Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fattiga Riddare på Wikipedia.se  (läst 13555 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« skrivet: April 02, 2008, 20:33:08 »

Sedan en lång tid har Fattiga Riddare funnits med på wikipedia.se, ett uppslagsverk på nätet.

På wikipedia kan man själv lägga upp artiklar om allt möjligt.
Det är fritt för vem som helst att hjälpa till att bygga upp denna enorma faktabank, vilket innebär att man även kan gå in och redigera redan skriven text.

Dessvärre besöker medlemmar från Insolvens wikipedia med jämna mellanrum och ändrar vår webbadress till sin egen!
Detta har skett under en lång tid och nu börjar vi att agera kring detta ofog.

Insolvens kallade sig tidigare för Fattiga Riddare, men en namntvist gjorde att dom ändrade sitt föreningsnamn till Insolvens.
Därmed har dom inget på "vår sida" hos wikipedia att göra!
Samma sak gäller för oss. Vi går inte in och ändrar under Insolvens på wikipedia.
Skulle inte falla mig in att sjunka så lågt att jag gjorde så, och jag hoppas att ingen annan från FR heller skulle göra detta.

Tack och lov så sparas IP-nummer hos wikipedia, och vid en jämförelse med detta forums medlemmars IP-nummer står det klart vem åtminstone en av dessa personer är.
Inte så smart att logga in med samma internetuppkoppling både här och på wikipedia när man ska göra såna där jävulskap....

Med detta inlägg ville jag uppmärksamma att det inte bara är medlemmar från Kerstinsforum som försöker sätta käppar i hjulet på sina konkurrenter, utan även det fina och politiskt korrekta Insolvens gör samma sak.
Kanske skulle vara ett gott läge att uppmärksamma Insolvens grupp hos Kronofogden.....
Tvivlar på att man kommer att ta Insolvens på riktigt allvar då dom håller på med sådana fasoner.
Riktiga barnrumpor helt enkelt! Angry

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #1 skrivet: April 03, 2008, 09:41:51 »

Hos mig ringar varningsklockarna om att det är pajkastning på gång.. Shocked Detta gynnar ingen och någon måste omedelbart ta sitt ansvar och få stopp på barnsligheterna.
Om det skall gå att på ett seriöst sätt skapa debatt och få uppmärksamhet kring den allvarliga problematiken som det faktisk är tal om bör alla parter ta sitt ansvar och arbeta seriöst mot ett gemensamt mål då annars samtliga sammanslutningar får ett löjlighetens skimmer över sig och blir karrikatyer av sig själv.
Jag är inte så insatt i vilka schismer som ligger till grund för stridigheterna Insolvens kontra Fattiga Riddare och bryr mig inte heller om detta, men enl. min uppfattning tjäner alla på ett samarbete. Var och en för sig får då svälja förtreten och gå vidare.

Vad jag inte begriper är att Insolvens - vad jag har förstått - vägrar samarbete. Samtidigt har jag lite svårt att förstå Kronofogdens agerande vid att enbart fästa sig vid en enda förening eller aktör?
Kronofogden borde lyssna på allaföreningar som på ett seriöst sätt kan bidra till en konstruktiv debatt.

Kanske det var en idé att några personer från detta forum - utan att bilda förening - kräver/erbjuder att få vara med i de förhandlingar som enl. min uppfattning pågår?
Alltid kan det gynna/bidra till debatten att saken belysas från många vinklar.
Yttermera kunde det vara en idé att uppvakta riksdagsledamoten och advokaten Jan Ertsborn som utreder skuldsattas situation och därför via sin utredning kommer att få en avgörande roll vid ev. lagändringar?

Detta är endast ett förslag och jag inser att det kan vara förbundet med svårigheter att omsätta i praktiken, men å andra sidan är väl svårigheter väl till för att övervinnas?

