Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppgiven  (läst 19476 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« skrivet: Februari 19, 2012, 20:43:32 »

Min sanering blev beviljad inledande i oktober.Fick betal plan och skulle börjat 1.2-12 och allt såg bra ut.MEN sen så sa SEGORIA i från om ett köp jag INTE gjort..ingen nåd där,mitt skuldsättningbeteende var visat på fortsatt.Hela jorden rasa för mej.Även en bank tyckte att min lght som blev värderad av kfm till 60 000 o därmed LÅNGT från riktvärdena skulle säljas.Utan hänsyn till  mina svåra sjukdomar el små barn el hänsyn till att kfm faktiskt ansåg det skäligt för oss att bo kvar..Nu har jag skickat in yttrande och väntat en månad på NÅGON slags kontakt från dom.Inget har hänt.Är det någon som vet VAD som sker efter man yttrat sej?Är det tingsrätten som gäller enlgt de gamla reglerna el hur är det nu ?Jag mår jättedåligt och misstänker ett avslag.Vad händer efter ett avslag?Detta var min enda chans till kunna göra rätt för mej.Men även nu under processen så fick jag senast i torsdags brev från alektum om hot med utmätning.Får dom göra så under en process?
Ni kan kolla på www.rejta.se om just SEGORIAS omdömen.De tycks leva på o njuta av kränka och fördäva för människor som redan har det svårt.Hoppas någon här har någon info att dela med sej av!
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #1 skrivet: Februari 20, 2012, 08:00:41 »

Min sanering blev beviljad inledande i oktober.Fick betal plan och skulle börjat 1.2-12 och allt såg bra ut.MEN sen så sa SEGORIA i från om ett köp jag INTE gjort..ingen nåd där,mitt skuldsättningbeteende var visat på fortsatt.Hela jorden rasa för mej.Även en bank tyckte att min lght som blev värderad av kfm till 60 000 o därmed LÅNGT från riktvärdena skulle säljas.Utan hänsyn till  mina svåra sjukdomar el små barn el hänsyn till att kfm faktiskt ansåg det skäligt för oss att bo kvar..Nu har jag skickat in yttrande och väntat en månad på NÅGON slags kontakt från dom.Inget har hänt.Är det någon som vet VAD som sker efter man yttrat sej?Är det tingsrätten som gäller enlgt de gamla reglerna el hur är det nu ?Jag mår jättedåligt och misstänker ett avslag.Vad händer efter ett avslag?Detta var min enda chans till kunna göra rätt för mej.Men även nu under processen så fick jag senast i torsdags brev från alektum om hot med utmätning.Får dom göra så under en process?
Ni kan kolla på www.rejta.se om just SEGORIAS omdömen.De tycks leva på o njuta av kränka och fördäva för människor som redan har det svårt.Hoppas någon här har någon info att dela med sej av!

Jag kan inget säga det där med skuldsanering. Men däremot denna smurfinkassot Segoria med Klarna AB i spetsen. Själv brottas jag fortfarande med dessa. Jag fick rätt hos DI. Klarna hade sålt min skuld trots att jag bestred den när dom hade skickat in den till kfm. Jag bestred för dom kunde inte redovisa rätt kapital. När så skulden kom in på Lindorff så hade kapitalet saftat till ytterligare så jag fick bestrida och tala om för DI. Där fick jag rätt.

Men nu när jag försöker få den avskriven hos Klarna (Lindorff skickade tillbaka den dit) samt skadestånd så får man ett otroligt smurfaktigt svar att vi kan avskiva skulden med en viss summa men du blir ändå skyldig oss pengar. Nu talar vi inte om jättesummor här. Jag blir så jäkla arg på detta kompani  Angry
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #2 skrivet: Februari 20, 2012, 12:31:40 »

MEN sen så sa SEGORIA i från om ett köp jag INTE gjort

Även en bank tyckte att min lght som blev värderad av kfm till 60 000 o därmed LÅNGT från riktvärdena skulle säljas.
Låter som ett fabricerat uttalande av Segoria med enda syfte att sabotera processen.
Det skriver du såklart i ditt yttrande till skusan innan de skickar vidare till sin jurist.

Samma med banken. Det är fastslaget var beloppsgränsen ligger. I trakterna av 250-300 tkr har jag för mig. Samma sak där, de vill jävlas.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #3 skrivet: Februari 20, 2012, 14:53:55 »

Ja usch för klarna/segoria.Trodde inte det det fanns såna.Läste om en annan här på foumet som fått EXAKT samma svar som jag från dom,oxå om ett köp som inte gjorts så du har nog rätt att det är deras sk standard svar.Men i så fall kan man tycka att kfm måste reagerat och veta om detta.Riktlinjerna ligger samma i hela landet på 150-200 000 för BR o jag har ju haft värderingman här som inhämtat precis all information från både mej,styrelsen och områdets försäljningar.Tycker det är konstigt då att bankens undersökningar visat på man kan få ut mer.INGEN har fått det ,tvärtom.Jag skrev i mitt yttrande om chocken jag fick av segorias yttrande,hur kränkande jag upplevde det och att hon inte visste något om mej el hur jag ändrat mitt liv.Hänvisade till BR som däremot vet exakt min kamp dessa månaderna.Så det ligger alltså hos jurist nu?Det var det jag inte visste,så minhandläggare har inget säga till om längre?Hon har varit så bra och det har kännts som hon verkligen jobbat  och velat få den igenom.Nu kanske då juristen går på dessa invändningar istället...
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #4 skrivet: Februari 20, 2012, 15:12:34 »

Enligt min handläggare brukar det inte ändra utslag när det går till jurist. Men såklart, har inte fått något 100% löfte men det var vad jag fick förmedlat av denne. Hur som så innebär det för individen ytterligare tid av ängslan och oro.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #5 skrivet: Februari 21, 2012, 17:54:15 »

Hur lång tid kan det ta innan man får veta något alls?Jag har nu väntat i  över en månad utan höra ett dugg.Samarbetar inte juristen med handläggaren alls?Ja det är många frågor man har och massor av oro
Loggat
Misafe
Jr. Member
**

Antal inlägg: 62

« Svara #6 skrivet: Februari 21, 2012, 19:07:54 »

Har varit i exakt samma sits som dig, och jag fick höra att det skulle ta ca 6 veckor från det att mitt yttrande kom in.. Å det gjorde det nog.. Men min jurist på SKUSAN svarade att dom inte fann skäl till att ifrågasätta mitt yttrande, vad jag gör med mina pengar efter inledande om skuldsanering är inget som dom kan eller ska bryr sig om i sin bedömning, och att jag inte skuldsatt mig sedan mitt inledande, alltså fick Segoria på nöten.. och min skuldsanering gick igenom ändå..

Ring din handläggare som du har och fråga hur det går..
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #7 skrivet: Februari 21, 2012, 20:27:02 »

Hej Misafe,jag läste ditt inlägg häromdagen och hoppade till för det var exakt samma utlåtande jag fick av dom.Underbara människor det finns här inne som tar er tid svara!Om det ligger på ca 6 veckor så har jag nog någon mer vecka att vänta .Genomled du oxå värsta mardrömmen varje dag?Jag våndas för deta är så livsavgörande,och nog det viktigaste jag någonsin tagit tag i.
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #8 skrivet: Februari 21, 2012, 20:28:24 »

Och jag glömde ju gratulera dej,måste kännas underbart nu!
Loggat
Misafe
Jr. Member
**

Antal inlägg: 62

« Svara #9 skrivet: Februari 22, 2012, 07:34:43 »

Jag kan utan att överdriva säga att tiden från mitt inledande till beslut och yttrande har varit den värsta tiden i mitt liv, när jag pendlat mellan hopp å förtvivlan.. Usch, inget jag ens önskar min värsta fiende.. Men det jag gjorde var att varje morron titta hos Poit om mitt namn stod med där.. Det gjorde att jag fick veta beslutet ngn dag innan det kom på posten.. Å den dagen som mitt namn äntligen stod där med ett beslut så var känslan obeskrivbar, och jag grät av lycka.. Hoppas att du oxå får ett glädjande besked snart..
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #10 skrivet: Februari 22, 2012, 16:08:44 »

Jag tittar oxå där varenda dag och hoppas,men för dag så sjunker hoppet.Jag håller med,jag hatr oxå sagt att detta är inget jag önskar min värsta fiende.Vilken mental press.MEN på resans gång har jag ändrat mitt bettende att handla,hur jag handlar osv och även mer planerat.Och det är något poitivt jag kan ta med oavsett vad.i dag är det faktiskt 6 veckor sen mitt yttrande kom in  eftersom jag skickade in det en vecka innan slutdatum.Jag undrar dock vad man gör o hur går tillväga vid avslag?Min br har inte velat ge mej info om detta
Loggat
kontroll-i-kaoset
Newbie
*

Antal inlägg: 20

« Svara #11 skrivet: Februari 29, 2012, 20:26:12 »

Hej, ringde min handläggare idag då det gått mer än 6 veckor efter att mitt ärende skickats till juristen för ny bedömning.... h*n svarade att det ligger fortfarande 10 ärenden före mig och de har 3 jurister som jobbar med detta och efter att det blir min tur skulle jag räkna med ett par månader för juristen ska göra samma utredning som skusan.... SUCK vet inte hur man ska stå ut men det är väl bara att göra det... lycka till och hoppas att det inte är så långt kvar för dig!
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #12 skrivet: Februari 29, 2012, 21:04:10 »

Men oj då,då kanske det dröjer jättelänge än innan besked.Det lustiga är min handläggare inte med ett ord nämt ordet jurist under alla ggr vi pratat.Och alla brev,även det med borgenärernas invändningar har varit underskrivna av henne med orden att inget beslut fattas innan......så jag fattar inget.Är min handläggare jurist oxå eller?Denna väntan gör en så sjuk av oro.
Loggat
kontroll-i-kaoset
Newbie
*

Antal inlägg: 20

« Svara #13 skrivet: Mars 01, 2012, 11:57:25 »

Hej, hoppas att det här ger lite svar i oron.. om jag förstått det rätt så sitter din handläggare på skusan och h*n gör en bedömning om först inledande sedan ett beslut till en betalplan som de skickar ut till alla borgenärena för godkännande, om någon av dessa "rara" inkassobolag mm kommer med invändning mot betalplan så är det återigen en lååång väntan för din handläggare skickar då ärendet till deras egna jurist som ska göra en helt ny undersökning/bedömmning och det tar lika lång tid för denne som det gjorde första gången för skusan...för mig 5 månader!! SUCK! Juristen kommer förhoppningsvis fram till det samma som din handläggare och beslutar över huvudet så att säga på borgenärena att skuldsanering ska gälla, om du får ett avslag i stället kan du då överklaga beslutet och då ska det bli beslut i tingsrätten. Så det är bäst om vi försöker samla så mycket kraft och ork vi kan för väntan kan bli lång! Men jag hoppas verkligen på en snabbare gång för oss alla i denna sitts!!!!

Hoppas att detta hjälpte lite  Undecided och att jag med förstått gången i det hela!
LYCKA TILL!!
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #14 skrivet: Mars 07, 2012, 08:48:21 »

Idag är en underbar dag!MITT namn var med på POIT!
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: