Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kan det vara sant???  (läst 26037 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
makis
Jr. Member
**

Antal inlägg: 53

« Svara #15 skrivet: Juni 15, 2012, 19:42:41 »

mmmm,hoppas på det bästa för alla och mig Embarrassed Embarrassed Embarrassed Embarrassed
Loggat
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 821

Hemsida
« Svara #16 skrivet: Juli 27, 2012, 07:45:37 »

Ungefär 80% av de som fått inledande får beviljat.

Jag har inte sett några siffror, men det där känns som en låg siffra. Jag tror att det är närmare 95 procent, åtminstone.
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #17 skrivet: Juli 27, 2012, 11:21:15 »

Ungefär 80% av de som fått inledande får beviljat.

Jag har inte sett några siffror, men det där känns som en låg siffra. Jag tror att det är närmare 95 procent, åtminstone.
Ja så måste det vara! Jag hade tolkat fel, 8 av 10 som söker får beviljat enligt ett gammal pressmeddelande från 2010. Och antar att det räknas oavsett om man sökt en gång med avslag eller flera, så länge man får beviljat. När jag svarade var det utifrån statistik i en skrivelse från regeringens hemsida som jag inte hittar nu.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #18 skrivet: Juli 27, 2012, 12:05:31 »

Statistik om skuldsanering hittar ni på Kronofogdens hemsida,

http://www.kronofogden.se/20125.html

Där ni ser att i år 2012 finns följande uppgifter,

Kvartal 1           Kvartal 2

Beslut om skuldsanering                              1241              1134   

Avslag, avskrivning, avvisning                        801                652

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #19 skrivet: Juli 27, 2012, 17:38:02 »

Statistik om skuldsanering hittar ni på Kronofogdens hemsida,

http://www.kronofogden.se/20125.html

Där ni ser att i år 2012 finns följande uppgifter,

Kvartal 1           Kvartal 2

Beslut om skuldsanering                              1241              1134   

Avslag, avskrivning, avvisning                        801                652

Frågan gällde när man har fått inledande och då stämmer nog runt 85 - 95%
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #20 skrivet: Juli 27, 2012, 19:57:36 »

Citat
Frågan gällde när man har fått inledande och då stämmer nog runt 85 - 95%
Den utredning som gjordes år 2004 (SOU) påpekade att 89 % gick vidare efter inledande. Dock så visar ovanstående statistik att det är inte så lätt som Svensk inkasso och massmedia stundtals försöker vinkla det till att få skuldsanering för en skuldsatt person. Där Svensk inkasso vill se skärpta regler igen, och ivrigt bedriver lobbyverksamhet för att lyckas.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #21 skrivet: Augusti 13, 2012, 22:11:44 »

Har äntligen, efter många samtal och skickade kopior godkänt ett första förslag till betalningsplan för skuldsanering.
Om ja nu fattat det rätt ska lämna in om som godkänner eller ej.
Kan ta några veckor men dom har 3 vecko på sig efter att dom skrivit under att yttra sig.

Loggat
MrSanoj
Full Member

Antal inlägg: 217

« Svara #22 skrivet: Augusti 14, 2012, 13:54:39 »

Grattis...

Man kan åka till månen och skattemyndigheterna har superkoll på vad du tjänar och skulle du tända på en brasa som Dr-brasa gjorde så har dom koll via gps-en eller mörda en politiker så går dom in i blodbanken och letar rätt på personen, men att skuldsanera klarar inte en enda jävla myndighet av att göra automatiskt.. "Hur svårt kan det vara?"

Dom kunde gott å väl bara skicka ut beviljade skuldsaneringar till folket utan att folket ska böna å be..

Dom som klarar av en skuldsanering är folk med en stark vilja och ganska duktiga å kloka personer..
Skulle vara kul å se hur fördelningen ser ut när det gäller skulsanering, jag tror att lågutbildade invandrare är klart underrepresenterade när det gäller skuldsanering!!!

Tror fan det är lättare att åka till månen än att ta sig igenom en ansökan för skuldsanering och få den beviljad!!!

Så du, JÄTTEGRATTIS....

/Famnen

Loggat
Gadreel
Hero Member

Hemsida
« Svara #23 skrivet: Augusti 28, 2012, 17:26:35 »

...men att skuldsanera klarar inte en enda jävla myndighet av att göra automatiskt.. "

Det där är något du skulle kunna mejla utredaren Ralf G. Larsson om, och föreslå för honom.
Loggat
MrSanoj
Full Member

« Svara #24 skrivet: Augusti 28, 2012, 19:37:14 »

Tack.

Vart finns han då?
Jag vet att han är tillsatt att utreda skuldsaneringen men hur får jag tag på honom?

Tycker det skulle vara utmärkt att han kommer in och läser om oss, då ska man nog förvänta sig att vi är inte representativa när det gäller skuldsatta på ett korekt sett. Jag tror ändå att vi är i det övre genomsnittet som åtminstånde har tillgång till data och kan ibland förmedla ilska, vrede och hopp..

Jag vet en som startade med en skuld på 80-talet som uppgick till ca 500.000 den skulden är nu uppe i ca 3.000.000 enl hennes barn och hon har haft införsel på lön i 30år men dom pengarna har bara gått till räntor.. Jag undrar om dom skulderna ens är riktiga idag, har lärt mig att inkassobolagen fortsätter driva in oriktiga skulder med hjälp av KFM..

"Jag vet att hennes dröm är att få dö skuldfri, låt oss uppfylla den drömmen genom att införa absolut presk på skulder, kan inte vara mänskligt att utsätta mäniskor på detta sätt om vi ska fortsätta i skuldens bana tycker jag regeringen ska erbjuda aktiv dödshjälp vilket jag tror mååånga skuldsatta skulle gjädjas åt"

Famnen
Loggat
Gadreel
Hero Member

Hemsida
« Svara #25 skrivet: Augusti 28, 2012, 20:18:32 »

Jag har ingen adress till honom, men om du mejlar regeringen och anger att det är till Ralf G Larsson så skickar de säkert det vidare, eller kan ge dig en direktadress.
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #26 skrivet: Augusti 28, 2012, 21:30:35 »

Jag garanterar inte giltigheten av dessa uppgifter:
Ralf G. Larsson
Lagman, Lunds tingsrätt
E-post: ralfg.larsson@dom.se
Telefon: 046 – 16 04 01 eller 070 – 697 02 18
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
MrSanoj
Full Member

« Svara #27 skrivet: Augusti 28, 2012, 22:01:45 »

Ni är grymma, TACK.
Jag fattar att det sitter krafter och kunskaper på forumet som är ovärdeliga.

Jag ska maila honom och upplysa honom att han borde verkligen besöka detta forum, men jag kommer även delge mina åsikter...

Ska bara få till ett bra mail, måste slipa på det, jag kan ha en tendens att segla iväg!
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #28 skrivet: Augusti 29, 2012, 07:11:50 »

Jag garanterar inte giltigheten av dessa uppgifter:
Ralf G. Larsson
Lagman, Lunds tingsrätt
E-post: ralfg.larsson@dom.se
Telefon: 046 – 16 04 01 eller 070 – 697 02 18

E-post adressen är korrekt - Vi på IntrumCleaner har själva kontaktat honom, och gett han exempelvis bandinspelningen med ordförande Claes Månsson på Svensk Inkasso (där denna avart återigen är med och bedriver lobbyverksamhet för att lura Ralf G. Larsson igen).

Det är viktigt att alla inser att Ralf G Larsson är samma person som var ansvarig för utredningen år 2004, där denna "nya" utredning är en "favorit" i repris.

Vi har tidigare skrivit om detta och bad er Fattiga Riddare kontakta honom (se tråd här på Fattiga Riddare)

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6001.0

Och här vårt inlägg "Svensk inkasso fortsätter spotta de skuldsatta i ansiktet",

http://intrumcleaner.nu/svensk-inkasso-fortsatter-att-spotta-de-skuldsatta-i-ansiktet/

Det som behövs är att de skuldsatta gör sig hörda ... tyvärr har vi tydliga bevis på att de skuldsatta inte ens har ork eller intresse att få ihop 100 namn på en namninsamling (se länk nedan). Där detta bevisar att det troligtvis kommer komma in max runt 20-30 e-mail till Ralf G Larsson och mycket mer än så kommer det antagligen inte bli. Ta och väg detta emot att han dagligen fylls med desinformation från Svensk Inkasso och resten av packet, och ställ er frågan vem han kommer att ta sina beslut efter?.

Anledningen till att förändringar inte sker finner ni i den totala bristen på engagemang hos majoriteten av de skuldsatta som gillar att klaga, men vill inte göra någonting för att hjälpa till för att slå sönder det sjuka system som finns. Där det finns en uppsjö med förklaringar till varför man inte orkar ("lyckligtvis" har man ändå haft ork att skriva dessa förklaringar på forum ... men ork att skriva ett litet mail eller sitt namn på en namninsamling där detta kan leda till något gott - det har man inte ork till!)... De skuldsatta bör inse att om man tysta accepterar alla fel så kommer allt fortsätta som innan.

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6782

Det är dags att vi gör oss hörda!
Loggat

MrSanoj
Full Member

« Svara #29 skrivet: Augusti 31, 2012, 20:42:37 »

Nu har jag skickat mail till honom, tyvärr var jag inte på topp och orkade inte skriva så det blev en del klippa o klistra..

Men nu har jag iallafall gjort en liten del för att få en bättring för dom fattigaste..

Famnen
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: