fick idag också ett brev från en borgenär att dom har fått alla sinna pengar ... på en skuld som ligger hos tingsrätten för utredning då den är tvistig , jag va själv på tinget i torsdag för muntlig information som ja själv hade önskat å få komma å göra dom på ärendet skulle komma inom 1 månad sa tjejen som jag pratade med............ och nu ikväll när ja öppna posten så va det brev från motparten av ärendet hade avslutas för slutbetaling har skett. ja ringde upp krf å begärde skuldsaldo å där fick ja besked att uttbetalning till dom hade gjorts , då det inte hade fanns något hinder enligt deras utredning undertecknat med Andreas Bäckbro ( kronofogde ) samt John Eklund ( notarie )............... Hjälp hur går jag vidare ?
Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar galoppen här - du har protesterat mot en skuld som skulle upp i tingsrätten, men plötsligt säger borgenären att de har fått alla pengar. Var har de pengarna kommit ifrån? Kronofogden har betalat ut pengarna till borgenären, så långt är det klart, men var kom de ifrån? Du har väl inte ditt lönekonto hos KFM, hoppas jag?!

Det är dock solklart att KFM inte får driva in pengar från dig och hux flux överlämna dem till borgenären innan saken är avgjord! Du bör kontakta KFM och begära återvinning, men det måste du göra inom en månad.
sedan när jag pratade med tjejen på skuldkonto så informerade hon att jag hade 2 nya utmätningar på totalbelop 5009 kr , dom 2 utmätningarna bestred ja til IJ för ca 1 månad sedan om preskription och ville dom ha betalt så fick dom gå till tingsrätten ......... men det har dom tydligen skitet i å skickat till KRF ändå , jag på talade det för henne men enligt henne så va det bara å betala så fort dom hade skickat ut inbetalningskortet för det hade dom inte hunnit skickat ut än ......... vad f-n gör ja nu
Ingen inkassofirma går direkt till tinget när en gäldenär protesterar. Det är för arbetsamt och dyrt. Mycket billigare att först gå till KFM. Om du fortfarande vill hävda att de är preskriberade så är det fritt fram - KFM får inte utfärda ett betalningsföreläggande om du protesterar och hävdar preskription, utan de ska då skicka tillbaka ärendet till Intrum, som därefter får avgöra om de vill gå till domstol eller inte. Olyckligtvis går det då via KFM som inte är speciellt duktiga på att kontrollera om inkassobolagens påståenden är korrekta, men stå på dig! Är de preskriberade så är de. Punkt.