Hej igen
Jag har inte försvunnit, jag har bara haft mycket att göra. Både på jobbet och privat.
Men jag blev lite förvånad när jag loggade in här ikväll. Vilka teorier vissa av er har....
Processägaren har gått in och sagt stopp! Var fick ni det ifrån?
Jag kommer att vara kvar här och svara på era frågor. Jag har bara inte hunnit med det
under den sista tiden. Och jag kommer att fortsätta svara på frågorna på ett så formellt och
korrekt sätt jag kan eftersom jag tror att det är det som de flesta av er har mest nytta av.
Trevligt att se Dig här igen!
Jag anser att Du och Gadreel gör enorm nytta här med era sakliga svar.
Fler som Er behövs hos Kronofogden, men tyvärr ser man er "typ" alltför sällan....
Men som sagt, stanna kvar och skriv på forumet. Det är enormt mycket värt!
För den som vill ha tips på hur man kan fuska mest med fogden har jag
bara ett tips och det skriver jag en gång för alla så har vi klarat av det. Jobba svart. Några fler kryphålsförslag ger jag
inte. Sen tror jag i och för sig att det är rent ut sagt korkat att jobba svart eftersom
man kan bli sjuk, skada sig och man får ingen vidare pension men det är ju upp till var och en att
välja.
Håller med dig i sak. Skulle man ha möjlighet så skulle nog många av oss helst slippa jobba svart, men dessvärre fungerar det inte så i praktiken.
Blir en skuldsatt person som lever på existensminimum erbjuden en hyffsad slant för att utföra ett uppdrag utan att någon myndighet får vetskap om det, så tycker jag personligen att den personen är korkad om h*n tackar nej.
Men orsaken till detta är inte annat än den situation "vi" sitter i, för majoriteten av "oss" skulle nog hellre vilja ha ett gott och rent samvete!
Men som alla vet så kan man endast överleva på existensminimum, men knappast "leva". Har man dessutom barn så ställs det också större krav på att fixa fram pengar till det ena efter det andra. För ingen av "oss" vill nog se sitt barn bli mobbat för att h*n aldrig kan ha modesaker/kläder, förlja med på skulresor, utflykter, bio osv....
Så tyvärr är svart arbete ett nödvändigt ont för många skuldsatta och fattiga.
Till er som ser mig som er fiende; det kanske är bättre om ni inte läser den här tråden. För jag
är övertygad om att jag har och även i fortsättningen kommer att råda och stötta den som
vill. Men om majoriteten av er inte vill att någon som är anställd på KFM läser och skriver på ert
forum kommer jag inte heller att göra det eftersom i slutändan är det ni som bestämmer här.
Till alla er som har ställt frågor till mig. Jag kommer att svara på dom så snart jag hinner om jag
fortfarande är önskvärd här vill säga

. Annars svarar jag er i pm.
Ha en trevlig kväll
Varinder
Jag kan nog lova att majoriteten av medlemmarna här ser Din och Gadreels medverkan här på forumet med stort värde och vi vill ha Er kvar!
Så Du är helt klart önskvärd här!!