Tack för ett vänligt bemötande! Jag har varit skuldsatt och föremål för kronofogden sedan 1982-83 en långtid alltså. Nu har min kropp sakt ifrån ordentligt. Jag kan inte släppa tanken på hur illa mitt och barnens liv är, de har ansträngt sig så hårt att mörka hur bedrövligt de haft i sin uppväxt. Vi har alltid levt på och ibland under existensnormen. Det sista året har jag bara gått runt och gråtit, vilket nu smitat av sig på barnen de gråter för att de känner sig så maktlösa över allt som hänt/händer. (barnen är 24,19 samt 16 år) Mina skulder är över hela spannet, csn, försäkringskassan, tv-avgifter, restskatter, konsumtionskulder mm. I och med att jag vart avskuren från samhället redan i unga år så har allt handlat om att bara överleva hela tiden. Idag har jag införsel på mina ersättningar från försäkringskassan. Även försäkringskassan anser att jag är i alldeles för dåligt skick för att utförsäkras så de har beslutat att jag får fortsatt sjukersättning. Kan man få kronogogden att upphöra med införseln tills de beslutat om man får skuldsanering? Idag har de satt ett belopp på 3500 kronor i boendekostnad fasten jag vid flertal tillfällen skrivit och sakt att min boendekostnad är 6637 kronor. Jag får inte enns svar på mina brev utan införseln bara fortsätter. Nu har jag tagit kontakt med socialen för att få hjälp. De kan inte begripa att ingen hänsyn till min boendekostnad tagits så det gav mig hjälp med matpengar för att jag skulle få möjlighet att skicka ett nytt brev till kronofogden.
Välkommen i gänget Annsie.
Tycker det låter väldigt märkligt att de inte godkänner mer än 3500kr. Ja har närapå det dubbla i hyra och den är godkänd och har aldrig haft problem med det.
Vidare, får du som du säger, fortsatt sjukersättning så är det guldläge att söka skuldsanering, NU! Ta kontakt med budget & skuldrådgivarna i din kommun. De är skyldiga att hjälpa dig. Men det kan ta en stund att få tiden. Det är kö i många kommuner.
Skicka inga brev till fogden. Be om att få en tid för ett möte istället.
Det slår lite högre än ett "anonymt" brev.