Leffa
|
 |
« Svara #30 skrivet: Mars 21, 2010, 14:56:38 » |
|
Nu har jag skickat ett inlägg. Hon är fan inte klok. Hon måste bort! Men vi kan ju inte ha fjanten Bodström där heller. Sverige är verkligen sjukt, riktigt riktigt sjukt.
Herr Bodström krävs ett eget kapitel. Hört att han är aktuell som ordförande för Svff. Då fundera jag vad fan har karl gjort för att förtjäna allt. En människa som inte kan tänka klart verkar få alla typ av topp jobb. Nä man skulle ha utbilda sig till Jurist. Vi får väl se vilka jobberbjudande Bettan får efter valet?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #31 skrivet: Mars 21, 2010, 15:04:33 » |
|
Hon kan få spela ukulele i min coverduo 
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
Ulrika Ring
|
 |
« Svara #32 skrivet: Mars 21, 2010, 16:10:28 » |
|
Har du verkligen tänkt dig för där Johnny. Jag tror inte hon funkar ens som råddare. Eller som råddare heller.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Dwight
|
 |
« Svara #33 skrivet: Mars 21, 2010, 22:42:10 » |
|
Hon kan få spela ukulele i min coverduo  Jag avråder dig å det bestämdaste... Tänk på att hon är bestämmare till yrket och sånt där sitter i, dom blir svinjobbiga att ha att göra med. Ni kommer att tröttna på att ständigt hemfalla åt samma mantra; Nej Bettan, Nej Bettan, Nej Bettan... Ja, du ser, ohållbart. Dwight
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nightmare
|
 |
« Svara #34 skrivet: Mars 22, 2010, 01:40:49 » |
|
Hon kan få spela ukulele i min coverduo  Jag avråder dig å det bestämdaste... Tänk på att hon är bestämmare till yrket och sånt där sitter i, dom blir svinjobbiga att ha att göra med. Ni kommer att tröttna på att ständigt hemfalla åt samma mantra; Nej Bettan, Nej Bettan, Nej Bettan... Ja, du ser, ohållbart. Dwight Jag tror hon tappar ukulelen pga balansen. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #35 skrivet: Mars 22, 2010, 15:47:13 » |
|
Nu har jag skickat ett inlägg. Hon är fan inte klok. Hon måste bort! Men vi kan ju inte ha fjanten Bodström där heller. Sverige är verkligen sjukt, riktigt riktigt sjukt.
Herr Bodström krävs ett eget kapitel. Hört att han är aktuell som ordförande för Svff. Då fundera jag vad fan har karl gjort för att förtjäna allt. En människa som inte kan tänka klart verkar få alla typ av topp jobb. Nä man skulle ha utbilda sig till Jurist. Vi får väl se vilka jobberbjudande Bettan får efter valet? Just som ordförande för Svff tror jag Thomas skulle passa bra. Dels har han en egen elitkarriär som fotbollsspelare, dels är han juridiskt skolad. I övrigt vet jag inte riktigt i vilken position jag vill se honom. Från början tyckte jag han var rätt bra, men det verkar som han blivit politiker.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #36 skrivet: Mars 24, 2010, 11:32:42 » |
|
Beatrice Ask gör en pudel och tar tillbaka sitt uttalande.  Frågan är bara om det är av taktiska skäl eller om han fattar hur korkat det var? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6832578.abBeatrice Ask ångrar uttalande
”Gav ett retoriskt och olyckligt exempel”
Justitieminister Beatrice Ask ångrar det hon sagt om misstänkta sexköpare.
På regeringens hemsida tar hon tillbaka sina tidigare uttalanden.
– Olyckligt, säger hon nu.
Beatrice Asks uttalande i förra veckan om att hänga ut misstänkta sexköpare med hjälp av delgivningsbrev i färgglada kuvert har lett till skarp kritik. Häromdagen krävde förra justitieminister Thomas Bodström (S) en rejäl pudel – eller avgång.
I dagens Aftonbladet får han stöd av flera borgerliga röster, bland annat Sanna Rayman, ledarskribent på obundet moderata Svenska Dagbladet.
I dag kom pudeln – Antingen vill jag se en pudel som verkligen övertygar och som viar att hon begriper vad hon har sagt eller hur illa det är. Eller så ska hon avgå, säger Rayman.
I dag kom pudeln. I ett uttalande på regeringens hemsida säger Beatrice Ask:
– På ett seminarium i riksdagen i torsdags om unga som prostituerar sig gav jag ett retoriskt och olyckligt exempel på att rädslan för att bli upptäckt kan verka brottsförebyggande. Låt mig, för att det inte ska finnas utrymme för missförstånd, en gång för alla mycket tydligt säga:
”Viktig utgångspunkt för rättssamhälle” – Jag anser inte att rättsväsendet ska skicka kuvert med särskilda färger till vare sig misstänkta eller dömda. Regeringen planerar inget sådant förslag. En viktig utgångspunkt för ett rättssamhälle är att alla ska betraktas som oskyldiga till dess motsatsen bevisats. Den som dömts och avtjänat sitt straff ska vara fri.
Till TT säger hon:
– Ja naturligtvis och javisst gör jag en pudel. Det var klumpigt uttryckt eftersom det kan och har missuppfattats. Det skymmer det viktiga, att vi måste fundera över hur ungdomar ska skyddas på nätet och i andra sammanhang där de riskerar att utnyttjas. Jag beklagar det.
Reinfeldt tog avstånd – Jag tycker det är bra att så många nu ställer upp för principerna som gäller rättssäkerheten. Men jag tycker att det är märkligt att så få nu diskuterar det egentliga problemet att vi har 15-16-åriga ungdomar som utnyttjas, säger Ask till TT.
Statsminister Fredrik Reinfeldt tillbakavisade i går alla krav på avgång. Däremot har han tagit avstånd från Asks uttalanden om att hänga ut misstänkta sexköpare. I går var den högsta moderatledningen samlad till partistyrelsemöte. Om frågan var uppe där är oklart. Efteråt var det locket på. Att uttalandet från Ask kommer i dag beror, enligt hennes pressekreterare på tryck från medierna.
– Det är flera journalister som har ringt och frågat efter kommentarer.
Från regeringens hemsida: http://www.regeringen.se/sb/d/12866/a/142535Pressmeddelande 24 mars 2010 Justitiedepartementet
Uttalande av justitieminister Beatrice Ask:
- På ett seminarium i riksdagen i torsdags om unga som prostituerar sig gav jag ett retoriskt och olyckligt exempel på att rädslan för att bli upptäckt kan verka brottsförebyggande.
Låt mig, för att det inte ska finnas utrymme för missförstånd, en gång för alla mycket tydligt säga:
Jag anser inte att rättsväsendet ska skicka kuvert med särskilda färger till vare sig misstänkta eller dömda. Regeringen planerar inget sådant förslag.
En viktig utgångspunkt för ett rättssamhälle är att alla ska betraktas som oskyldiga till dess motsatsen bevisats. Den som dömts och avtjänat sitt straff ska vara fri.
Kontakt Martin Valfridsson Pressekreterare hos Beatrice Ask work 08-405 47 22 cell 070-274 10 22
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #37 skrivet: Mars 24, 2010, 11:58:30 » |
|
..vov vov.
Önskar jag kände mig trygg med att hon menar det också, inte bara tar tillbaka för att hon fick kritik.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #38 skrivet: Mars 24, 2010, 12:43:10 » |
|
Jag tror inte för en sekund att detta är något hon själv kommit på. Inte heller att hon förstått vad hon sagt.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #39 skrivet: Mars 24, 2010, 18:07:29 » |
|
Jag tror inte för en sekund att detta är något hon själv kommit på. Inte heller att hon förstått vad hon sagt.
vad ska vi vara mest oroliga för.. att det finns folk som kan påverka henne eller att hon inte fattar vad hon kläcker ur sig.... tillåme dumma hönor vet när äggen är kassa och kasserar det. Kanske ska ta en höna till justitieminister 
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #40 skrivet: Mars 24, 2010, 18:41:30 » |
|
Kanske ska ta en höna till justitieminister  Tja, inte kan det bli värre än nu...... 
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #41 skrivet: Mars 24, 2010, 18:50:40 » |
|
Kanske ska ta en höna till justitieminister  Tja, inte kan det bli värre än nu......  vafan.... skit i hönan.... jag tar jobbet så kan jag bli skuldfri om nåt år.. Man behöver ju inte så mkt i huvvet där endå verkar det som. Haha
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #42 skrivet: Mars 24, 2010, 19:51:26 » |
|
Pricken över i'et
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
Noomi
|
 |
« Svara #43 skrivet: Mars 24, 2010, 20:45:14 » |
|
Fredriks valspråk är ju tuta och kör så det ryker. Av det blir det bara dimridåer.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nightmare
|
 |
« Svara #44 skrivet: Mars 24, 2010, 22:26:37 » |
|
Fredriks valspråk är ju tuta och kör så det ryker. Av det blir det bara dimridåer.
Och en hel del överkörda medborgare. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|