Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 27   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Här kan Ni ställa frågor till en kronoinspektör  (läst 305098 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Caroline
Full Member

Antal inlägg: 203

« Svara #90 skrivet: April 20, 2010, 20:30:59 »

Hej igen
Jag har inte försvunnit, jag har bara haft mycket att göra. Både på jobbet och privat.
Men jag blev lite förvånad när jag loggade in här ikväll. Vilka teorier vissa av er har....
Processägaren har gått in och sagt stopp! Var fick ni det ifrån?
Jag kommer att vara kvar här och svara på era frågor. Jag har bara inte hunnit med det
under den sista tiden. Och jag kommer att fortsätta svara på frågorna på ett så formellt och
korrekt sätt jag kan eftersom jag tror att det är det som de flesta av er har mest nytta av.
För den som vill ha tips på hur man kan fuska mest med fogden har jag
bara ett tips och det skriver jag en gång för alla så har vi klarat av det. Jobba svart. Några fler kryphålsförslag ger jag
inte. Sen tror jag i och för sig att det är rent ut sagt korkat att jobba svart eftersom
man kan bli sjuk, skada sig och man får ingen vidare pension men det är ju upp till var och en att
välja.
Angående stämningen här inne måste jag säga att de flesta av er är väldigt trevliga
(och jag har försökt att vara det jag också) men vissa inlägg kan jag tycka är lite onödigt
spydiga.
Jag har full förståelse att många av er är besvikna, bittra och ledsna över hur saker och ting är och fungerar men det är inte mitt fel. Jag kan inte göra någonting för att hjälpa er förutom att svara på era frågor och på det
sättet underlätta för er.

Till er som ser mig som er fiende; det kanske är bättre om ni inte läser den här tråden. För jag
är övertygad om att jag har och även i fortsättningen kommer att råda och stötta den som
vill. Men om majoriteten av er inte vill att någon som är anställd på KFM läser och skriver på ert
forum kommer jag inte heller att göra det eftersom i slutändan är det ni som bestämmer här.
Till alla er som har ställt frågor till mig. Jag kommer att svara på dom så snart jag hinner om jag
fortfarande är önskvärd här vill säga  Wink. Annars svarar jag er i pm.

Ha en trevlig kväll
Varinder
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #91 skrivet: April 20, 2010, 20:34:52 »

Hej igen
Jag har inte försvunnit, jag har bara haft mycket att göra. Både på jobbet och privat.
Men jag blev lite förvånad när jag loggade in här ikväll. Vilka teorier vissa av er har....
Jag kommer att vara kvar här och svara på era frågor. Jag har bara inte hunnit med det
under den sista tiden. Och jag kommer att fortsätta svara på frågorna på ett så formellt och
korrekt sätt jag kan eftersom jag tror att det är det som de flesta av er har mest nytta av.
bara ett tips och det skriver jag en gång för alla så har vi klarat av det. Jobba svart. Några fler kryphålsförslag ger jag
inte. Sen tror jag i och för sig att det är rent ut sagt korkat att jobba svart eftersom
man kan bli sjuk, skada sig och man får ingen vidare pension men det är ju upp till var och en att
välja.
Angående stämningen här inne måste jag säga att de flesta av er är väldigt trevliga
(och jag har försökt att vara det jag också) men vissa inlägg kan jag tycka är lite onödigt
spydiga.
Jag har full förståelse att många av er är besvikna, bittra och ledsna över hur saker och ting är och fungerar men det är inte mitt fel. Jag kan inte göra någonting för att hjälpa er förutom att svara på era frågor och på det
sättet underlätta för er.

Till er som ser mig som er fiende; det kanske är bättre om ni inte läser den här tråden. För jag
är övertygad om att jag har och även i fortsättningen kommer att råda och stötta den som
vill. Men om majoriteten av er inte vill att någon som är anställd på KFM läser och skriver på ert
forum kommer jag inte heller att göra det eftersom i slutändan är det ni som bestämmer här.
Till alla er som har ställt frågor till mig. Jag kommer att svara på dom så snart jag hinner om jag

Ha en trevlig kväll
Varinder

Du behövs här, välkommen tillbaka  Wink
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #92 skrivet: April 20, 2010, 20:43:27 »

Alvedon.
Läs vad jag skriver, lite mer noggrant innan du uttalar dig.
det fanns säkert bra lägervakter i auschwitz med.
Jag skriver fakta.
Att KFM driver folk till självmord m.m, tänker jag aldrig aldrig tiga still om
för att stå på tårna för någon.
Att KFM gör så mycket hemskheter mot oss försvarar ingen på KFM.
Alla på KFM är delaktiga i att somliga av oss tar livet av sig.
Jag vill inte gå så långt att Gadreel och Varinder är här för att döva sitt samvete, men tanken är mig inte främmande. Har Du tänkt den tanken ? Nej, visste väl det. Om Du tänkt tanken hade du yppat den. när Du hade chansen.
Om Gadreel och Varinder verkligen vill göra något för oss, så kan de göra det genom att förmedla våra s.o.s
upp i sin organisation.
Därmed säger jag INTE (eftersom Du inte läser allt i sitt sammanhang och dessutom feltolkar)
att de inte hjälpt oss, men vi behöver betydligt mer hjälp än så av någon från inom KFM än formella råd,
innan fler tar livet av sig.  (Läs nu inte det som otacksamhet mot dessa 2,)
Gadreel och Varinder kan nog tala för sig själva dessutom. Vill de bemöta dessa fakta så är det upp till dem.
En annan tanke är dessa 2 kanske inte ens vet att KFM driver folk till självmord?
Självmorden kanske mörkläggs inom KFM så att jobbet inte ser ut att vara så "smutsigt" som det egentligen är för Fogdarna så de inte tappar "arbetsglädjen", en annan tanke som det faktiskt kan ligga något i.
det är min sannolika gissning. Jag tror inte Fogdarna, de flesta, vill driva några till självmord, men nu gör KFM det.
Därför tror jag ledningen inom KFM "mörkar" för sin personal att deras jobb tar liv.
Tacksam om någon som vill ha synpunkter på detta eller mig eller både och kommer med lite fakta istället för babbel. Å andra sidan borde det vara ganska självklart för vilken Fogde som helst att det de gör kan leda till självmord.(och gör).
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #93 skrivet: April 20, 2010, 20:48:23 »

jag tycker att vissa inlägg här ska flyttas ADMIN då det inte passar i denna tråd.. var och en får tycka vad  dom vill om kf  men i denna tråd frågar vi  varinder för att kunna få veta  mer och få svar på våra frågor.. inte skrämma iväg dom få som är ärlig och talar om att dom jobbar på kf och besvarar oss med våra undringar
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Caroline
Full Member

Antal inlägg: 203

« Svara #94 skrivet: April 20, 2010, 20:52:05 »

Till 500%ränta
Jag måste bara säga att jag tycker att du skriver en massa onödig skit.  Evil Starta en egen tråd som du förslagsvis döper till "vi som
hatar kronofogden" eller nåt så kan du föra dina diskussioner där. Så fort du skriver fakta med källhänvisning ska jag bemöta dina påståenden, inte förr.

Mvh
Varinder
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #95 skrivet: April 20, 2010, 20:53:52 »

Jag kan av hänsyn till familjerna  inte ge ut namnen. Du får dem gärna på något annat vis.
Jag snackar inte skit Varinder.
Jag har källfakta, har Du?
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #96 skrivet: April 20, 2010, 20:55:55 »

Till 500%ränta
Jag måste bara säga att jag tycker att du skriver en massa onödig skit.  Evil Starta en egen tråd som du förslagsvis döper till "vi som
hatar kronofogden" eller nåt så kan du föra dina diskussioner där. Så fort du skriver fakta med källhänvisning ska jag bemöta dina påståenden, inte förr.

Mvh
Varinder

Måste faktiskt hålla med dig där Varinder..... finns folk som verkligen uppskattar hjälpen Varinder & Gadreel ger....  så låt denna tråden vara "ren" från personliga åsikter mot KFM i dessa trådar.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
500%ränta
Full Member

« Svara #97 skrivet: April 20, 2010, 21:00:49 »

det jag skriver har jag fakta på.
OK hålla tråden ren, men om någon ska hoppa på mig och påstå att jag snackar skit då vill jag gärna visa att jag inte gör det.
Syna mig gärna, men kom med motfakta istället för att påstå att jag inte har täckning för att KFM tar liv.
Jag kan bevisa det, kan någon bevisa motsatsen?
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #98 skrivet: April 20, 2010, 21:01:20 »

Välkommen "hem" Varinder, du har varit saknad!

Min stora hjärtefråga just nu är den förbaskade elräkningen. Jag har inte haft löneutmätning på ett bra tag för jag har tjänat lååångt under gränsen för vad jag får behålla med hyra + normalbelopp. Nu börjar jag ana ljuset i tunneln med intäkterna, så jag har börjat räkna på vad jag kan betala in till er och vad jag kan få behålla - och elräkningen blir ju problem med, för den får jag väl inte behålla nåt extra för, eller? fast elen blivit jättemycket dyrare nu än förut?
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #99 skrivet: April 20, 2010, 21:05:44 »

OK hålla tråden ren, men om någon ska hoppa på mig och påstå att jag snackar skit då vill jag gärna visa att jag inte gör det.
Syna mig gärna, men kom med motfakta istället för att påstå att jag inte har täckning för att KFM tar liv.

Just det Varinder menade.... bättre att ta sånt i en "egen" tråd och hålla denna ren till dom som verkligen behöver Varinders hjälp och upplysningar.... 
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
emigrerat
Sr. Member

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can

« Svara #100 skrivet: April 20, 2010, 21:16:36 »

ja jag ar ett levande bevis pa det, sa knip nu
Loggat
500%ränta
Full Member

« Svara #101 skrivet: April 20, 2010, 23:26:37 »

minibeloppet ca 4,500kr efter hyra till mat kläder, el, hygien, tel, medicin till högkostnadskydd etc påverkas inte av temporära kostnadsökningar.
Elen kan ju sjunka och man tittar på det på helårsbasis, då får man man statistik, en median.
Tror det är från SCB.
försök att få till amortering med elbolaget.
Jag hade hoppats bli synad, jag bluffar inte om det jag skrivit.
Att inte bli synad kan bara tolkas på ett sätt.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #102 skrivet: April 20, 2010, 23:30:01 »

...du får lugna dig litet nu, 500%, jag vill gärna ha svar från Varinder för hon måste ha stött på den frågan 100 gånger i veckan sen elen stack iväg i pris för ett kvartal sen. När akasseavgifterna chockhöjdes kunde KFM tänka och anpassa sin utmätning ganska snabbt, nu vill jag veta hur de kommer hantera elpriserna för de sjunker inte till "normala" nivåer på ett bra tag till.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #103 skrivet: April 20, 2010, 23:38:42 »

Hej igen
Trevligt att se Dig här igen!

Jag anser att Du och Gadreel gör enorm nytta här med era sakliga svar.
Fler som Er behövs hos Kronofogden, men tyvärr ser man er "typ" alltför sällan....
Men som sagt, stanna kvar och skriv på forumet. Det är enormt mycket värt!

Citat
välja.
Håller med dig i sak. Skulle man ha möjlighet så skulle nog många av oss helst slippa jobba svart, men dessvärre fungerar det inte så i praktiken.
Blir en skuldsatt person som lever på existensminimum erbjuden en hyffsad slant för att utföra ett uppdrag utan att någon myndighet får vetskap om det, så tycker jag personligen att den personen är korkad om h*n tackar nej.
Men orsaken till detta är inte annat än den situation "vi" sitter i, för majoriteten av "oss" skulle nog hellre vilja ha ett gott och rent samvete!

Men som alla vet så kan man endast överleva på existensminimum, men knappast "leva". Har man dessutom barn så ställs det också större krav på att fixa fram pengar till det ena efter det andra. För ingen av "oss" vill nog se sitt barn bli mobbat för att h*n aldrig kan ha modesaker/kläder, förlja med på skulresor, utflykter, bio osv....
Så tyvärr är svart arbete ett nödvändigt ont för många skuldsatta och fattiga.

Citat

Ha en trevlig kväll
Varinder

Jag kan nog lova att majoriteten av medlemmarna här ser Din och Gadreels medverkan här på forumet med stort värde och vi vill ha Er kvar!
Så Du är helt klart önskvärd här!! Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #104 skrivet: April 20, 2010, 23:57:54 »

Instämmer med Admin. Ibland kräks jag också här på FR, men det är bara att konstatera att det är inte kfm som felar utan det är systemet som är vansinnigt, detta håller även kfm med om och försöker att rätta till, men det är starka krafter som vi, som vill ha förändring, arbetar mot.
Loggat
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 27   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: