Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kan det vara sant???  (läst 26036 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« skrivet: Juni 13, 2012, 11:27:43 »

Blev uppringd av handläggare tidigare i veckan för att få komplettera några uppgifter till ansökan. H*n sa inte så mycket mer än att jag skulle få besked innan veckan slut.
OCH IDAG fick jag en glädjande chock..
Mitt namn finns med på POIT och jag har nu fått inledande skuldsanering.!!! Hjärtat slår dubbelslag!!
Livet blev med detta lite enklare och jag går runt med ett stort smile..  Smiley
Är det äntligen min tur att och komma vidare i livet?!?

Till Er som söker och får avslag... Ge Er inte!! Det lönar sig att kämpa fast den är psykiskt tungt.
Loggat
Appleblossom
Newbie
*

Antal inlägg: 16

« Svara #1 skrivet: Juni 13, 2012, 11:38:22 »

Grattis!
Loggat
Ljuset
Sr. Member

Antal inlägg: 319

« Svara #2 skrivet: Juni 13, 2012, 12:24:08 »

Grattis.  Grin
Loggat

http://evigskuld.wordpress.com

Mina tankar om världen runt mig
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #3 skrivet: Juni 13, 2012, 12:36:15 »

Härligt! Bra jobbat. Smiley
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #4 skrivet: Juni 13, 2012, 13:32:33 »

Blev uppringd av handläggare tidigare i veckan för att få komplettera några uppgifter till ansökan. H*n sa inte så mycket mer än att jag skulle få besked innan veckan slut.
Mitt namn finns med på POIT och jag har nu fått inledande skuldsanering.!!! Hjärtat slår dubbelslag!!
Livet blev med detta lite enklare och jag går runt med ett stort smile..  Smiley

Till Er som söker och får avslag... Ge Er inte!! Det lönar sig att kämpa fast den är psykiskt tungt.

Först Grattis, Jag hade för mig att du redan hade skuldsanering alternativ sökt för ett år sedan. Har jag fel? Fick du avslag förra gången?
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #5 skrivet: Juni 13, 2012, 13:36:01 »

Härligt! Grattis!
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Lamborgini
Full Member

« Svara #6 skrivet: Juni 13, 2012, 15:23:32 »

Först Grattis, Jag hade för mig att du redan hade skuldsanering alternativ sökt för ett år sedan. Har jag fel? Fick du avslag förra gången?

Tack!

Det stämmer att jag sökt tidigare.
Fick dra tillbaka min första ansökan då jag blev uppsagd från mitt arbete dagar innan dom skulle klubba igenom skuldsaneringsbeslutet. Knäcktes totalt. Sökte i höstas för andra gången men fick avslag. Men nu tredje gången gillt har jag alltså fått inledande.
Loggat
RonjaRövardotter
Full Member

Antal inlägg: 238

Hemsida
« Svara #7 skrivet: Juni 13, 2012, 16:37:25 »

Tack!

Det stämmer att jag sökt tidigare.
Fick dra tillbaka min första ansökan då jag blev uppsagd från mitt arbete dagar innan dom skulle klubba igenom skuldsaneringsbeslutet. Knäcktes totalt. Sökte i höstas för andra gången men fick avslag. Men nu tredje gången gillt har jag alltså fått inledande.

Skam den som ger sig!  Wink

Jag får gratulera till detta härliga besked.
Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
lasseh
Sr. Member

Antal inlägg: 292

« Svara #8 skrivet: Juni 14, 2012, 00:10:36 »

JÄTTEGRATTIS! Starkt att inte ge upp!
Loggat
Lamborgini
Full Member

« Svara #9 skrivet: Juni 14, 2012, 14:03:53 »

Tack alla! 

Skam den som ger sig... Mitt hårda arbete är inte över än... men livet känns mycket bättre.
Loggat
makis
Jr. Member
**

Antal inlägg: 53

« Svara #10 skrivet: Juni 14, 2012, 15:28:30 »

Alltså jag fattar inte varför folk e sååå glada när de får inleda skuldsanering!! Jag har fått inleda skuldsanering men om jag ska vara  ärligt jag fattar eller kan inte förstå vad det innebär , det e inte klart än det kan bli avslag oxå om nån säger NEJ
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #11 skrivet: Juni 14, 2012, 15:49:16 »

Alltså jag fattar inte varför folk e sååå glada när de får inleda skuldsanering!! Jag har fått inleda skuldsanering men om jag ska vara  ärligt jag fattar eller kan inte förstå vad det innebär , det e inte klart än det kan bli avslag oxå om nån säger NEJ

Ungefär 80% av de som fått inledande får beviljat - har för mig jag sett den siffran i dokument hos kfm men reserverar mig för att jag minns fel - så inledande i sig betyder att man har oddsen på sin sida.

Sedan blir det ju bara såå lugnt, vissa jag varit jagade dagligen av inkasso och kfm men under inledande får man ett välbehövligt andrum om inte annat.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
RonjaRövardotter
Full Member

Antal inlägg: 238

Hemsida
« Svara #12 skrivet: Juni 14, 2012, 15:51:54 »

Att få inledande skuldsanering är ju inte helt enkelt, det innebär ju att man uppfyller de faktiska kraven för att i förlängningen få en regelrätt skuldsanering beviljad. Så jag förstår att många som får inledande blir glada över det beskedet, det mesta talar ju då för att det även kan komma att bli en skuldsanering. Och bara för att någon säger nej och har invändningar på att en person skall få skuldsanering så innebär inte det direkt att det blir avslag. Det är ju skusan som avgör om det ska bli en skuldsanering eller inte. Och har man då redan fått inledande så är man en bra bit på vägen.
Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #13 skrivet: Juni 14, 2012, 16:49:27 »

Samt att det kan ses som en indikation att man är faktiskt på väg ut ur ett helvete.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #14 skrivet: Juni 15, 2012, 15:23:44 »

Då kan jag förstå din glädje. Tredje gång gillt. Hoppas du får några lugna år nu. Grattis igen
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: