ja det är en konsumentskuld.Jag pratade med en på krf i min stad som jag brukar få hjälp av och han har hittils alltid varit reko i sina löften.Han hittade inte nåt om att skulden skulle varit hos krf sen -96.Hur formulerar man en överklagan till tingsrätten om jag måste gå vidare med ärendet då?
Vi rekommenderar som vanligt att du begär utdrag från Sergels register enligt PuL (instruktioner finns på annan plats på forumet) eftersom de är till stor hjälp vid eventuell överklagan till TR. Du kan där troligen läsa dig till hur pass realistiska deras sk preskriptionsavbrytande åtgärder är, och utnyttja det till din fördel i rätten/hos KFM.
Jag tycker dessutom att det verkar märkligt att KFM låter ett helt nytt ärende, som du verkligen inte var förberedd på, påverka en överenskommelse om ett helt annat mål. Jag ska inte låta alltför tvärsäker på min sak innan jag har kollat upp det hela, men beroende på hur din avbetalningsplan ser ut så misstänker jag att de faktiskt inte har rätt att ensidigt bryta en överenskommelse (som du följt till punkt och pricka, förmodar jag). Men det ska jag kolla upp! Har du mer info om ert avtal som du har lust att delge oss, får du gärna göra det via PM om du vill.