Jag har ju mejlat och skickat brev ang dessa skulder och då hävdat preskription då
Jag anser att dom är alldeles för gamla.
Vissa blev ju då avskrivna, och vissa anser att dom skickat så pass många
Brev till mej att jag borde fått något av dom, och därmed
Har dom då ansett att dom inte är preskriberade.
Min rekommendation är nog att ta tjuren vid hornen ännu en gång och fortsätta att hävda att det är preskriberat.
Visst, dom påstår att det är skickat en massa brev, och stödjer sig förmodligen på den HD-dom som kom för några år sedan.
Å andra sidan så förbiser inkassobolagen det faktum i domen som säger att gäldenären i det fallet inte hade kommit med någon rimlig förklaring till varför han inte hade fått de (påstått) utskickade breven.
Möjliga förklaringar kan vara att man har problem med postutdelningen eller liknande.
Har du en förklaring att komma med (använd lite fantasi

) så är det stor sannolikhet att skulderna kan anses vara preskade.
Jag har fått mängder med brev under årens lopp, men dom har åkt i pappers korgen
Och inte ens öppnat, fel av mej. Men som jag skrev innan så ville jag inte se mina problem.
Se svaret ovan!

Jag har inte ansökt om skuldsanering, men kanske får tänka på
Det om inte det här går vägen.
Skuldsanering är en jobbig och hård väg, så kan du slippa det genom att lägga ner lite tid och engagemang på preskription så har du stora chanser att det löser sig ändå!
Ang det jag skrev om nedskrivning till ij,
På deras ansökan så skulle man ju även specificera
Sina andra skulder så dom kan ta ställning till
Vad jag kan och bör betala.
Men papprena vill dom ha inom 14 dagar.
Vad är det för ansökan du menar?
Deras "ansökningar" eller "erbjudanden" som skickas ut är egentligen endast förtäckta preskriptionsavbrott, och såna papper bör man därför ALDRIG skriva på eller skicka in.
Samma sak med att logga in på inkassobolagens hemsidor där man kan få online-uppgifter om sina aktuella skulder.....
Vad tror ni om att jag erbjuder 10 procent av kapitalskulden?
Visst, har du stålarna för det så kan det vara en väg att gå.
Onödigt bara om nu skulderna faktiskt redan ÄR preskriberade, då kan du nog ha roligare för pengarna.
En annan sak som åtminstone jag tänker är att om man går med på en ackorduppgörelse, tex 10%, så är det ju samtidigt ett erkännande av att skulderna finns och att man går med på att betala dem, även om preskription inträtt.
Sedan också, vad kan jag göra åt den stollen på Svea ekonomi ang
Den där microvågsugnen från år 1990, hans svar var att
Dom har inget mer att säga mer än att kravet kvarstår .
Jag personligen hade stått på mig och hävdat preskription!
Det Svea Ekonomi då har att göra är att antingen gå till KFM eller domstol med ärendet, och är det en sån gammal skuld så får dom det antagligen svårt att styrka preskriptionsavbrott (beroende förståss hur du argumenterar mot deras påståenden

).