Tack för svar dorabell

Ja, jag tror med jag får nollbeslut på en skusan.
Skönt att höra av någon med egen erfarenhet av underhåll till FK och att det kan ordna upp sig.
Problemet är ju i slutändan CSN. Jag har inte en chans i helvete (för att tala klarspråk) att kunna betala av på CSN lånet i framtiden, lika lite som jag har idag. Så om jag nu blir av med alla inkassobrev, kronofogdepårigningar och delgivningsmän till höger och vänster (nåja, inte varje dag dom knackar på iofs) så tar det inte många månader innan det börjar drälla in brev igen med betalningspåminnelser och i slutända hamnar det hos kronofogden igen.
Finns det någon med positiva erfarenheter om avskrivning från CSN ?
Enda jag läst om är folk som fått avslag på avslag, trots vad man kan se är väldigt speciella skäl att få slippa.
Det som är det enda negativa med en saneringsansökan är ju att jag kommer hamna i exakt samma situation igen dagen när det kommer en ny räkning från CSN och det löser ju noll och inget vad gäller att vilja leva ett skuldfritt liv med allt det innebär.
Edit: Jag kommer ta tag i att ansöka om anstånd/avskrivning från FK (redan varit i kontakt med handläggare om saken) och CSN innan jag gör en skusan-ansökan förresten. Borde nämnt det i ursprungsinlägget men det föll bort.