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #2 skrivet: April 03, 2008, 09:53:39 »

Än en gång ett välskrivet inlägg av lillstark! Cool

Jag håller med om att det blir lite som en start av pajkastning, men samtidigt kan jag inte hålla tyst längre, då jag liksom många andra är frustrerade över vad som sker numera.
Jag tänker då främst på Kronofogdens nya hårda nypor....

Som du säger så är det underligt att Kronofogden väljer att endast diskutera och lyssna på Insolvens.
Det finns åtminstone två föreningar utöver Insolvens som arbetar i samma anda, och då tänker jag på Fattiga Riddare samt Kerstinsforum. (Stort kliv mot nytt liv?)

Självklart skulle det bästa vara att det fanns representanter från alla dessa organisationer.
Tyvärr faller det på att medlemmar finns utspridda över hela landet, och denna arbetsgrupp finns i Stockholm.
Från vår sida skulle vi alltså behöva någon stationerad i vår kära huvudstad.
När det gäller Kerstinsforum så finns väl dom endast i Göteborgstrakten, alltså en bra bit för dom också.

Men på något sätt skulle det säkert gå att lösa.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #3 skrivet: April 03, 2008, 10:20:01 »

Fattiga Riddare har fått erbjudande att komma till olika typer av seminarier och sammankomster.
Inbjudna av Riksdagen och andra berörda myndigheter.
Emellertid har inte någon från oss kunnat tagit del av föreläsningarna, varken som åhörare eller som föredragshållare. Det har helt enkelt inte funnits tid eller någon lämplig person att sända.
När den nya föreningen kommer igång får vi titta på det också.
Loggat
lillstark
Hero Member

« Svara #4 skrivet: April 03, 2008, 11:24:20 »

Jag är medveten om problematiken med att vi bor i ett långt land.
Personligen bor jag på västkusten (i Halland)och har ca tio mil till Göteborg, alltså överkomligt.
Jan Ertsborn bor i Falkenberg och har advokatbyrå där....

Naturligtvis har jag förståelse för att ibland rinner bägaren över, men mina funderingar var väl mera riktat åt andra hållet...

Det ligger i sakens natur att det kunde vara intressant att delta i seminarier m.m. då detta kan vara ganska givande.
Vad även jag förstår är att det kan vara förknippade med kostnader för den enskilda att ta sig till dessa seminarier varför representanter som bor i huvudstadsregionen skulle vara önskvärd.
Stora resekostnader är väl knappast vad deltagarene på detta forum behöver? Eller har råd med?
Jag lever - som i egentlig mening hemlös - under lite speciella förhållande och min ekonomi är inte representativ för deltagarene på detta forum.
Trots detta kämper även jag med kronofogde och orimliga inkassobolag.

Det är kanske inte ömöjligt för mig att på egen bekostnad, tillsammans med andra, deltaga i seminarier i framtiden...?

//lillstark
Loggat

Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #5 skrivet: April 03, 2008, 14:31:05 »

Det låter bra Lillstark att du är intresserad. Jag har tänkt på dig i den rollen men nu gav du själv en invit till detta.

Vi kan väl höras när det kommer nåt lämpligt att åka på.
Loggat
lillstark
Hero Member

« Svara #6 skrivet: April 03, 2008, 16:00:23 »

Jag är öppen för alla förslag som kan gynna den gemensamma saken och deltagar gärna i ett seriöst samarbete mot ett gemensamt mål.
Intressant om det finns seminarier det är möjligt att deltaga i Evil
Dock vill jag påpeka att jag inte har vara sig lederambitioner eller på annat sätt önskar hamna i media.

Jag är nog mest effektiv om jag får verka lite i bakgrunden...

//lillstark
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #7 skrivet: April 03, 2008, 16:22:19 »

Jag är öppen för alla förslag som kan gynna den gemensamma saken och deltagar gärna i ett seriöst samarbete mot ett gemensamt mål.
Intressant om det finns seminarier det är möjligt att deltaga i Evil
Dock vill jag påpeka att jag inte har vara sig lederambitioner eller på annat sätt önskar hamna i media.

Jag är nog mest effektiv om jag får verka lite i bakgrunden...

//lillstark
Precis som jag då!

Jag har inet heller någon önskan om att synas i media. I synnerhet inte om sånt här. Roll Eyes

Jag fungerar nog också bäst i bakgrunden.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #8 skrivet: April 03, 2008, 23:38:08 »

Raderar mitt inlägg då vi håller på att göra kontroller tillsammans med moderator hos Insolvens.
Loggat

lillstark
Hero Member

« Svara #9 skrivet: April 04, 2008, 09:51:46 »

Att hålla på så där att ändra för andra är att skjuta sig själv i foten.
All tillstymmelse till seriösitet får sig en allvarlig törn med ett sådant agerande.
Föreningen Insolvens bör därför ta detta till intäkt och allvarligt se till att dessa barnsligheter omedelbart upphör.
Det kan knappast ha förbigått någon att allt vad som försiggår på nätet lämnar avttryck.
För de som ännu inte har uppfattat detta kan jag rekommendera juristen,  författaren och debattören Per Ström som har skrivit ett antal böcker om just detta ämna - övervakningssamhället.

//lillstark
Loggat

Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #10 skrivet: April 04, 2008, 22:40:48 »

Nu beskylldes Insolvens för att ligga bakom sabotaget och så visar det sig att de två som saboterat är två aktiva från det här forumet.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #11 skrivet: April 04, 2008, 22:50:28 »

Nej Phantera, nu ska vi ta det hela sakligt, tack!

Som jag skrev redan från början så handlar det om IP-matchning vilket visade på att det var två medlemmar här.
En mycket aktiv, och en väldigt lite aktiv.

Dessutom finns det en användare på wikipedia som kallar sig för "Insolvens", och som lagt upp artikeln om Insolvens, men OCKSÅ gått in och redigerat på VÅRAN artikel där!
Sannolikheten att denna "Insolvens" tillhör just Insolvens torde vara styrkt.
Som jag också talade om för Dig Phantera så är det nu skitsamma vem eller vilka det var, utan jag uppfattade det som att vi var överrens om att istället blicka framåt då jag inte tror att den/de personerna gör om det igen.
Vi har täta kontakter just nu med wikipedia och deras administratörer och dom håller vår artikel under bevakning.

Rätt ska vara rätt, eller hur, Phantera? Undecided

Tillägg: Om det på något sätt skulle styrkas att jag har fel så ber jag så mycket om ursäkt.
Hoppas dock att denna diskussion är avslutad nu, och att vi istället kan blicka framåt och arbeta för det vi egentligen har skapat dessa föreningar och forum till!
Loggat

Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #12 skrivet: April 04, 2008, 23:10:55 »

Dessvärre besöker medlemmar från Insolvens wikipedia med jämna mellanrum och ändrar vår webbadress till sin egen!
Jag tycker nog att Insolvens pekas ut med hela handen, men vi släpper det här som sagt var och hoppas att folk sköter sig.
Absolut ingen vinner på att ett nytt bråk skapas och de enda som vann på det här var, ja inte vi skuldsatta i alla fall.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #13 skrivet: April 04, 2008, 23:30:30 »

Nu tjafsar vi inte vidare om detta, utan som sagt vi lägger det bakom oss allihop!
Är det okej för alla?

Nu menar jag inte bara wikipedia-prylen utan allt tjafs överhuvudtaget!
Från och med ikväll, NU!

Vi kan inte fortsätta kriga med varandra! De enda vinnarna är som sagt KFM och inkasso, de jublar varje gång vi skuldsatta tappar vårt engagemang.
Mitt förslag är därför att vi alla från och med nu arbetar åt samma håll, och gärna hjälper och stödjer varandra, utan att bry sig om vilken förening eller vilket diskussionsforum man egentligen kommer från!

Vad säger ni om det förslaget? Låter det rimligt?

Fortsätt gärna att diskutera en enad aktion i en ny tråd.
För att inte älta denna tråds ämne i all oändlighet så sätter vi punkt här och låser den.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: