Sedan en lång tid har Fattiga Riddare funnits med på wikipedia.se, ett uppslagsverk på nätet.
På wikipedia kan man själv lägga upp artiklar om allt möjligt.
Det är fritt för vem som helst att hjälpa till att bygga upp denna enorma faktabank, vilket innebär att man även kan gå in och redigera redan skriven text.
Dessvärre besöker medlemmar från Insolvens wikipedia med jämna mellanrum och ändrar vår webbadress till sin egen!
Detta har skett under en lång tid och nu börjar vi att agera kring detta ofog.
Insolvens kallade sig tidigare för Fattiga Riddare, men en namntvist gjorde att dom ändrade sitt föreningsnamn till Insolvens.
Därmed har dom inget på "vår sida" hos wikipedia att göra!
Samma sak gäller för oss. Vi går inte in och ändrar under Insolvens på wikipedia.
Skulle inte falla mig in att sjunka så lågt att jag gjorde så, och jag hoppas att ingen annan från FR heller skulle göra detta.
Tack och lov så sparas IP-nummer hos wikipedia, och vid en jämförelse med detta forums medlemmars IP-nummer står det klart vem åtminstone en av dessa personer är.
Inte så smart att logga in med samma internetuppkoppling både här och på wikipedia när man ska göra såna där jävulskap....
Med detta inlägg ville jag uppmärksamma att det inte bara är medlemmar från Kerstinsforum som försöker sätta käppar i hjulet på sina konkurrenter, utan även det fina och politiskt korrekta Insolvens gör samma sak.
Kanske skulle vara ett gott läge att uppmärksamma Insolvens grupp hos Kronofogden.....
Tvivlar på att man kommer att ta Insolvens på riktigt allvar då dom håller på med sådana fasoner.
Riktiga barnrumpor helt enkelt!