intrumcleaner
|
 |
« skrivet: Maj 08, 2012, 07:18:44 » |
|
Vi på IntrumCleaner har sedan år 2011 försökt få svar på exempelvis följande frågor av Insolvens ledning,- Var har bidragspengarna som EJ finns redovisade gått till? - Hur man kan säga sig vara religiöst obundna när man samtidigt i både Karlstad och Malmö har gammalkatolska kyrkan i samma lokal/hus? - Vilka var de jurister från Intrum Justitia som man påstod kontaktat dom år 2011 då ALLA inlägg (med länkar till tidningsartiklar m.m) som berörde Intrum Justitia togs bort? - Hur får Insolvens det att gå ihop med det påstådda medlemsantalet? samt var finns alla dessa medlemsavgifter bokförda eftersom de inte finns omnämnda i huvudboken o.s.v Där Insolvens vägrat svarat och kört sitt race vidare ... vilket alla inser är ett helt sjukt beteende eftersom har man rent mjöl i påsen är dessa frågor mycket enkla att svara på! och man bör bemöta en part som lägger fram bevis emot dom.Dock igår efter att vi kontaktat ett antal tidningar på förmiddagen och gett vår information om Insolvens läggs klockan 23:40 följande upp av vice ordförande Rickard Stenberg och ordförande Lena Nordqvist på Facebook samt på Insolvens hemsida (där direkt Insolvens revisorn Gunilla Steen gör en kommentar på Facebook ... man önskar hon istället kunde kommentera hur hon lyckats godkänna räkenskaperna i Insolvens huvudbok). http://www.insolvens.se/oppet-brev/Det som hänt är att Rickard Stenberg omgående avslutat alla sina uppdrag inom Insolvens, och där han och Lena nu går ut med desinformation och försöker få sympati genom att hävda att vi på IntrumCleaner har kartlagt hans dotter ... vilket blir skrattretande eftersom vi medvetet ALLTID undviker att dra in familjemedlemmar!, det mest upprörande är följande citat, "Händelsen som får mig att avgå är att Intrum Cleaner nu gett sig på min 15-åriga dotter. Hon har idag fått mail och telefonsamtal från några av sina klasskamrater som till sina mail fått sig tillsänt texten ”Titta vad din klasskamrats pappa håller på med.” samt länken till Intrum Cleaners sida med hans ”sanningar”. Intrum Cleaner har alltså kartlagt min dotter (som är 15 år!), kollat hennes klasskamrater och hittat en del av deras mailadresser på nätet."Där vi nu på IntrumCleaner överväger att polisanmäla Insolvens för att de smutskastar oss, eftersom en enkel kontroll av e-mailen (som vi vill ha kopia på med ip-nummer, om dessa e-mail ens finns ...) kommer bevisa att vi har ingenting med detta att skaffa och Rickard Stenberg bör ställa sig frågan varför han "glömde" i sitt öppna brev att "informera" folket om sin Fader roll i gammalkatolska kyrkan samt var bidragspengarna som Insolvens fifflat med tagit vägen ... Ni kommer finna vårt uttalande på IntrumCleaners hemsida under dagen.Tyvärr sitter ordförande Lena Nordqvist kvar i ledningen trots att det är hon som är huvudansvarig ...
|
|
|
Loggat
|
”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth
"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
|
|
|
bengt
Jr. Member

Antal inlägg: 57
|
 |
« Svara #1 skrivet: Maj 08, 2012, 07:49:19 » |
|
Nu tycker jag att du har trampat över den röda linjen nu är du inte rolig längre. Lägg ner ge dig på barn säger bara oj oj
Bengt
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #2 skrivet: Maj 08, 2012, 07:54:55 » |
|
........... eftersom en enkel kontroll av e-mailen (som vi vill ha kopia på med ip-nummer, om dessa e-mail ens finns ...) Det bästa vore väl att låta polisen utreda detta genom att infordra utdrag från webbhotellet där mailen skickades genom. Polisens IT-tekniker är duktiga och erfarna vilket jag sett själv på nära håll efter att jag råkade ut för mordhot. Imponerande bevisframtagning må jag säga!  Ett eget pappersutdrag som "bevis" säger annars lika mycket sanning som inkassobolagens "utdrag", men om polisen begär in hostingföretagets uppgifter med alla IP-nummer samt kopior på mailtrafiken som bör finnas sparade i deras server så skall nog detta gå att utreda. Den eller de som gjort fel/ljugit får därmed stå sitt kast. Själv tar jag starkt avstånd från allt där man ger sig på oskyldiga familjemedlemmar eller liknande!
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
intrumcleaner
|
 |
« Svara #3 skrivet: Maj 08, 2012, 08:16:00 » |
|
Nu tycker jag att du har trampat över den röda linjen nu är du inte rolig längre. Lägg ner ge dig på barn säger bara oj oj
Bengt
Bäste Bengt,
Innan du skriver en kommentar nästa gång bör du först sätta dig in i ärendet! läs detta pressmeddelande från oss,http://intrumcleaner.nu/pressmeddelande/Och precis som Admin påpekar så är det INGA problem att få ut IP-adresser! (där alla läsare som följt oss känner väl till detta eftersom vi avslöjat inkassobolag och deras lakejer med just kontroll av IP-adresser). Vidare Bengt bör du även ta och läsa vårt avslöjande av Insolvens, där flertal av de konstigheter som är anledningen till att Rickard Stenberg avgått finns ... eftersom du tycks missat dessa och endast läser vad Insolvens skriver ... http://intrumcleaner.nu/riksforbundet-insolvens-fortsatter-sitt-bedrageri-obehindrat/
|
|
|
Loggat
|
”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth
"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #4 skrivet: Maj 08, 2012, 11:51:04 » |
|
Bengt
Lite fel att tro på en sida rakt av bara för att dom säger en sak. Hade Rickard Stenberg vart lite smart så hade han använt detta till sin fördel. Visat upp vart pengarna tar vägen som nu Intrumcleaner vill att dom redovisar. Men tar han tillfället i akt? Nej! Han avgår utan fight. Hade han haft rent mjöl i påsen hade han kunnat sänka intrumcleaners tillförlitlighet i botten hos alla. Jag litar jag mer på intrumcleaner än Rickard Stenberg & Co.
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
Sabadill
Newbie
Antal inlägg: 10
|
 |
« Svara #5 skrivet: Maj 08, 2012, 11:55:29 » |
|
Hej jag är en av dom som fått massor av hjälp på detta forum. Jag har ofta varit inne o läst och använt många av dom råd man ser härinne. Så jag vill verkligen säga tack till de på fattiga riddares forum som är eldsjälar. Jag ska försöka skriva en del i fortsättningen om hur jag kunnat lösa olika grejor. Men vissa saker är inte bra för oss som sitter i skiten. Jag läste precis intrum cleaners pressmeddeelande. i första meningen skriver han att Stenberg har tre barn. Det har jag inte läst om nånannan stans så nog sjutton har cleaner gjort kartläggningar av privata grejor. usch så otäckt. Jag visade cleaners "tidskrift" för min sambo och hon undrade om det var ett skämt. han har inte tid att hjälpa människor med problem och något större avslöjande av inkassobolag o myndigheter har han inte gjort. Men han har tid att göra korkade fotomontage och hitta på fåniga öknamn. Dessutom skäms jag nu för att vara skuldsatt eftersom dom här sakerna skickats runt överallt tydligen. Så nu vet alla myndigeter och andra att vi skuldsatta ägnar oss åt fåniga saker istället. Som jag skrev så är Fattiga Riddares forum jättebra(Bäst) och har hjälpt både mej och många andra. Tack för det och hoppas inte det ska förstöras.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
intrumcleaner
|
 |
« Svara #6 skrivet: Maj 08, 2012, 12:07:18 » |
|
Hej jag är en av dom som fått massor av hjälp på detta forum. Jag har ofta varit inne o läst och använt många av dom råd man ser härinne. Så jag vill verkligen säga tack till de på fattiga riddares forum som är eldsjälar. Jag ska försöka skriva en del i fortsättningen om hur jag kunnat lösa olika grejor. Men vissa saker är inte bra för oss som sitter i skiten. Jag läste precis intrum cleaners pressmeddeelande. i första meningen skriver han att Stenberg har tre barn. Det har jag inte läst om nånannan stans så nog sjutton har cleaner gjort kartläggningar av privata grejor. usch så otäckt. Jag visade cleaners "tidskrift" för min sambo och hon undrade om det var ett skämt. han har inte tid att hjälpa människor med problem och något större avslöjande av inkassobolag o myndigheter har han inte gjort. Men han har tid att göra korkade fotomontage och hitta på fåniga öknamn. Dessutom skäms jag nu för att vara skuldsatt eftersom dom här sakerna skickats runt överallt tydligen. Så nu vet alla myndigeter och andra att vi skuldsatta ägnar oss åt fåniga saker istället. Som jag skrev så är Fattiga Riddares forum jättebra(Bäst) och har hjälpt både mej och många andra. Tack för det och hoppas inte det ska förstöras.
För det första är den sida du läst IntrumCleaners NYA hemsida, den gamla finner du här, http://intrum.wordpress.com som är fylld av rapporter, bevis och avslöjanden av inkasso och dess lakejer vi har nyss börjat att lägga upp avslöjanden på den nya hemsidan. För det andra så har Rickard Stenberg lagt upp sin dotters namn på gammalkatolikernas hemsida där vi ALDRIG har använt denna information eller gjort någon form av UTREDNING av hans familjeförhållanden! Och anledningen till att vi vet att han har TRE barn är på grund av att detta finns att läsa för ALLA i Sverige på TV4 hemsida,http://www.tv4.se/1.671849/2008/10/14/kan_man_gifta_sig_till_skuldMaria: Hallo Är det rätt som förälder att gå in och stötta sina barn med ekonomin dom är 48 och 50 år. Rickard Stenberg: Jag som är trebarnspappa tycker att man kan göra det om man inte sätter ens egen ekonomi på spel. Gör det så då måste man tyvärr bli lite "kall" mot barnen. Det är bättre att de får hjälp när de behöver och inte när de ska ärva. Därför var vänliga att vara källkritiska innan ni gör kommentarer!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #7 skrivet: Maj 08, 2012, 12:08:07 » |
|
Bengt
Lite fel att tro på en sida rakt av bara för att dom säger en sak. Hade Rickard Stenberg vart lite smart så hade han använt detta till sin fördel. Visat upp vart pengarna tar vägen som nu Intrumcleaner vill att dom redovisar. Men tar han tillfället i akt? Nej! Han avgår utan fight. Hade han haft rent mjöl i påsen hade han kunnat sänka intrumcleaners tillförlitlighet i botten hos alla. Jag litar jag mer på intrumcleaner än Rickard Stenberg & Co. Får en underlig känsla av "Bengts" inlägg att han är polare med Rickard och då är det kanske inte så konstigt att man tar parti för sin vän..... Håller med om att det hade varit smart, och så enkelt, för Rickard & Co att bara lägga korten på bordet och visa vart nu de omtalade pengarna osv tagit vägen. Har man rent mjöl i påsen så har man inget att frukta, och det hade ju gjort att Intrum Cleaner blivit fullständigt bortgjord inför alla. Att avgå så där abrupt skapar nog mer frågor och misstro istället.....  Vi får hoppas att Rickard kommer in här på forumet och ger sin syn på saken, och kanske kan klargöra hur det hela egentligen förhåller sig.  ( Till Rickard: Registrera gärna ett konto här i ditt eget namn. Ge din syn på saken och klargör det hela, och snälla..... använd inte "troll-konto" för det ter sig bara barnsligt  )
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #8 skrivet: Maj 08, 2012, 12:13:52 » |
|
Visst är Fattiga Riddare bäst. Jag har fått all min hjälp härifrån och är tacksam för evigt till alla användare. Men jag fattar inte varför Insolvens inte redovisar sina pengar bara så är detta slut sen? Dom får skattepengar och det minsta dom kan göra är att visa HUR dom hjälper skuldsatta? Fattiga Riddare har hjälpt sjuttioelvatusen mer personer än Insolvens gjort och FR har inte fått några pengar vad jag vet. Jag vet att Admin hade redovisat det isf. Jag hade slagits satan om någon hade utnyttjat min dotter i en förtalskampanj. Men har man inte rent mjöl i påsen drar man nog sig tillbaka utan fight för att det inte ska komma fram. Men det kommer det göra endå sinsom tid.
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
Ljuset
|
 |
« Svara #9 skrivet: Maj 08, 2012, 12:26:14 » |
|
När mina ekonomiska problem började så hamnade jag på insolvens forum. Jag tyckte det såg bra ut och lade upp min fråga där. Reaktionen jag fick avgjorde allt, jag fick världens jäkla utskällning om hur jag kunde låta det gå så långt och jag fick skylla mig själv mm mm. Det var första och sista gången jag gick in där. Som tur var hittade jag Fattiga Riddare som räddat mig från total misär och tur var att jag även hittade Intrumcleaner som hjälpt mig med svaren i mina trådar och andras. Så, fortsätt att göra detta ypperligt bra arbete som ni gör. Gäller även alla andra medlemmar här som tipsar och hjälper. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
ivkej
|
 |
« Svara #10 skrivet: Maj 08, 2012, 14:50:39 » |
|
Intrumcleaner bra jobbat. One down more to go.
Time to raise hell, nu är det eldat, så smida medan järnet är varmt.
|
|
|
Loggat
|
Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #11 skrivet: Maj 08, 2012, 14:57:20 » |
|
Reaktionen jag fick avgjorde allt, jag fick världens jäkla utskällning om hur jag kunde låta det gå så långt och jag fick skylla mig själv mm mm. Det var första och sista gången jag gick in där. Låter ungefär som upplägget i Lyxfällan.....  Ska man hjälpa andra med sina skulder (eller andra problem för den delen) så får man absolut inte börja skälla och sänka personen ännu mer. Bättre då att tänka sina tankar inom sig men försöka hjälpa personen utifrån den situation som man står i för stunden. Vet själv hur det är... Man sänks ju ännu mer om man ska vara tvungen att höra en massa gnäll om "hur kunde du" och "varför tog du inte tag i det tidigare" osv. Självklart kan man tänka så, men man måste samtidigt utgå från att just nu i denna stund står personen här och faktiskt vill ha hjälp, och då måste man ta situationen som den är just då. Det sista man behöver är nog att bli nertryckt ännu mer i skoskaften...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
intrumcleaner
|
 |
« Svara #12 skrivet: Maj 08, 2012, 15:14:57 » |
|
Intrumcleaner bra jobbat. One down more to go.
Time to raise hell, nu är det eldat, så smida medan järnet är varmt.
Här är slutlig bevisning på att allt var ett desperat försök från Insolvens att få stöd och sympati genom ett minst sagt osmakligt agerande där den numera f.d vice ordförande Rickard Stenberg ställde till allt ännu värre ... http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=5800.0På fredag lägger vi på IntrumCleaner upp ny bevisning mot Datainspektionen och Intrum Justitia ... där all denna bevisning är verifierad och kontrollerad upprepade gånger på exakt samma sätt som vårt avslöjande av Insolvens och dess ledning. Där ni kommer få ocensurerade bevis på att DI och inkassobolagen går hand i hand ... den som är mer intresserad av Riksförbundet Insolvens bör ta sig en titt på deras Facebook sida och ställa sig frågan varför Entercard (SwedBank) kom på `"oväntat" besök hos Insolvens där ni på bilderna ser både vice ordförande Rickard Stenberg samt ordförande Lena Nordqvist med i gänget ... http://www.facebook.com/media/set/?set=a.235626679824129.62521.176993545687443&type=3Och där sedan Rickard Stenberg dök upp i Malmö på tillväxtdagarna 3-4 maj i "gott" sällskap.Tillväxtdagarna i Malmö 2012 (anordnas av SwedBank), Privatekonomi: Varför spara när man kan låna?Ylva Yngveson, chef, Institutet för privatekonomi, Swedbank Catrin Fransson, chef, Svensk bankrörelse, Swedbank Lena Bäcker, kronodirektör, Kronofogden Philip Lerulf, författare och samhällsdebattör Rickard Stenberg, Insolvens – riksförbundet för överskuldsatta Moderator: Annika Creutzer, privatekonomisk skribent Som vi tidigare påpekat har Insolvens sålt sig till skuldindustrin för åratal sedan ...Time to raise hell 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
roggan
|
 |
« Svara #13 skrivet: Maj 08, 2012, 17:07:53 » |
|
Jag litar jag mer på intrumcleaner än Rickard Stenberg & Co.
[/quote]
Jag med..!!
|
|
|
Loggat
|
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
|
|
|
roggan
|
 |
« Svara #14 skrivet: Maj 08, 2012, 17:09:31 » |
|
[/quote]
Jag litar jag mer på intrumcleaner än Rickard Stenberg & Co.
[/quote]
Jag med !!!
|
|
|
Loggat
|
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
|
|
|
|