Man kan ju hoppas. Men läser man hur exempelvis inkassofolk ser på oss med skulder - och nu pratar jag inte om Peter Hellmans gamla blogg utan om sånt man kan läsa mellan raderna i deras "säkrabetalningar"-tidning, ja då blir man ju varse hur man är sedd. Det är ett branschproblem, det finns en slags intern jargong i skuldindustrin kring oss skuldsatta. Lite som när kirurger pratar om människan på operationsbordet som "kroppen" eller "blindtarmen".
Egentligen... är det inte bättre att de är ärliga med att de ser ner på oss och att vi bara är skit i deras ögon, än att de håller upp en mask av "politiskt korrekt bemötande", för att vi ska tro att vi har människovärde även hos dem?
Håller med dig. Skuldindustrin har gått för långt, och jag tror att dom som arbetar inom den har tappat bort en viktig del på vägen, att det faktiskt är människor man arbetar med.
Om Zeltz nu ändrar sitt ansikte utåt så betyder ju inte det att de har ändrat sin inställning till oss. Jag tror ju inte de bli mer professionella bara för att de får kritik, de blir nog bara mer benägna att dölja sånt de vet förtjänar kritik.
Nej, jag tror inte att dom ändrar sin inställning mot oss, utan man arbetar strategiskt genom att tona ner på hemsidan.
Det har blivit mycket uppmärksamhet genom denna tråd (sök "zeltz" på Google!

) så många av deras uppdragsgivare hittar nog hit och får sig en funderare....
Men kanske ännu värre - eventuella intressenter av att anlita dem drar nog öronen åt sig om dom själva arbetar seriöst, för vilket seriöst företag vill bli förknippade med sådan bufflighet?
Så att Zeltz väljer att tona ner åtminstone hemsidan är nog som sagt av strategiska skäl, kanske också för att det ligger en ny delgivningslag på gång där det finns förslag om auktorisering.
Delgivningarna kommer nog med stor sannolikhet att fortsätta i den vanliga Zeltz-andan. Hoppas att jag har fel!