Hej
jag började för några månader sen reda ut mitt liv efter att jag nu varit nykter alkoholist i 2.5 år med hjälp av en av kommunens rådgivare som tog reda på vilka skulder jag har och till vilka.
det var en del skulder jag inte hade en aning om att dom fanns och jag hävdade att dom var preskiberade och blev av med en hel del av dom
jag har ett lån från 1988 pk banken på 52000 tusen efter ett motorcyckelköp som är uppe i 213354 kr och som idag ligger hos prioritet inkasso
jag hävdade att detta var preskiberat var på jag fick svar att dom sänt mig massor av brev till mig och ni har uppenbarligt fått ett 2003-09 som ni skrivit under o sänt i retur o begärt uppgörelse\ackord saken är den att jag aldrig sett eller skrivit på en sådan uppgörelse och bestrider den det liknar min underskrift men det är inte min?
jag fick svar idag efter att jag begärt in full historik i ärendet och då har dom 5 brev utskick på hela denna tiden?
och fick även med deponerad överlåtelsekedjor och utslag lagsökningsmål från 95 och kopia på skuldbrevet och att dom hänvisade till
mål nr öä 2215-08
jag hävdar att lånet är ett vanligt konsument lån och därför har en preskition på 3 år?
jag hävdar att jag har aldrig sett eller skrivit på något svarskort eller begärt uppgörelse
och jag hävdar fortfarande att denna skuld är preskiberad
under tiden 1999 till 2010 har jag o sambon flyttat isär 8-10 gånger och jag har inte varit så snabb med flyttanmällan har inte heller hämtat min post var på hon till slut slängt den har inte heller kunnat ha eftersändning på grund av skuld till svensk addressändring
jag undrar hur ska jag göra nu för att fortsätta ska jag be dom ta det till tinget eller vad?
kan jag hänvisa till mål
https://lagen.nu/dom/rh/2010:19Tacksam för råd och hjälp