31, 2013, 09:40:38 »

Ta och läs denna länk som ett exempel: "Datainspektionen - myndigheten som skapade anarki",

http://intrumcleaner.nu/datainspektionen-myndigheten-som-skapade-anarki-2/

Inlägget är daterat 2012-10-30 och brevet är daterat 2012-10-31, men ni skriver att DI inte svarat på brevet och att klaganden dessutom hunnit skicka en påminnelse, hur hänger det ihop?

Har det skett något nytt med klagan sedan dess? Har någon av de som gjort anmälan om att inte fått utdrag begärt omprövning eller överklagat till förvaltningsrätt eller annan högre instans?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #2 skrivet: Januari 31, 2013, 10:19:21 »

Ta och läs denna länk som ett exempel: "Datainspektionen - myndigheten som skapade anarki",

http://intrumcleaner.nu/datainspektionen-myndigheten-som-skapade-anarki-2/

Inlägget är daterat 2012-10-30 och brevet är daterat 2012-10-31, men ni skriver att DI inte svarat på brevet och att klaganden dessutom hunnit skicka en påminnelse, hur hänger det ihop?

Har det skett något nytt med klagan sedan dess? Har någon av de som gjort anmälan om att inte fått utdrag begärt omprövning eller överklagat till förvaltningsrätt eller annan högre instans?

Tangen, för det första har inlägget på IntrumCleaner uppdaterats flera gånger sedan 2012-10-30 (där vi lagt till det som hänt efter publiceringsdatum). Och för det andra har anmälaren tvingats skicka in nya anmälningar och kompletterande uppgifter flertal gånger - exempelvis 14 november 2012. Och denna röra har nu haft diarienummer: 1127-2012, 1227-2012, 1570-2012 och just nu väntar anmälaren på det nya ärendenummret efter sin begäran om omprövning eftersom inget stämmer med verkligheten i beslutet.

Och i detta fall har anmälaren skickat in en JO anmälan mot Jurist Malin Fredholm som fick dnr. 6820-2012 men som lades ner samtidigt som flera andra anmälningar mot jurist Malin Fredholm på en och samma dag nu år 2013.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #3 skrivet: Januari 31, 2013, 10:43:42 »

Tangen, för det första har inlägget på IntrumCleaner uppdaterats flera gånger sedan 2012-10-30 (där vi lagt till det som hänt efter publiceringsdatum). Och för det andra har anmälaren tvingats skicka in nya anmälningar och kompletterande uppgifter flertal gånger - exempelvis 14 november 2012. Och denna röra har nu haft diarienummer: 1127-2012, 1227-2012, 1570-2012 och just nu väntar anmälaren på det nya ärendenummret efter sin begäran om omprövning eftersom inget stämmer med verkligheten i beslutet.

Ok, klaganden fick svar till slut alltså? även om det drar ut på tiden och besluten är märkliga.

Citat från: intrumcleaner
Och i detta fall har anmälaren skickat in en JO anmälan mot Jurist Malin Fredholm som fick dnr. 6820-2012 men som lades ner samtidigt som flera andra anmälningar mot jurist Malin Fredholm på en och samma dag nu år 2013.

Vad angav de för skäl till att lägga ner?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #4 skrivet: Januari 31, 2013, 11:56:28 »

Tangen, för det första har inlägget på IntrumCleaner uppdaterats flera gånger sedan 2012-10-30 (där vi lagt till det som hänt efter publiceringsdatum). Och för det andra har anmälaren tvingats skicka in nya anmälningar och kompletterande uppgifter flertal gånger - exempelvis 14 november 2012. Och denna röra har nu haft diarienummer: 1127-2012, 1227-2012, 1570-2012 och just nu väntar anmälaren på det nya ärendenummret efter sin begäran om omprövning eftersom inget stämmer med verkligheten i beslutet.

Ok, klaganden fick svar till slut alltså? även om det drar ut på tiden och besluten är märkliga.

Citat från: intrumcleaner
Och i detta fall har anmälaren skickat in en JO anmälan mot Jurist Malin Fredholm som fick dnr. 6820-2012 men som lades ner samtidigt som flera andra anmälningar mot jurist Malin Fredholm på en och samma dag nu år 2013.

Vad angav de för skäl till att lägga ner?

Tangen, jag vet inte om du gör det med flit eller ej?. Men du tycks selektivt välja ut delar av all information och sedan vrida och vända det till helt fel slutsatser. Vidare verkar du inte ens läst inläggen i denna tråd, där flera laddat upp sina beslut som jurist Malin Fredholm tog 2013-01-30 och där 1570-2012 är ett av dessa.

Och här är kopia på all text från JO beslut daterat 2013-01-22 i dnr 6820-2012

Anmälan till JO

XXXX XXXXXX har anmält Datainspektionen.

Jag har tagit del av handlingar från Datainspektionen.

Det som kommit fram ger inte anledning till någon ytterligare åtgärd eller något uttalande från min sida.

Ärendet avslutas.

Lars Lindström  / Erika Bergman CBS

Bilaga

 information om handläggningen hos JO

Sändlista

XXXX XXXXXX

Datainspektionen (dnr 1570-2012)

-------------------------------------------

Det skulle vara förbannat intressant att få reda på vad man från JO inhämtat för "uppgifter" från DI ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #5 skrivet: Januari 31, 2013, 12:10:45 »

Jag har läst tråden. Det var JO:s beslut jag undrade över. Tack för utdraget. Har det överklagats?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #6 skrivet: Januari 31, 2013, 12:11:50 »

Jag har läst tråden. Det var JO:s beslut jag undrade över. Tack för utdraget. Har det överklagats?

Svar: JA!

Och JO har även fått sig tillhanda bandinspelningen med Jurist Malin Fredholm.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #7 skrivet: Januari 31, 2013, 12:31:21 »

Ok. Märkligt. På besluten från DI som jag kunnat läsa här i tråden så låter det ju som att de bara frågat inkassobolagen om när de fick begäran om registerutdrag och struntat i vad mottagningsbevisen säger eller vad annat som faktiskt kan beläggas.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #8 skrivet: Januari 31, 2013, 12:47:30 »

Ok. Märkligt. På besluten från DI som jag kunnat läsa här i tråden så låter det ju som att de bara frågat inkassobolagen om när de fick begäran om registerutdrag och struntat i vad mottagningsbevisen säger eller vad annat som faktiskt kan beläggas.
Tangen, det är ju detta vi påpekat sedan år 2011! DI utgår inte från skriftlig bevisning utan utgår ifrån sanningsskyldighet från Sveriges inkassobolag. Vilket innebär att trots vilka skriftliga bevis du än framlägger så har dessa ingen betydelse för DI, eftersom det enda de gör är att ringa upp inkassobolaget och fråga -

Har ni begått brott mot Tangen?

Har ni medvetet struntat i att skicka §26 PuL-utdrag till Tangen?

Har ni skickat medvetet oriktiga fordringar till Tangen?


Och sedan tror dessa statliga tjänstemän på DI att de numera över 200 inkassobolagen i Sverige, glatt skall öppna sina hjärtan och erkänna alla sina brott ... där du inser det sjuka i detta sätt att utreda.

Men tyvärr gör inte DI detta och fortsätter år efter år att arbeta på samma sätt, och nedan har du länk till tydliga bevis på detta Tangen. Försök att förstå att DI fyller ingen funktion längre som tillsynsmyndighet över Sveriges inkassobolag eftersom de bedriver INGEN erforderlig tillsyn eller kontroll. Och därför råder det nu anarki, där medborgarnas rättsskydd är bortsopat.

http://intrumcleaner.nu/de-over-500-000-manniskorna-i-sverige-som-glomdes-bort-2/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #9 skrivet: Januari 31, 2013, 15:44:04 »

Fast hur ska man bevisa huruvida registerutdraget är skickat å andra sidan? Dels från inkassobolagets sida (att det skickats) och dels från gäldenärens sida (att det inte kommit). Begäran går ju att bevisa med mottagningsbevis, men det är nästan så att även utdragen skulle behöva skickas rekommenderat.

En sanningsskyldighet där det som påstås varken går att bekräfta eller bestrida är inte mycket värd.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #10 skrivet: Januari 31, 2013, 16:33:41 »

Fast hur ska man bevisa huruvida registerutdraget är skickat å andra sidan? Dels från inkassobolagets sida (att det skickats) och dels från gäldenärens sida (att det inte kommit). Begäran går ju att bevisa med mottagningsbevis, men det är nästan så att även utdragen skulle behöva skickas rekommenderat.

En sanningsskyldighet där det som påstås varken går att bekräfta eller bestrida är inte mycket värd.

Tangen, du utgår återigen inte från verkligheten där du borde inte kunnat undgått att både rättsväsendet, KFM samt DI utgår ifrån att ALLA brev som skickas till gäldenärer når dom om breven inte kommer i retur. Men omvänt så finns det ingen paragraf eller prejudikat som säger att om gäldenärer och övriga medborgare skickar ett brev till KFM eller ett inkassobolag så skall man utgå ifrån att detta brev ALLTID nått mottagaren.

Redan här är det en total obalans mellan gäldenärer och motpartens fördelar.

Och anledningen att inte inkassobolagen skickar kravbrev eller §26 PuL-utdrag rekommenderat borde du själv kunna räkna ut, eftersom kostnaderna skulle bli gigantiska för inkassobolagen, där exempelvis Intrum Justitia skickar ut 100 000-tals kravbrev årligen. Och är det något parterna i skuldindustrin hatar så är det att få mindre klirr i kassan.

Du tycks inte heller tänka på att all form av bestridan rörande preskription skulle om inkassobolagen började med att skicka rekommenderade kravbrev upphöra. För då skulle det framgå klart och tydligt för både gäldenär och borgenär om ett preskriptionsavbrott skett eller ej. Men inkassobolagen har inget intresse av detta för då skulle de ju inte längre kunna fuska med att hänvisa till att man skickat ut 100-tals kravbrev årligen ... när det i själva verket inte ens skickats ut ett enda.

Jag börjar alltmer ogilla dina inlägg i denna tråd, där det tydligt framgår att ditt intresse ligger i att försöka få det att framstå som att gäldenärer och inkassobolag har precis samma fördelar och nackdelar. När detta är så långt ifrån verkligheten som möjligt, och jag hoppas du förstår att sanningsskyldigheten som exempelvis Adolf Slama på Datainspektionen hänvisade till när man gör sina utredningar gäller inte gäldenärer!

Med andra ord om ett inkassobolag säger att det du påstår inte har hänt - då är det inkassobolaget som har rätt. Att du sedan kan lägga fram skriftliga bevis på att inget stämmer, exempelvis fel räntepålägg, avgifter, personnummer stämmer inte, fordringsägare är felaktigt o.s.v har ingen betydelse för om inkassobolaget påpekar att dina uppgifter inte är korrekta då är det så.

Där du bör läsa detta inlägg "Konsten att flytta till Göteborg utan att veta om det" där du ser att Intrum Justitia placerade Patrik Johansson på en adress i Göteborg där han aldrig bott i hela sitt liv. Men DI struntade i hans bevis från folkbokföringen m.m och lyssnade bara på Intrum Justitia. Så numera har han bott i Göteborg enligt både IJ och DI (vilket §26 PuL-utdragen visar) trots att alla hans vänner och bekanta vidare arbetsgivare och Skatteverket intygar motsatsen ...

http://intrumcleaner.nu/konsten-att-flytta-till-goteborg-utan-att-veta-om-det/

Det är detta Tangen som är hur sanningsskyldigheten hos Datainspektionen fungerar där lögn görs till sanning på bekostnad av medborgares krossade liv och ekonomi.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #11 skrivet: Februari 03, 2013, 13:21:39 »

Jag antar att det är mig du kallar troll, men jag har aldrig försökt få era publiceringar att framstå som oriktiga. Jag betvivlar inte att klaganden inte fått sina registerutdrag. Du må ha fått en annan uppfattning av någon anledning, men det kan jag inte rå för. Mina frågor är enbart till för att förstå fallet. Som du själv påpekar: "förstå hur viktigt det är att inte bara lita på allt! utan att vara noga med kontroll av ALLA uppgifter". För mig gäller det inte bara inkassobolag utan även foruminlägg på internet.

Som jag förstått fallet så förhåller det sig så här: Klaganden har begärt registerutdrag och har mottagningsbevis för när denna begäran kom IJ tillhanda. IJ påstår att de har skickat registerutdraget 26 september 2012. Om något bevis för detta presenterats för DI eller JO framkommer inte. Kaganden påstår hur som helst att utdraget inte skickats. Står då inte ord mot ord?

Att jag har förståelse för att klaganden är frustrerad över att inte få sina registerutdrag betyder inte att jag inte kan se svårigheten i bevisläget. Det betyder inte heller att jag anser at borgenärer och gäldenärer spelar på samma villkor. Det betyder snarare att jag inser att så inte är fallet.
Loggat
tangen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #12 skrivet: Februari 03, 2013, 13:54:12 »

För övrigt så var min tanke att tipsa media om fallet om jag själv kunde se att någon myndighet tydligt begått fel. Det jag kan se är att det finns en stor brist i hur DI inte verkar kunna belägga att registerutdrag faktiskt skickas (de verkar nöja sig med att bolaget påstår att det är skickat), men det är kanske snarare en fråga för lagstiftarna än för myndigheten, jag vet inte.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #13 skrivet: Februari 03, 2013, 15:01:42 »

Jag antar att det är mig du kallar troll, men jag har aldrig försökt få era publiceringar att framstå som oriktiga. Jag betvivlar inte att klaganden inte fått sina registerutdrag. Du må ha fått en annan uppfattning av någon anledning, men det kan jag inte rå för. Mina frågor är enbart till för att förstå fallet. Som du själv påpekar: "förstå hur viktigt det är att inte bara lita på allt! utan att vara noga med kontroll av ALLA uppgifter". För mig gäller det inte bara inkassobolag utan även foruminlägg på internet.

Som jag förstått fallet så förhåller det sig så här: Klaganden har begärt registerutdrag och har mottagningsbevis för när denna begäran kom IJ tillhanda. IJ påstår att de har skickat registerutdraget 26 september 2012. Om något bevis för detta presenterats för DI eller JO framkommer inte. Kaganden påstår hur som helst att utdraget inte skickats. Står då inte ord mot ord?

Att jag har förståelse för att klaganden är frustrerad över att inte få sina registerutdrag betyder inte att jag inte kan se svårigheten i bevisläget. Det betyder inte heller att jag anser at borgenärer och gäldenärer spelar på samma villkor. Det betyder snarare att jag inser att så inte är fallet.

Det är ingen som kallat dig för "troll" men återigen så gör du inlägg som tyvärr Tangen gör att man skarpt kan ifrågasätta vad ditt syfte är, låt mig ta detta inlägg från dig som exempel.

"Som jag förstått fallet så förhåller det sig så här: Klaganden har begärt registerutdrag och har mottagningsbevis för när denna begäran kom IJ tillhanda. IJ påstår att de har skickat registerutdraget 26 september 2012. Om något bevis för detta presenterats för DI eller JO framkommer inte. Kaganden påstår hur som helst att utdraget inte skickats. Står då inte ord mot ord?"

Tangen, varför har du återigen inte läst inläggen i denna tråd? där du igen drar slutsatser som inte baseras på vad som hänt eller vad vi skrivit utan baserats på det du "orkat" läsa i tråden. Jag sammanfattar kort här punktvis vad som hänt i ärende 1127-2012, 1227-2012 samt 1570-2012 (där detta är samma ärende!),

1. Mannen begärde under sommaren 2012 ut §26 PuL-utdrag från Intrum Justitia.

2. Inga utdrag kom så han tvingades anmäla IJ till DI där denna anmälan fick dnr 1127-2012.

3. Ingenting hände och samtidigt så avslöjades att IJ försökt sedan 90-talet att driva in en oriktig fordran på 296 000 kr, där man även ljög om vem som var fordringsägare eftersom sedan 90-talet då bolaget gick i konkurs så köpte IJ fordran (där inga papper på detta finns). Detta skickades in som kompletterande bevisning samt påpekande mannen igen att IJ fortfarande inte lämnat ut §26 PuL-utdrag.

4. Jurist Malin Fredholm skickade ut meddelande om att hon skall göra en inspektion av IJ, och att denna fått dnr 1227-2012 (som finns uppladdad så du kan läsa detta beslut).

5. Beslutet i dnr 1227-2012 daterat 2012-10-03 skickas till mannen där det (som du kan se) hänvisar IJ till alla tänkbara svepskäl till både den oriktiga fordran och att inga pul-utdrag skickats ut. Där du även ser att man påpekar att man nu "funnit" mannens begäran om pul-utdrag och att man omgående ska skicka detta till hans ombud. Han skickar om och om igen kompletterande bevisning till DI men de hör inte av sig.

6. Inga pul-utdrag kommer och mannen skickar återigen in en anmälan till DI, där återigen Jurist Malin Fredholm tar upp denna och den får dnr 1570-2012.

7. Inga pul-utdrag kommer och varken IJ eller DI lyfter ett finger för att se till att pul-utdragen kommer så mannen tvingas JO-anmäla jurist Malin Fredholm där denna JO-anmälan får dnr 6820-2012.

8. Vi går nu in i år 2013 (och 8 månader har gått utan att några pul-utdrag kommit och begäran på begäran gjorts). Där till sist Patrik Johansson den 24 januari 2013 får nog av denna parodi och ringer upp Jurist Malin Fredholm för att höra vad hon håller på med. Eftersom även mannen i detta ärende precis som alla övriga i denna tråd fick utskicket i november 2012 att hon skulle göra en inspektion av IJ i december (där 1570-2012 nu även ingick). I telefonsamtalet framgår tydligt att hon inte är färdig med "inspektionen". Och på frågan om pul-utdragen som mannen inte fått hör du henne klart och tydligt säga - Intrum Justitia är av en annan uppfattning!

9. Mannens JO-anmälan nedläggs där JO hänvisar till att man inhämtat handlingar från DI och med dessa som grund anser man att det finns inga skäl att rikta kritik eller yttra sig. Att sedan mannen inte fått pulutdragen tycks JO helt omedvetna om (där en klar bild växt fram att DI lämnat oriktiga uppgifter till JO, och när vi försökte få tag i dessa hänvisade JO till att man raderat alla handlingar från DI) ...

10. Det framgår tydligt att inget stämmer i de uppgifter jurist Malin Fredholm sprider omkring sig i sitt massbeslut daterat 2013-01-30 - där hon la ner alla anmälningar mot IJ på en och samma dag. Nu har omprövning av jurist Malin Fredholms beslut begärts av flera anmälare - vidare har pul-utdrag begärts in återigen av IJ där det enligt jurist Malin Fredholm nu bara skall ta 1-2 veckor tills dessa kommer.

I detta ärende står det INTE ord mot ord! eftersom du måste väl själv kunna se Tangen att inget stämmer med datumen? och förstår du inte att mannen har inte fått sina pul-utdrag och begärt dessa om och om igen och tvingats göra nya anmälningar. Fattar du inte att IJ aldrig SVARAT! och vad är det som gör att du inte tar åt dig detta?

Vidare Tangen så måste du väl ändå reagera på att inget går ihop sig? för om IJ hade skickat ut pul-utdrag den 26 september 2012 (vilket är omöjligt!) så varför skickade de inte nya utdrag redan i november, december heller nu i januari? när mannen gång på gång påpekat att han INTE fått utdragen (och anmält IJ för detta igen) ... hoppas att du inser denna gång att motparternas "bevisning" och yttranden går inte ihop sig med verkligheten.

Och det är nästan så att man tror att du är GoodwinStrawman på Flashback för han/hon använder sig av precis samma ifrågasättande som du gjort i denna tråd, det är en sak att vara källkritisk det är en helt annan sak Tangen att strunta i att läsa den bevisning som finns och sedan i trådar bygga upp sin egen fantasi.

https://www.flashback.org/t2065337
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 41


« Svara #14 skrivet: Februari 03, 2013, 16:10:01 »

Jag skulle uppskatta om du inte var så aggressiv i din ton. I stället för att påstå att jag inte läst tillräckligt och upprepa det som redan står i tråden, så kan du väl peka på vad jag har missuppfattat. Jag har läst alla inlägg och länkar i tråden.

Din sammanfattning gör därför inte ärendet mycket tydligare för mig tyvärr. Men kan du förklara varför det är omöjligt att utdraget skickades 26 september 2012? Ja, om det inte har kommit till gäldenären har det förmodligen inte skickats, men jag vill veta varför det skulle vara omöjligt. Svara utan att anklaga mig för att inte ha läst eller för att ha någon särskild agenda. Jag orkar inte med det. Svara hövligt eller inte alls. Håll dig kort också är du snäll.
Loggat
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: