Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Helt Off Topic: Vår justitieminister är skvatt galen!  (läst 36538 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« skrivet: Mars 19, 2010, 16:15:47 »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6807364.ab

Akta er!! Snart är det ett faktum: skuldsatta ska inte få vistas utanför hemmet utan en jättestor illröd toppluva med gröna tofsar på huvudet!! Plus en jättestor fotboja med tillhörande kanonkula i gjutjärn släpande från vart ben. Minst!

Det som gör mest ont är att en del av mina skattepengar går till hennes lön... hänga ut brottslingar offentligt, som om det inte räckte med en prick i belastningsregistret då?

Jag mer än ANAR vad som ska komma den 23 mars.
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: Mars 19, 2010, 16:25:48 »

Kan man inte anmäla kärringjä*eln till någon instans?
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #2 skrivet: Mars 19, 2010, 16:36:14 »

Den 23 mars slår hon in spiken i kistan helt och hållet för det borgerliga blocket.
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #3 skrivet: Mars 19, 2010, 16:36:54 »

Jag kan låna ut hammaren...

Nej fan. Slägga blir det.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #4 skrivet: Mars 19, 2010, 17:22:31 »

Alliansen kommer inte bli omvald. Men blir det bättre med de rödgröna?
I frågan evighetsgäldenärer? Tror knappast det.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
sneeze
Full Member

Antal inlägg: 105

« Svara #5 skrivet: Mars 19, 2010, 18:43:34 »

Nu handlar inte detta om valet men om dom rödgröna vinner så emigrerar jag.
Loggat

what comes around, goes around
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 821

Hemsida
« Svara #6 skrivet: Mars 19, 2010, 19:34:58 »

På DN:s nätomröstning var det hela 70 procent som tyckte att detta var ett dåligt förslag. Det var förvånande mycket och det gör mig glad. Det är ett helt oseriöst förslag. Staten ska bestraffa brott genom domstolarnas påföljder.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #7 skrivet: Mars 19, 2010, 19:36:43 »

Gadreel: Du skrev det jag tänkte.

Sneeze: Om jag börjar få röda, rosa eller turkosa brev hem i lådan för att jag är överskuldsatt, så emigrerar JAG!!!
Det räcker med alla vita kuvert som det står KFM eller inkassobolagsnamn på...
Loggat
NoCash
Sr. Member

Antal inlägg: 349

« Svara #8 skrivet: Mars 19, 2010, 21:06:34 »

Kan man inte anmäla kärringjä*eln till någon instans?

Som Fattig Riddare är det bara att slipa sitt svärd och putsa sin sköld, den 23 mars blir det ännu värre. Evil
Loggat
Ljuramannen
Full Member

Antal inlägg: 179

« Svara #9 skrivet: Mars 19, 2010, 21:14:18 »

Vad sägs om att skriva protestbrev om vår situation och skicka dem i pappersformat till Beatrice Ask i LILA kuvert? Var och en av oss, minst ett brev i veckan. Nån som jobbar på Riksdagens postsortering borde ju börja skvalllra....
Loggat

Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #10 skrivet: Mars 20, 2010, 00:36:14 »

Nu handlar inte detta om valet men om dom rödgröna vinner så emigrerar jag.

Pest eller kolera verkar stå på menyn i höstens val. Den 23 Mars vet jag vad jag ska lägga min röst, då har alliansen i allafall bekänt färg.
Loggat
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #11 skrivet: Mars 20, 2010, 00:37:20 »

Vad sägs om att skriva protestbrev om vår situation och skicka dem i pappersformat till Beatrice Ask i LILA kuvert? Var och en av oss, minst ett brev i veckan. Nån som jobbar på Riksdagens postsortering borde ju börja skvalllra....
JAAAAAAAAAAA!
Loggat

Mellow
Jr. Member
**

Antal inlägg: 88

« Svara #12 skrivet: Mars 20, 2010, 08:46:27 »

Denna kvinna borde sättas i ett hörn med en dumstrut på skallen!Hur tänkte hon nu???Ska alla som inte "sköter sig" få färgade kuvert hem i sin brevlåda,eller kanske en "färgad stjärna" på rockslaget???Får mig att osökt tänka på ngt vidrigt som hände 6 miljoner människor under en förfärlig tid i vår historia...SKÄMS på dig människa!!!Eller ärligt, jag vet inte om hon ens är värd den titeln!!!!!!! Cry Cry Cry
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #13 skrivet: Mars 20, 2010, 09:04:26 »

Här tände jag till lite. Jag undrar om vi inte ska göra det? Skicka ill-lila kuvert med olika resonemang om vardera "balans" och "att göra rätt för sig". På riktigt göra det menar jag. till veckan ska jag skicka ett brev till damen. På måndag blir det. Så hon har det på tisdag när propositionen ställs.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #14 skrivet: Mars 20, 2010, 09:08:08 »

Här tände jag till lite. Jag undrar om vi inte ska göra det? Skicka ill-lila kuvert med olika resonemang om vardera "balans" och "att göra rätt för sig". På riktigt göra det menar jag. till veckan ska jag skicka ett brev till damen. På måndag blir det. Så hon har det på tisdag när propositionen ställs.
Tycker också det, men är det inte bättre att vi på något vis samordnar det så att det kommer en hel postsäck samtidigt? Evil

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Sidor: [1] 2 3 4   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: