eftersom han tycks oförmögen att inse att bakom varje ärende finns människor
De ser bara ditt personnummer, din legala fiktion.
Detta är hela kärnan av Västvärldens problemet.
Jag undrar, är ansökan om betalningsföreläggande offentlig?
Dvs hur kan man få tag på den?
Jag vill se underlag så att jag kan bestrida föreläggandet.
Och säger du att KFM inte kontrolerar vem fordransägare är?!
Intrumcleaner du gör ett oerhört bra jobb, och jag är verkligen imponerad av det!
Att se att DI är korrupt ochså gör mig att må illa.
Varför skulle jag anmäla grejer då, tänker man lätt.
Du har rätt att få kopia på ansökan om betalningsföreläggande (om den gäller dig själv) kontakta KFM för att inhämta den. Det är så flera personer avslöjat att inget stämmer, där Intrum Justitia som exempel 2011-11-10 (Birgitta Andersson Intrum Justitia Sverige AB) skickade ett Yttrande till Margaretha Rosengren KFM, Södra Verkställighetsavdelningen.
Där man stämplat dokumentet så "vackert" med KFM stämpel och allt, sen bar det vidare i systemet...
Man "missade" att gäldenärens personnummer inte ens stämmer, men allt gick vidare och sen blev det även ett "litet" fel till där IJ skickar in ytterligare dokument där fordringsägare och ombud inte stämmer. Men allt gick vidare ända till fina Juridikavdelningen inom KFM, där Marcus Nord låter allt passera och gör lögn till sanning till Tingsrätten...
Intrum Justitia har begått brott på brott mot inkassolagen, vilket vi informerat DI om men dom sitter som vanligt och sover. Anledningen till att vi privatpersoner måste göra anmälan ändå till Datainspektionen (även fast de är lika effektiva som en lam snigel) är att om vi får anmälan nedlagd trots att vi har 100% bevis att något är allvarligt fel. Ges vi möjlighet att anmäla handläggaren på DI till både Polisen och JO (där vi har ett bra underlag till detta) vilket i slutändan kommer att tillse att de ändrar sina metoder att sköta "tillsynen" över inkassobolagen, och de handläggare som ställer till mest oreda får avgå och ägna sig åt något annat yrke där de inte kan negativt påverka människor.
Vi varnar speciellt för beslut tagna av Avdelningschef Håkan Meurling, Jurist Malin Fredholm samt Generaldirektör Göran Gräslund på Datainspektionen, då dessa parter visat sig inte ens förmögna att kunna jämföra Skatteverkets uppgifter med Intrum Justitias och dömer direkt till IJ fördel trots att inget stämmer.