Jag håller med förgående talare! Om vi kunde ena oss på något sätt, vi är ju i så fall ca 400 000 röstberättigade! Det är ju något som politikerna borde tänka på! Frågan är hur vi skall kunna samla ihop de olika föreningarna!? Jag är ju ny här men jag har förstått att det har varit stridigheter, tyvärr är det bara KFM och inkassobolagen som har vunnit på det! Någon som har någon ide?
Förresten det är jag som har kontaktat Lotta Gröning, jag kallas "swempa" på det forumet.
Får se vad som kommer ut av det!
Självklart hade det bästa varit om alla skuldsatta tillsammans kunde göra en gemensam aktion.
Tyvärr verkar det inte som att det går att lösa.
Jag har åtskilliga gånger försökt att räcka ut handen till vapenvila och samarbete med både Insolvens och personerna bakom Kerstins forum utan resultat. Det finns helt enkelt inget intresse!
I båda dessa läger råder någon form av storhetsvansinne och maktbegär, då man från båda håll vill visa sig störst och vackrast.
Frågan är bara vem som vinner på att uppföra sig så?
Jo, precis som du säger: Endast KFM och Inkassobolagen!

Ska man kunna genomföra en gemensam sak som du menar så måste man först och främst kunna sluta fred mellan alla parter.
Att sedan man kan ha olika åsikter i saker och ting är inte så mycket att göra åt så länge man ändå väljer att arbeta tillsammans mot det gemensamma målet.
Senast igår fick jag ett oförskämt barnsligt påhopp mailat av Björn från Kerstins forum.
Personliga påhopp, hot och oförskämdheter skickar den karln med jämna mellanrum, och det är sådant som förstör för oss alla.
Från just det forumet så är det otroligt mycket sådant skit som mailas. Av Björn och några till.
En eloge trots allt för Insolvens som inte verkar ägna sig åt sådana barnsligheter!
(dom har istället inslutit sig i en klubb för inbördes beundran då dom inte har något intresse av att kunna arbeta just för allas gemensamma mål. Där ser man endast sig själv som förening. Ingen annan har något värde. Tragiskt!)
Jag gissar på att skall det någon gång gå att bygga upp ett så starkt engagemang i en stor grupp som du menar så måste vi nog släppa gränserna med att man tillhör olika föreningar/diskussionsforum.
Ett alternativ hade varit att gemensamt starta upp en stor organisation bland alla de medlemmar som vill gå vidare i kampen för vår rätt till ett värdigt liv! I styrelsen för en sådan organisation skulle det vara lämpligast med aktörer från alla nuvarande föreningar, alla med samma befogenheter så ingen grupptillhörighet kan utestängas eller frysas ut.
Förmodligen är inte detta genomförbart, men finns det ett intresse så hakar jag gärna på och spånar vidare på det!
Vad tror Ni?