EA
Newbie
Antal inlägg: 21
|
 |
« skrivet: Januari 24, 2010, 22:15:54 » |
|
Hej! Jag har tagit sms lån från ett företag som heter Top Country. Kunde dessväre inte betala. Har mailat dem och skrivit brev och förklarat. Nu i kväll har jag fått sms som lyder "Detta är inget hot det är ett konstaterande. Vi kommer att hitta dej" Vad ska jag göra? Är livrädd just nu! Ensam och kvinna
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
dumle
|
 |
« Svara #1 skrivet: Januari 24, 2010, 22:26:58 » |
|
Anmäl till polisen! Ta med sms:et och visa. Det är olaga hot i mina ögon i alla fall.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #2 skrivet: Januari 24, 2010, 22:28:23 » |
|
Instämmer, du måste polisanmäla, jag menar det låter ju som de tänker skada dig!?!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
EA
Newbie
|
 |
« Svara #3 skrivet: Januari 24, 2010, 22:28:52 » |
|
Ska ringa polisen nu. Blev så himla rädd!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #4 skrivet: Januari 24, 2010, 23:02:11 » |
|
Är det dessa skojare du menar : http://www.topcountry.se/ . Länk till SMS-låneansökan : http://www.topcountry.se/downloads/1.htmDet här är bland det värsta jag läst/sett på länge TopCountry kredit Låna 1000 kr i 30 dagar köp 1 st antiperspirant 75 kr = totalt 75 kr Låna 2000 kr i 30 dagar köp 2 st antiperspirant 150 kr = totalt 150 kr Låna 3000 kr i 30 dagar köp 3 st antiperspirant 225 kr = totalt 225 kr Låntagare förbinder sig att köpa 1 st TopCountry antiperspirant, deodorant för varje tusen kronor som kund lånar. Kopiera låneansökan till din e-posthanterare fyll i den och skicka den till TopCountry@live.seHögerklicka på för att sedan markera allt, högerklicka igen för att kopiera, klistra sedan in låneansökan i din e-post hanterare för att skicka den till e-post adressen ovan.
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #5 skrivet: Januari 24, 2010, 23:03:20 » |
|
Ska ringa polisen nu. Blev så himla rädd!
Vad du än gör: SPARA ALLA SMS SAMT SPELA IN TELEFONSAMTAL OM DE FÅR FÖR SIG ATT RINGA OCH HOTA
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
EA
Newbie
|
 |
« Svara #6 skrivet: Januari 24, 2010, 23:58:35 » |
|
Nu har jag pratat med en underbar kvinnlig polis i nästan en timme. De tog väldigt allvarligt på det hela. Känns skönt att jag anmält iaf! Det är det företaget som någon nämnde tidigare i tråden.... Ni får ursäkta min förrvirrning... Blev allvarligt skiträdd efter de här sms´n. Kanske jag borde förstå att de inte menar allvar, men jag har inte varit med om nåt sånt här förut!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #7 skrivet: Januari 25, 2010, 08:22:19 » |
|
Jag tror de visste mycket väl vad de gjorde när de skickade sms:et till dig, och att de är ute efter att hota. Det är kriminellt, och jag hade själv blivit skiträdd för jag har sett vad de kan göra... Idag är det en etablerad form av penningtvätt, det där med att starta inkassobolag. Har "känningar" som varit kontaktade av (ett stort nätverk motorcykelåkande utanförskapare) för att starta upp just ett sånt bolag, kan ha varit nåt halvår sen jag hörde nåt om det sist, men vill inte för mitt liv fråga om de hört nåt mer.... det är bättre att inte höra något alls.
Berätta gärna hur det går med din anmälan, en grej jag sett här på forumet är att när nån berättar om ett problem, tar det bara någon månad och sen kommer nästa person och har råkat ut för samma sak.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ulrika Ring
|
 |
« Svara #8 skrivet: Januari 25, 2010, 08:34:26 » |
|
Och det här företaget, har liksom andra liknande företag, fullt statlig uppbackning genom löneutmätning.
Någon borde skämmas. Och det är inte du, EA, som ansökte om lånet som ska skämmas.
Gå till polisen. Det är inte säkert dom gör något men jag tycker du ska försöka iaf.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #9 skrivet: Januari 25, 2010, 08:44:13 » |
|
En annan grej: har företaget TopCountry någon f-skattsedel? Eller är det ytterligare ett svartbygge? Hittar ingen info nånstans om vad det är för företag, vem som står bakom, organisationsnummer, fysisk adress, telefonnummer... bara en gissning: de betalar varken moms eller sociala avgifter...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
EA
Newbie
|
 |
« Svara #10 skrivet: Januari 25, 2010, 09:21:29 » |
|
Jag ska berätta hur det går med min polisanmälan. Känns skönt att jag har gjort den!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Villerider
|
 |
« Svara #11 skrivet: Januari 25, 2010, 13:28:51 » |
|
Jag ska berätta hur det går med min polisanmälan. Känns skönt att jag har gjort den!
Du kan ju göra en grej till som kan hjälpa dig. Anmäl detta till Finansinspektionen också. Dom tar allvarligt på sådana här saker. Dom finns på www.fi.se
|
|
|
Loggat
|
Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
|
|
|
EA
Newbie
|
 |
« Svara #12 skrivet: Januari 25, 2010, 13:32:56 » |
|
Tack för tipset! Ska anmäla dit!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Robert36
|
 |
« Svara #14 skrivet: Januari 26, 2010, 11:12:02 » |
|
Du kan ju göra en grej till som kan hjälpa dig. Anmäl detta till Finansinspektionen också. Dom tar allvarligt på sådana här saker. Dom finns på www.fi.seVad säger D.I om en sådan här sak? Det kanske inte är deras bord?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|