Hej Hebbe,
ja sverige är ett gestapoland.

om du inte har inkomst längre och inte är i landet så trodde jag i min enfald att det syntes att inga arbetsgivare skickat inkomstuppgifter till skattevereket och därför behövde jag ej deklarera.
men så var det inte alls!
sverige/skatteverket trodde jag hade samma inkomst år ut och år in och att det stora svenska företaget kanske betalade mej svart under bordet??? sarkasm.
så när jag väl fick min post ett par år senare så hade dom skrivit upp i sina rullor att jag tjänat samma belopp år ut och år in. jag fick bevisaat jag inte alls varit i sverige.
fick visa mina elräkningar från utlandet och intyg från utländks arbetsgivare att jag numera bara tjänade ca 10 procet av vad jag tjänat i sverige och dessutom betalade skatt i anat land. då sa SV: vi tar bort det vi lagt på dej.
jag var nöjd.
men överaslningen när jag kom tillbaka till sverige var en förseningsavgift på 450 skr pga ej påskriven deklaration som dom glömt ta tillbaka och den var nu 14.000!!
överklagade i alla instanser men tvingades betala!
trots at dom visste jag var barskrapad efter många svåra år i utlandet och iget alls hade i sverige så ville dom ha 14.000 skr vilket jag har betalat men det stör mej så in i helsefyr!
och man är ju inte intressant nog för en advokat då man vare sej är känd eller har stora tillgångar.