Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försenad deklaration  (läst 14779 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Eugenia
Full Member

Antal inlägg: 114

« skrivet: Juni 11, 2011, 17:29:25 »

Lämnade sverige för mera än 10 år sen.
(orkade inte bo här pg ex som mordhotat, så jag bara försvann)

Efter ett antal år så fick jag brev om att jag var skyldig ca 500.000 i skatt!
Jag fattade inget alls.
Jo, jag hade inte deklarerat, trodde det inte fanns anledning då jag inga inkomster hade alls under nått år.
Jag kontaktade fogde o skatteverket och sa som det var att jag hade ingen inkomst och inte förstod varflr jag skule ha så stor skatteskuld då jag alltid gått jämnt upp eller fått några tusen tillbaka varje år.

Joo,,skatteverket gissar sej till att jag nog,,kansek,,nog tjänar samma som jag alltid gjort fast dom inte fått in några inkomstupgifter alls från min arbetsgivare!
jag har alltid bara varit arbetstagare och suttit på sama job i 10 år och det är ett stort svenskt företag som aldrig betalar svart och jag har alltid bara haft en väldigt låg kvinnolön.

Jo, dom gissade att jag tjänat samma år ut och år in!!
OK, jag fick bevisa at jag slutat mitt jobb och at jag varit annanstans,,med hjälp av att jag tex betalat elräkning o hundskatt i annat land sen 10 år.

Dom skrev av alltihopa efter mycket dividerande. puh!

MEN dom vil ha en förseningsavgift för 2 av åren i miten av min 10 åriga bortavaro!!
varför???
om dom konstaterat at jag varit borta i 10 år och skippar alltihopa men inte 2 förseningsavgifter i mitten av denna 10 årsperiod!
jag överklagade detta men fick veta at det kunde man bara göra samma år!!

så jag är skyldig förseningsavgift för 2005 o 2006!  (14.000 nu, tickande ränta)
jag har överklagat gång på gång,,fått nej varje gång,,
jag har bett dom låta mej vara ifred tils jag får jobb igen då jag ju inte har någon som helst inkomst sen 6 månader.
Fogden fattar inte varför skatteverket inte kan släppa detta!!

skateverket har alltså konstaterat at jag inte var i sverige 2001-2010,,,
och dom jar släppt ala skattekrav under denna tid då de ju inte har någon som helst relevans utan baar gissar at jag fortsatt ha samma lön som 1999+2000.  men flrseningsavgift för 2005 o 2006 vill dom ha!!

hur tusan blir jag av med detta???
Loggat
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #1 skrivet: Juni 11, 2011, 20:17:28 »

konstigt...staten presk-tid är 5 år....och det är absolut presk.
Loggat
Eugenia
Full Member

« Svara #2 skrivet: Juni 12, 2011, 12:35:47 »

Lägg till at jag är lätt dyslektisk efter at ha skött min enda familjemedlem
som dog i cancer när jag var utomlands och har liksom gått lite granna in i väggen.

Jag har kontaktat skatteverket et antal ggr och dom vet om min situation
och at jag inte haft en enda krona i inkomst i sverige på 10 år
och at jag inte skrev under nollad deklaration för at jag viste inte om at jag måste göra det,,,

det är ju liksom ingen skatteskuld utan skuld som jag dragit på mej av dumhet o oförstånd och varför 2005 0 2006 enbart då jag ju varit borta 2001-2010 och fått alla andra år avskrivna men inte 2 år i mitten!?!?
fatar inget alls.
Fogden säjer detta är skumt men dom rekommenderar mej att betala så det slutar ticka ränta medans jag fortsätter försöka överklaga.
Men jag har ingen inkomst och kan inte betala. (inget soc o ingen a-kassa, inget alls)
skatteverkets svar til mej är om och  om igen at man kan inte överklaga så här lång tid efter,,,men dom kan kräva mej så här lång tid efter!!

Loggat
Eugenia
Full Member

« Svara #3 skrivet: Augusti 30, 2013, 12:42:30 »

Jag betalade då dom skulle skicka KF på mej för en skuld på 450 skr som bara var e försenad underskrift av nolldeklaration. SV hade tagit bort allt under tio år menn glömde ta bort förseningsavgiften.
de gick bara at överklaga i 2 år och jag visste inte es om detta förrens typ 5-6 år senare. överklagade i förvaltningsrätten och fick gehör och då överklagade SV och van. jag har betalat 14.000 skr för en förseningsavgift på 450 skr!!!

SV hade lovat mej at dom städat då jag visat jag ingen inkomst haft på 10 år men dom missade en förseningsavgift som var 14.000 skr då jag flyttade hem.
har inga pengar så det  var ingen skattesmitare med bankkonto i utlandet utan en väldigt fattig svensk.

