Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: VARNING! Alektum och övriga inkassobolag försöker lura oss alla.  (läst 18376 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Februari 15, 2012, 14:28:19 »

Vi på IntrumCleaner gjorde följande inlägg om Alektum,

http://intrum.wordpress.com/2012/02/14/2012-02-14-alektum-i-farten-igen-bedragarna-borjar-falla-en-efter-en/#comment-491

Och idag kommer en Herr.Hansson in och börjar domdera och tjata om att inget stämmer om det vi beskriver, och att Alektum är vitt som snö och ALDRIG begått några fel...(usch...ursäkta jag måste gå och spy....).

Vi gör då en liten sedvanlig kontroll av Herr. Hansson IP-nummer och får då fram följande,

http://www.ip-adress.com/ip_tracer/213.88.225.170

IP: 213.88.225.170, mail.alektum.com

Vi har även redan verifierat vem han är, ta och läs hans inlägg i kommentarsfältet.

2012 är året som Inkassobolagen och dess supportrar kommer att sent glömma..... Vi ser med glädje hur mer och mer folk börjar resa sig upp mot ondskan, och gör allt som står i deras makt för att bekämpa den. Fattiga Riddare är en av de få forum som inte svikit folket och där man ges hjälp och stöd gratis och alla ni som hjälper andra är beundransvärda!

Och de som är nya gäldenärer och skuldsatta, ni måste vara på er vakt. Där personer som Herr.Hansson inte tvekar att under arbetstid sitta på Alektum och skriva inlägg på ett forum mot Alektum och resten av inkassopacket. Där han försöker sprida sin dynga om att Alektum och alla övriga inkassobolag är som änglar som bara gör gott, för att vilseleda er med sina lögner och propaganda.

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #1 skrivet: Februari 15, 2012, 16:13:33 »

Vem är denna begåvning David Hansson? Tycker det är intressant att veta vem som i tjänsten representerar Alektum, inte att man gömmer sig bakom ”herr hansson”.

David Hansson i Sätila?
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #2 skrivet: Februari 15, 2012, 16:55:14 »

Vem är denna begåvning David Hansson? Tycker det är intressant att veta vem som i tjänsten representerar Alektum, inte att man gömmer sig bakom ”herr hansson”.

David Hansson i Sätila?

Det rör sig om en mycket ung "herre" som uppenbarligen inte insett vad han håller på och leker med. Där han tror att man obehindrat kan bete sig hur som helst mot oss skuldsatta, vi håller just nu på och kontrollerar om vår "käre" Peter Hellman har lurat honom att ägna sig åt denna "dyngspridning".

Under tiden kan ni ju titta på vår "käre" Peter Hellman, och varför inte rösta på honom så att han kan sprida sin glädje och omtanke inom Centerpartiet (VARNING! vid läsning av nedanstående länk, kan Yrsel, Illamående och kraftiga kräkningar hastigt uppkomma...),

http://goteborg.centerpartiet.net/valet-2010/peter-hellman/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #3 skrivet: Februari 15, 2012, 17:00:40 »

Ja tyvärr så får ju Alektum bra betalt av oss skuldsatta för att kunna ha en personal som kommenterar inlägg och sprider lögner...nej bort med dessa blufföretag som skor sig på dem som redan ligger! Hårdare myndighetskontroll och en absolut presktid på tio år. Kfm likaså, de måste plöjas upp, gås igenom och byggas om till nåt mycket bättre och sluta gå hand i hand med inkasso som om de vore nykära....
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #4 skrivet: Februari 15, 2012, 17:14:42 »

David Hansson i Sätila?

Det rör sig om en mycket ung "herre" som uppenbarligen inte insett vad han håller på och leker med. Där han tror att man obehindrat kan bete sig hur som helst mot oss skuldsatta, vi håller just nu på och kontrollerar om vår "käre" Peter Hellman har lurat honom att ägna sig åt denna "dyngspridning".

Under tiden kan ni ju titta på vår "käre" Peter Hellman, och varför inte rösta på honom så att han kan sprida sin glädje och omtanke inom Centerpartiet (VARNING! vid läsning av nedanstående länk, kan Yrsel, Illamående och kraftiga kräkningar hastigt uppkomma...),

OT: WTF? är han bara 29?!?! Shocked
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #5 skrivet: Februari 15, 2012, 17:56:54 »

David Hansson i Sätila?

OT: WTF? är han bara 29?!?! Shocked

Kan inte nån bara göra en Fabian på killen... Haha  Tongue

Och sen att Alektum´s David påstår att det räcker med att skicka ett (1) kravbrev inom en 3årsperiod så bryts presktiden. Jag trodde HD´s dom va ganska FAST där dom säger flertal ( 4-5 ) anses som preskbrytande. Men Alektum kanske tror dom står över HD  Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
farmer
Newbie
*

Antal inlägg: 44

« Svara #6 skrivet: Februari 15, 2012, 22:37:18 »

[/quote]

Läste noga och mår illa . Vilka Rättigheter pratar han om Huh? För de är jättesvåra att hitta-om det nu finns sådana kvar efter att riksdagen rensade ordentligt de senaste 3 åren, och enligt rekommendationer till alla svenska myndigheter mfl ska inte invånarna upplyssas om några.
Loggat
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« Svara #7 skrivet: Februari 16, 2012, 06:59:27 »

Jag tycker att KFM är den största skurken av dem alla, värre än inkassobolagen. Kfm är den myndighet som igentligen ska hålla ordning på skulderna inte inkassobolagen, de ska stoppas och det med hjälp av Kfm, inget annat. Naturligtvis ska det vara olagligt att driva inkassobolag, jag jämställer dem som gör det med grovt kriminella, för det är det de är.Våra fängelser borde vara överfulla med dem som driver inkassoverksamhet. Eftersom detta får fortsätta antar jag att många högt uppsatta i samhället avlönas extra genom inkassobolagens vinster, annars hade detta inte fått fortsätta. Helt klart.
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #8 skrivet: Februari 16, 2012, 09:31:21 »

Jag tycker att KFM är den största skurken av dem alla, värre än inkassobolagen. Kfm är den myndighet som igentligen ska hålla ordning på skulderna inte inkassobolagen, de ska stoppas och det med hjälp av Kfm, inget annat. Naturligtvis ska det vara olagligt att driva inkassobolag, jag jämställer dem som gör det med grovt kriminella, för det är det de är.Våra fängelser borde vara överfulla med dem som driver inkassoverksamhet. Eftersom detta får fortsätta antar jag att många högt uppsatta i samhället avlönas extra genom inkassobolagens vinster, annars hade detta inte fått fortsätta. Helt klart.

+100%  Grin

Japp, tycker som dig. Det borde ligga på kfm´s intresse att göra sitt jobb. Inte tusan vill vi medverka att stödka denna brottsvåg  Angry
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Ljuset
Sr. Member

Antal inlägg: 319

« Svara #9 skrivet: Februari 16, 2012, 09:34:58 »

KFM är väl en myndighet som finansieras av skattepengar = våra pengar. De ska vara helt neutrala eller åtminstone försvara våra rättigheter? Så har iaf. jag fattat det som.  Smiley
Loggat

http://evigskuld.wordpress.com

Mina tankar om världen runt mig
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #10 skrivet: Februari 16, 2012, 10:36:20 »

KFM är väl en myndighet som finansieras av skattepengar = våra pengar. De ska vara helt neutrala eller åtminstone försvara våra rättigheter? Så har iaf. jag fattat det som.  Smiley

Det ska gå till så ja. Men verkligheten är något annat. Vilket vi har sett. Iallafall vi som börjar kämpa för våra rättigheter.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #11 skrivet: Februari 16, 2012, 10:45:40 »

Det rör sig om en mycket ung "herre"
Ok, då är jag övertygad. Den unge herren är David Hansson född --------- alltså bara 2- år. Boende i --------.

En medarbetare som tar på sig rollen som talesperson och sprider företagets (Alektums) okunskap i ett forum som kommer att vara läsligt för alla i all framtid. Blir just en snygg plump i CV om framtida arbetsgivare söker referenser via google och hittar det där.

Alektums kunder kan ju också ta sig en funderare på hur det är med branschkunsskapen hos deras inkassopartner.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #12 skrivet: Februari 16, 2012, 12:53:33 »

KFM är väl en myndighet som finansieras av skattepengar = våra pengar. De ska vara helt neutrala eller åtminstone försvara våra rättigheter? Så har iaf. jag fattat det som.  Smiley

Ljuset och alla övriga, idag har vi gjort bandinspelningar där KFM intygar att trots vetskap om att INGET stämmer i begäran om betalningsföreläggande från inkassobolagen låter man allt gå vidare ändå.

Vi kommer inom kort avslöja allt, och på IntrumCleaner kom just följande inlägg, Herr.Hansson tycks inte ge upp....(samma IP som vanligt till Alektum)

David Hansson
213.88.225.170 Postat den 2012/02/16 kl. 10:34 f m

FATTIGSTUGA, du får helt enkelt ringa/mejla och fråga vad dessa avgifter är. Avgifter är påminnelser, BF och KFM-kostnader.

“Avgifter betalas endast om man ingår ett överenskommelse eller ett avtal där framgår tydligt summan på avgiften,utan att man kan misstolka på annat sätt vad avser betalningen samt betalande parten ska acceptera avtalet med underskrift .” Vart får du detta ifrån? KFM behöver varken någon överenskommelse eller signatur för att lägga på sina avgifter.

UPPDATERING!!

Nu blir allt ännu mer förvirrat, vi på IntrumCleaner ringer upp Alektum i Göteborg och frågar efter Herr.Hansson varpå de påpekar att man inte har kontroll på alla som jobbar där. Vi fortsätter att vara ihärdiga, och då kopplar man oss vidare där en ny kvinna svarar. Och vi begär återigen att få prata med Herr.Hansson, men samma sak igen man hänvisar till att man inte känner alla som jobbar på Alektum och när vi frågar om dom inte ens har ett register på de som jobbar, får vi inget konkret svar.

Det verkar alltså vara rena smurfavdelningen på Alektum, där ingen vet ens vem som jobbar där och då börjar man ju nu förstå varför inget stämmer rörande deras utskickade fordringar och kravbrev...

Loggat

Fattig Menrik
Full Member

Antal inlägg: 151

« Svara #13 skrivet: Februari 17, 2012, 08:44:03 »

Ljuset och alla övriga, idag har vi gjort bandinspelningar där KFM intygar att trots vetskap om att INGET stämmer i begäran om betalningsföreläggande från inkassobolagen låter man allt gå vidare ändå.
Spännande! Jag är imponerad av ditt jobb Intrimcleaner!

Menar du det här i allmänheten?
Alltså att INGEN begäran om betalningsföreläggande stämmer av INGET inkassobolag?!
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #14 skrivet: Februari 17, 2012, 09:22:27 »

Spännande! Jag är imponerad av ditt jobb Intrimcleaner!

Menar du det här i allmänheten?
Alltså att INGEN begäran om betalningsföreläggande stämmer av INGET inkassobolag?!

Det som menas är att SUPRO enheterna har INGEN kontroll på om uppgifterna från inkassobolagen stämmer eller ej. Vilket får till följd att man gör Yttranden från KFM's sida till exempelvis Tingsrätten baserade på uppgifter som bygger på uppgifterna från inkassobolagen vilka aldrig kontrollerats om de är riktiga eller ej (allt ansvar ligger nu på dig som privatperson).

Låt mig ta ett exempel från verkligheten som vi på IntrumCleaner just nu jobbar med,

Intrum Justitia skickar i slutet av år 2011 in en begäran om betalningsföreläggande, där varken personnummer eller vem som är fordringsägare stämmer (man vet om detta). Ärendet kommer in till SUPRO där dessa utan kontroll gladligen beslutar att allt är korrekt eftersom det för åratal tillbaka i tiden fanns en exekutionstitel som Intrum Justitia grävt fram och skickat med.

KFM Marcus Nord på juridik avdelningen kommer sedan in och gör ett beslut. Där han påstår att han kontrollerat allt. Det tar oss knappt fem minuter att se att inget stämmer, eftersom fordringsägare är Intrum Justitia men de står nu istället som ombud och fordringsägare har plötsligt blivit den som sålde fordringen för åratal sedan till Intrum Justitia.

När vi påpekar detta för honom, börjar han skylla på att han utgått från uppgifterna från SUPRO och just nu skyller alla på alla inom KFM. Men ingen tar på sig ansvaret att en privatperson blivit överkörd helt och nu skall ärendet avgöras i Tingsrätten. Ställ dig frågan, vad tror du händer om man inte har ork och kraft att kämpa?

Och det fungerar lika för alla inkassobolag i Sverige, vare sig det är Alektum, Lindorff, Intrum Justitia eller fan själv. Därför VAR PÅ ER VAKT! LITA INTE PÅ NÅGRA UPPGIFTER OAVSETT DE KOMMER FRÅN KFM´s JURIDIKAVDELNING ELLER EJ! DUBBELKOLLA ALLT!

VIKTIGT!

Det samma gäller alla beslut som Datainspektionen gör, (se länk),

http://intrum.wordpress.com/2012/02/17/2012-02-17-intrum-justitia-annonskonsulterna-european-business-group-center-ab-m-fl/
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: