Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ska jag söka skuldsanering?  (läst 24647 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ljuset
Sr. Member

Antal inlägg: 319

« skrivet: April 10, 2012, 13:07:31 »

Jag har idag lyckats få bort en hel del skulder. Men räkningarna hopar sig igen och förra månadens CSN-pengar gick åt till huslånet och elräkningen som jag legat efter med, så ingen annan har fått några pengar. Det resulterar i att alla avbetalningsplaner jag kommit överens om kommer nu att förfalla och jag hamnar i skiten igen. Ingen av borgenärerna har tålamod att skjuta planerna fram en månad och nu börjar brev från KFM att dimpa ner i postlådan igen.

Jag orkar helt enkelt inte att gå igenom allt ännu en gång, min hälsa börjar vackla faktiskt och jag känner(som så många andra) att jag ger upp helt och vill söka sanering på allt.

Men frågan är om det är någon mening?
Jag har läst att om man studerar så kan man glömma att få något beviljat, jag studerar alltså.

Jag ska kontakta kommunens rådgivare och tag reda på mer, men denna kommun är en arbetarkommun och att vara skyldig någon pengar är värsta synden.
Jag har nu levt under existensminimum i ett par år redan, så jag vet hur svårt det är. Får jag sanering så kommer jag garanterat få över mer i månaden känner jag. Idag har 15 öre på kontot och räkningarna blir bara fler och fler samtidigt som ingen vill komma överens om någon ny avbetalningsplan(en som jag kan hålla).

Jag har inget mer att sälja heller. Huset ägs till 50% av min far så frågan är om det hindrar något?
Har förra veckan sökt 8 arbeten som ligger i närheten, men troligen kommer jag inte få något. Känns som att jag måste fly till Norge och jobba där i några år för att kunna leva i Sverige, helt sjukt egentligen.
Loggat

http://evigskuld.wordpress.com

Mina tankar om världen runt mig
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #1 skrivet: April 10, 2012, 16:14:58 »

Du har kämpat bra.