14.000 för 450 skr pga missad signatur!!
Loggat
hebbe
Full Member

Antal inlägg: 133

Yrkespessimist

« Svara #4 skrivet: Augusti 30, 2013, 15:05:19 »

Är Sverige ett Gestapoland ?

Snart har vi Obama över oss. Han vill lura med oss dumma svenskar på ett tåg som leder till oss till helvetet. Idioten Fräcke Fredrik kommer att låta sig luras ! Det dumma .  .  .
Välkommen till Gestapo land,vi är om än värre än tyskarna. Mycket värre !

Jag som skriver heter Jens-Örjan Herbertsson och vägrar att vara anonym !

Nu får det ta mig fan vara nog !

Snickra Wink
Loggat
Eugenia
Full Member

« Svara #5 skrivet: Augusti 31, 2013, 09:44:20 »

Hej Hebbe,

ja sverige är ett gestapoland. Smiley

om du inte har inkomst längre och inte är i landet så trodde jag i min enfald att det syntes att inga arbetsgivare skickat inkomstuppgifter till skattevereket och därför behövde jag ej deklarera.
men så var det inte alls!
sverige/skatteverket trodde jag hade samma inkomst år ut och år in och att det stora svenska företaget kanske betalade mej svart under bordet???  sarkasm.
så när jag väl fick min post ett par år senare så hade dom skrivit upp i sina rullor att jag tjänat samma belopp år ut och år in. jag fick bevisaat jag inte alls varit i sverige.
fick visa mina elräkningar från utlandet och intyg från utländks arbetsgivare att jag numera bara tjänade ca 10 procet av vad jag tjänat i sverige och dessutom betalade skatt i anat land. då sa SV: vi tar bort det vi lagt på dej.
jag var nöjd.
men överaslningen när jag kom tillbaka till sverige var en förseningsavgift på 450 skr pga ej påskriven deklaration som dom glömt ta tillbaka och den var nu 14.000!!
överklagade i alla instanser men tvingades betala!
trots at dom visste jag var barskrapad efter många svåra år i utlandet och iget alls hade i sverige så ville dom ha 14.000 skr vilket jag har betalat men det stör mej så in i helsefyr!

och man är ju inte intressant nog för en advokat då man vare sej är känd eller har stora tillgångar.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #6 skrivet: Augusti 31, 2013, 11:36:02 »

Vilse, ta och kontakta Advokat Jan Thörnhammar

Linnégatan 89 A, 1tr, STOCKHOLM
Box 24164, 104 51 STOCKHOLM
08-24 00 66
08-24 00 68

jan@thornhammar.se

Han är den Advokaten som drev det uppmärksammade ärendet då ett hus såldes felaktigt och Sverige blev fällda för brott mot de mänskliga rättigheterna, där ditt ärende visar ytterligare på hur Sverige kränker sina medborgare. (se länk)

http://www.metro.se/nyheter/staten-tog-hennes-hus-utan-att-ha-ratt-till-det/EVHmhz!ML1nFOXJ8a2og/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Stefan1000
Full Member

Antal inlägg: 137

« Svara #7 skrivet: Augusti 31, 2013, 12:19:10 »

Lita inte heller på att myndigheten redovisat rätt underlag. Ett vanligt förfarande är att de utelämnar viktig information och sedan handläggs ärendet, inklusive domstolar, på det felaktiga underlaget. Du måste pressa på för att få rätt information. Jämför med handläggning på http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6940.msg57696#new   
Loggat
Eugenia
Full Member

« Svara #8 skrivet: September 02, 2013, 19:11:07 »

Vilse, ta och kontakta Advokat Jan Thörnhammar

Linnégatan 89 A, 1tr, STOCKHOLM
Box 24164, 104 51 STOCKHOLM
08-24 00 66
08-24 00 68

jan@thornhammar.se

Han är den Advokaten som drev det uppmärksammade ärendet då ett hus såldes felaktigt och Sverige blev fällda för brott mot de mänskliga rättigheterna, där ditt ärende visar ytterligare på hur Sverige kränker sina medborgare. (se länk)

http://www.metro.se/nyheter/staten-tog-hennes-hus-utan-att-ha-ratt-till-det/EVHmhz!ML1nFOXJ8a2og/

Tack, jag mailar honom omgående!  Smiley
Loggat
Eugenia
Full Member

« Svara #9 skrivet: Oktober 31, 2013, 15:06:37 »

Han gav bara råd att överklaga, vilket jag redan gjort, men tog sej inte an fallet.
Loggat
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #10 skrivet: November 01, 2013, 13:05:02 »

JO-anmäl skatteverket.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: