carisma
|
 |
« Svara #30 skrivet: Maj 04, 2010, 21:53:42 » |
|
än så länge bor jag närmast dig  men endå så långt bort för att kunna ställa upp o följa med som stöd till kf  skicka ett pm till admin , han vet var många av oss finns i landet, han kan nog kanske ge några förslag på personer här som finns runt där du finns... vill själv inte säga var du finns utan ditt samtycke 
|
|
|
Loggat
|
en som inte skäms för sina skulder idag
|
|
|
Ullis
Newbie
Antal inlägg: 45
|
 |
« Svara #31 skrivet: Maj 04, 2010, 21:56:20 » |
|
Välkommen hit Annsie!
Vad sjukt att man har införsel på sin sjukersättning. Så grymt och omänskligt att det inte finns ord för det.
Jag har också utmätning på min lön och hyran som jag uppgett har de inte ifrågasatt trots att jag bor svart och inte har visat dem något bevis på att så är fallet. Det är lite konstigt faktiskt..fast de kanske har kollat mitt konto förstås
Här kommer du att känna samhörighet och få stöd och hjälp som du ser av alla inlägg här.
Tveka inte Annsie. Ta hjälp nu när du kommit hit och behöver det så mycket
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mellow
Jr. Member

Antal inlägg: 88
|
 |
« Svara #32 skrivet: Maj 04, 2010, 22:22:49 » |
|
Hej Annsie,och vad bra att du hittat hit!Här är alla i mer eller mindre i samma situation som du,och förstår något så när...hur du mår,jag lider med dig och anar vad du går igenom! Men lyssna nu på Gadreel (som faktiskt jobbar med skuldsaneringar) och alla de andra som faktiskt fått skuldsanering!Du har all rätt i världen att få hjälp av Soc och budgetrådgivaren i kommunen,kanske ni kan samarbeta så det går snabbare för dig. Kanske socialsekreteraren kan ringa kfm om ditt förbehållsbelopp,att det är alldeles för lågt uträknat,du ska INTE skämmas,du har gjort ett enormt jobb som hjälpt dina 3 barn så mycket som du kunnat,kan inte annat än beundra din ork,ska fortsätta följa dig på forumet och lycka till! Kramizar/Mellow
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Annsie
|
 |
« Svara #33 skrivet: Maj 05, 2010, 11:04:19 » |
|
Hejsan alla snälla goa människor ! Sitter just nu och förbereder mig för mitt möte med socialtjänsten, funderar faktiskt på att ta upp min/vår situation vad det gäller husgeråd och sånt också. Kanske kan man få några gamla möbler från kommuns lokaler som ändå ska slängas. Hahaha vi har bara fyra kaflar så Ni kan inte komma till oss på middag om Ni inte tar med Er egna bestik och mat  Jag är jätte nervös inför mötet med sociala även om jag träffat handläggaren redan. Det var faktiskt han som ansåg att uppföljningsmöte var nödvändigt och det kändes faktiskt skönt. Så glad jag blir över all hjälp Ni erbjuder mig. Jag har inga problem att berätta att jag bor i Östersund (här är det kyligt) och skulle bli glad om jag kom i kontakt med någonannan som bor här. Jag undrar hur ska jag få ihop alla belopp som jag har i skulder. Jag ska erkänna att i vinter har vi inte kunnat ha elementen på så allt vi hittat som gått att elda i kaminen har vi använt till och med böcker och gamla slitna kläder, ja i princip allt som kunnat ge lite värme. Så självklart har även alla inkassobrev gått samma öde tillmötes. Jag har nu massa skulder flera hundra tusen, det jävliga är att oftas är ju mina räntor och avgifter högre än kapitalskulden. Men även om jag slipper räntorna är det såna belopp att det aldrig går att betala av. Eftersom jag vart skuldsatt redan i 18-20 års åldern så har jag aldrig kunnat skaffa lägenhet, telefon och allt annat som krävs att man är prickfri hos UC, fatta jag är idag 48 år och har aldrig fått vara vuxen i ekonomiska situationer. Nästa vecka ska min dotters klass på klassresa till Göteborg Ni fattar säkert vem som inte kan följa med. Även om de samlat pengar så behövs det fickpengar och med införseln så fungerar ju inte det. Så ännu engång får vi ljuga och säga att hon är sjuk. Så skönt det ska bli att hon börjar gymnasiumet i höst, så man slipper allt sånt. Nä nu har jag väl tröttat ut Er riktigt ordentligt. Ha en bra dag!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
cami
Jr. Member

Antal inlägg: 91
|
 |
« Svara #34 skrivet: Maj 05, 2010, 12:20:20 » |
|
Klart tösen ska med på klassresan, det är sista grejen dom gör tillsammans i grundskolan! Jag bidrar mer än gärna med en peng!! Nu förstår jag att insättning på konto inte är så fräckt, soc drar väl av de slantarna nästa månad i såfall, så hur ska jag göra? Ska jag skicka till dig på nåt sätt?
Dottern ska iväg och ha kul, så är det bara!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
carisma
|
 |
« Svara #35 skrivet: Maj 05, 2010, 12:36:30 » |
|
östersund  hoppas vi har någon i dom trakterna här på forumet som kan vara stöd åt dig när det gäller kf och kanske bara finns till för dig där .... tycker du verkar behöva någon att luta dig mot . sen om du behöver något pm så kanske jag kan hjälpa till .. finns schenker o skicka med  materiella saker har jag så det blir över på skullan litet som stort //M (Kolla din pm oxå)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Gadreel
|
 |
« Svara #36 skrivet: Maj 05, 2010, 13:06:14 » |
|
Johnny! Det är just det möttet som jag är så rädd för... bara tanken att behöva sitta i ett rum med människor som ska besluta om mitt liv får mig att bli så nervös att jag nästan börjar krampa.( vid stress faller jag i kramper och blir medvedslös skit jobbigt)Hur fan ska jag ta mig igenom detta? Det finns skuldsaneringsteam i Malmö, Göteborg, Kalmar, Stockholm och Östersund. Bor du nära någon av de orterna kan du ju prata direkt med dem. Eller så kan du väl ringa till kronofogdens kundtjänst och be att få prata med någon handläggare? Det kan vara bra för att du ska känna att det inte är så dramatiskt. Edit: Läste att du bor i Östersund. Skitbra, då kan du ju prata direkt med skuldsaneringsteamet där.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Annsie
|
 |
« Svara #37 skrivet: Maj 05, 2010, 17:56:09 » |
|
Puh... nu har jag varit på socialkontoret och vilken underbar hanläggare och kan Ni tänka Er han var även kommunens budgetrådgivare och arbetade även med skuldsaneringar så nu ska vi sätta ihop en ansökan som skall skickas in den 27 maj. Han räknade ut att jag låg 5800 under normen denna månad och vart så upprörd på kronofogden som inte beaktat min boendekostnad samt avgifter för vård. Han sa att redan i vårt förra möte såg han att jag klappat ihop och han var lite orolig att jag inte skulle komma till mötet idag. Han såg att jag hade det svårt och förstod redan då att jag behöver hjälp och det är omedelbart. Så skönt att ha detta första möte om skuldsanering prat klart. Även om jag får avlag vilket han sa att det kommer inte hända så kan man ju ansöka igen och putsa till ansökan om det är något hinder på vägen så att säga. Han sa att jag var en av dem som skuldsaneringen var avsedd för. Så nu fick jag i uppgift att plocka ihop så mycket krav brev jag bara hitta. Fan va konstig det känns lite spännande, pirrar lite i magen lixsom. Ha en bra kväll!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #38 skrivet: Maj 05, 2010, 18:02:44 » |
|
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #39 skrivet: Maj 05, 2010, 18:17:43 » |
|
Bra att du tar tag i problemet nu!! Vi är nog flera som håller tummarna för dig och din familj 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #40 skrivet: Maj 05, 2010, 18:48:17 » |
|
Bra att du fick en såpass bra handläggare. Lycka till
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
cami
Jr. Member

Antal inlägg: 91
|
 |
« Svara #41 skrivet: Maj 05, 2010, 18:58:27 » |
|
I vanlig ordning så är jag blödig och löjlig, men jag är gråtfärdig, haha. Ja, för att jag är glad så klart  Nu ska du se att saker och ting ordnar upp sig, stort lycka till!! Fundera gärna över mitt pm, det går som sagt att lösa!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
carisma
|
 |
« Svara #42 skrivet: Maj 05, 2010, 20:17:55 » |
|
Låter ju toppen  kämpa på nu
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
anyday_now
|
 |
« Svara #43 skrivet: Maj 05, 2010, 20:31:50 » |
|
Underbart!!!!!!
|
|
|
Loggat
|
Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
|
|
|
Gnurglan
|
 |
« Svara #44 skrivet: Maj 05, 2010, 22:30:54 » |
|
Härlig läsning, jätteglad för din skull =))
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|