Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag lyckades få skuldsanering!  (läst 61091 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 821

Hemsida
« Svara #45 skrivet: Januari 27, 2010, 16:24:58 »

Ta med alla kostnader ni har, men först och främst vänder du dig till kronofogden med de där frågorna.
Loggat
Mellow
Jr. Member
**

Antal inlägg: 88

« Svara #46 skrivet: Januari 29, 2010, 13:39:03 »

Ännu en fråga;är det budgetrådgivaren och maken som ska gå igenom alla skulder och hjälper rådgivaren till med ansökan till kronofogden?Får man en "egen"handläggare då hos kronofogden som man kan prata med?Nu när maken ringer så är det olika handläggare varje gång,det är ju bra om han får en "egen"kontakt.Tacksam för svar!
Loggat
Gadreel
Hero Member

Hemsida
« Svara #47 skrivet: Januari 29, 2010, 15:23:43 »

Budgetrådgivaren kan hjälpa till med att sammanställa skulderna och skuldsaneringsansökan. Sedan när du lämnat in en ansökan om skuldsanering tar det någon månad innan ärendet kommer längst fram i kön och kan plockas av en handläggare. Det är först då du får en och samma person att prata med, tyvärr.
Loggat
Mellow
Jr. Member
**

Antal inlägg: 88

« Svara #48 skrivet: Januari 29, 2010, 16:21:23 »

Tack för dina svar,nu en fråga till...om man lyckas få en skuldsanering,hur betalar man då?Är det en fast summa som dras varje månad eller betalar man till varje fodringsägare själv?Vi har inte fått någon riktig kläm på den frågan?Tacksam för svar!
Loggat
nillan
Newbie
*

Antal inlägg: 35

« Svara #49 skrivet: Januari 30, 2010, 19:31:36 »

du betalar till dem du är skyldig pengar själv enligt en betalningsplan som du
får från kronofogden . en del fodringsägare skickar räkning varje månad andra
gör det inte, utan det får du själv ha kollen på att det blir betalt.
så sköter du din avbetalningsplan har du inget med kfm att göra.

nillan
Loggat
anetten
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« Svara #50 skrivet: Februari 11, 2010, 13:07:59 »

Hej på er alla här!
Jag försöker med alla medel att få ordning på min ekonomi men det känns som om jag simmar motströms i kall sirap...
Funderar på detta med skuldsanering...måste man ha extremt höga skulder, anmärkningar ..? Krav från kronofogde mm...
Ska försöka läsa på nätet om det men om någon här vet i vilken blogg jag kan läsa mer om det så vore jag tacksam för hjälp!
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #51 skrivet: Februari 11, 2010, 13:24:02 »

Hej på er alla här!
Jag försöker med alla medel att få ordning på min ekonomi men det känns som om jag simmar motströms i kall sirap...
Funderar på detta med skuldsanering...måste man ha extremt höga skulder, anmärkningar ..? Krav från kronofogde mm...
Ska försöka läsa på nätet om det men om någon här vet i vilken blogg jag kan läsa mer om det så vore jag tacksam för hjälp!

Låter som att du får skriva till Gadreel, hon har stenkoll på allt gällande skuldsanering.
Loggat
anetten
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« Svara #52 skrivet: Februari 11, 2010, 13:24:45 »

Tack så mycket! Det ska jag göra!  Smiley
Loggat
Gadreel
Hero Member

Hemsida
« Svara #53 skrivet: Februari 11, 2010, 13:29:32 »

Du kan via min profil här läsa gamla inlägg som jag skrivit. Allt handlar om skuldsanering. Om det är något du fortfarande undrar efter det är det bara att fråga på.
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #54 skrivet: Februari 27, 2010, 02:56:31 »

Du kan via min profil här läsa gamla inlägg som jag skrivit. Allt handlar om skuldsanering. Om det är något du fortfarande undrar efter det är det bara att fråga på.

Gillar Gadreel  Grin Grin  Kramar om  Grin Grin  Tack för all support.. det gör MKT för måmga
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Gadreel
Hero Member

Hemsida
« Svara #55 skrivet: Februari 28, 2010, 12:04:50 »

Det som skrivs här och alla länkar och kommentarer som postas gör att jag får stenkoll på omvärlden, och det blir mina arbetskamrater imponerade av. Det är en win-win för alla.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #56 skrivet: Februari 28, 2010, 12:10:28 »

Ahaaa, du knäcker kontorskamraterna i fikarummet med historier från forumet, typ

"Vet ni, de håller på att starta ett parti, nu är det bäst vi skyndar oss att bevilja så många skuldsaneringar det bara går innan de äntrar regeringskansliet och börjar peppra oss med nya direktiv..."

*hehehe* man kan ju hoppas i alla fall Wink
Loggat
Gadreel
Hero Member

Hemsida
« Svara #57 skrivet: Februari 28, 2010, 12:15:57 »

Nej, jag pratar inte om forumet, men däremot om alla nyheter som jag läser om här.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #58 skrivet: Februari 28, 2010, 12:18:47 »

OK, I see.
Loggat
tinita28
Newbie
*

Antal inlägg: 4

« Svara #59 skrivet: Mars 18, 2010, 12:09:32 »

Grin grattis  du  efter  jag  har  läs  jag vill gärna  gå fram  och  söka till  skullsaneri jag   lever  jätte  dåligt  just nu    det  har varit  svar till mig men   jag ska  göra  Cry
jag undra måste man vänta  dom 5  år  som dom säger
 sedan är  om jag   hitta en bättre  jobb  måste jag  betalad  mer til dem   eller om jag   eller min sambo jobba  extra   Huh?
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: