corner
|
 |
« skrivet: Mars 19, 2010, 16:15:47 » |
|
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6807364.abAkta er!! Snart är det ett faktum: skuldsatta ska inte få vistas utanför hemmet utan en jättestor illröd toppluva med gröna tofsar på huvudet!! Plus en jättestor fotboja med tillhörande kanonkula i gjutjärn släpande från vart ben. Minst! Det som gör mest ont är att en del av mina skattepengar går till hennes lön... hänga ut brottslingar offentligt, som om det inte räckte med en prick i belastningsregistret då? Jag mer än ANAR vad som ska komma den 23 mars.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #1 skrivet: Mars 19, 2010, 16:25:48 » |
|
Kan man inte anmäla kärringjä*eln till någon instans?
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
Nightmare
|
 |
« Svara #2 skrivet: Mars 19, 2010, 16:36:14 » |
|
Den 23 mars slår hon in spiken i kistan helt och hållet för det borgerliga blocket.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #3 skrivet: Mars 19, 2010, 16:36:54 » |
|
Jag kan låna ut hammaren...
Nej fan. Slägga blir det.
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #4 skrivet: Mars 19, 2010, 17:22:31 » |
|
Alliansen kommer inte bli omvald. Men blir det bättre med de rödgröna? I frågan evighetsgäldenärer? Tror knappast det.
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
sneeze
|
 |
« Svara #5 skrivet: Mars 19, 2010, 18:43:34 » |
|
Nu handlar inte detta om valet men om dom rödgröna vinner så emigrerar jag.
|
|
|
Loggat
|
what comes around, goes around
|
|
|
Gadreel
|
 |
« Svara #6 skrivet: Mars 19, 2010, 19:34:58 » |
|
På DN:s nätomröstning var det hela 70 procent som tyckte att detta var ett dåligt förslag. Det var förvånande mycket och det gör mig glad. Det är ett helt oseriöst förslag. Staten ska bestraffa brott genom domstolarnas påföljder.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #7 skrivet: Mars 19, 2010, 19:36:43 » |
|
Gadreel: Du skrev det jag tänkte.
Sneeze: Om jag börjar få röda, rosa eller turkosa brev hem i lådan för att jag är överskuldsatt, så emigrerar JAG!!! Det räcker med alla vita kuvert som det står KFM eller inkassobolagsnamn på...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
NoCash
|
 |
« Svara #8 skrivet: Mars 19, 2010, 21:06:34 » |
|
Kan man inte anmäla kärringjä*eln till någon instans?
Som Fattig Riddare är det bara att slipa sitt svärd och putsa sin sköld, den 23 mars blir det ännu värre. 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ljuramannen
|
 |
« Svara #9 skrivet: Mars 19, 2010, 21:14:18 » |
|
Vad sägs om att skriva protestbrev om vår situation och skicka dem i pappersformat till Beatrice Ask i LILA kuvert? Var och en av oss, minst ett brev i veckan. Nån som jobbar på Riksdagens postsortering borde ju börja skvalllra....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nightmare
|
 |
« Svara #10 skrivet: Mars 20, 2010, 00:36:14 » |
|
Nu handlar inte detta om valet men om dom rödgröna vinner så emigrerar jag.
Pest eller kolera verkar stå på menyn i höstens val. Den 23 Mars vet jag vad jag ska lägga min röst, då har alliansen i allafall bekänt färg.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #11 skrivet: Mars 20, 2010, 00:37:20 » |
|
Vad sägs om att skriva protestbrev om vår situation och skicka dem i pappersformat till Beatrice Ask i LILA kuvert? Var och en av oss, minst ett brev i veckan. Nån som jobbar på Riksdagens postsortering borde ju börja skvalllra....
JAAAAAAAAAAA!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ulrika Ring
|
 |
« Svara #13 skrivet: Mars 20, 2010, 09:04:26 » |
|
Här tände jag till lite. Jag undrar om vi inte ska göra det? Skicka ill-lila kuvert med olika resonemang om vardera "balans" och "att göra rätt för sig". På riktigt göra det menar jag. till veckan ska jag skicka ett brev till damen. På måndag blir det. Så hon har det på tisdag när propositionen ställs.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #14 skrivet: Mars 20, 2010, 09:08:08 » |
|
Här tände jag till lite. Jag undrar om vi inte ska göra det? Skicka ill-lila kuvert med olika resonemang om vardera "balans" och "att göra rätt för sig". På riktigt göra det menar jag. till veckan ska jag skicka ett brev till damen. På måndag blir det. Så hon har det på tisdag när propositionen ställs. Tycker också det, men är det inte bättre att vi på något vis samordnar det så att det kommer en hel postsäck samtidigt? 
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
|