Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Zeltz Delgivningsbyrå AB - maffiadrömmar?  (läst 117066 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #30 skrivet: Augusti 19, 2009, 09:26:49 »

Ju mer jag funderar på det, desto mer skruvat känns det att ICA-Kuriren tar in ett sådant här reportage. http://www.icakuriren.se är en lite småputtrig tidning, inte direkt kända för att väcka några större känslor eller ta ställning i några djupare frågor än om vilken gummistövel som är bäst.

Ett av ICA´s stora affärsområden är bank, varför då gå ut med ett reportage om Zeltz?!

Det här beslutet har knappast tagits på central nivå, jag gissar att det är ett lokalt inlägg.

Egentligen borde du kräva att få ditt reportage publicerat, speciellt som det om Zelts är så provokativt skrivet. Vadå "kapabel".

Du har ett relativt färdigt reportage, om inte ICA tar in det så kan du ju hinta om att flera andra tidningar visat intresse för det. ICA-Kuriren, som jag ser det, riskerar att hamna i lite blåsväder om sanningen om Zelts kommer fram.

Frågan är om lokalredaktionen är första/bästa instans att vända sig till utan om den centrala är mer framkomlig?! Men du vet nog bäst hur vindarna blåser där uppe.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #31 skrivet: Augusti 19, 2009, 09:32:47 »

Ju mer jag funderar på det, desto mer skruvat känns det att ICA-Kuriren tar in ett sådant här reportage. http://www.icakuriren.se är en lite småputtrig tidning, inte direkt kända för att väcka några större känslor eller ta ställning i några djupare frågor än om vilken gummistövel som är bäst.

Ett av ICA´s stora affärsområden är bank, varför då gå ut med ett reportage om Zeltz?!

Det här beslutet har knappast tagits på central nivå, jag gissar att det är ett lokalt inlägg.

Egentligen borde du kräva att få ditt reportage publicerat, speciellt som det om Zelts är så provokativt skrivet. Vadå "kapabel".

Du har ett relativt färdigt reportage, om inte ICA tar in det så kan du ju hinta om att flera andra tidningar visat intresse för det. ICA-Kuriren, som jag ser det, riskerar att hamna i lite blåsväder om sanningen om Zelts kommer fram.

Frågan är om lokalredaktionen är första/bästa instans att vända sig till utan om den centrala är mer framkomlig?! Men du vet nog bäst hur vindarna blåser där uppe.
Fler tidningar är tydligen intresserade!

Ett par tidningar har mailat och ställt frågor om vårt grävande i Zeltz, så kontakter finns med media. Återstår att se vad det leder till.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #32 skrivet: Augusti 19, 2009, 09:35:32 »

Kom på en annan sak. Finns det något i belastningsregistret på Zeltz? För att få ut det kan man maila registratorn på de närliggande tingsrätter han kan tänkas ha figurerat i.

Att: Registrator.

Hej
Jag vill ha tillsänt mig samtliga handlingar/domar där Zelts, personnummer xxx förekommer.

Svar brukar komma på dagen om de inte har för mycket att göra.

Vore klart intressant att veta vad denna kapabla man ev. har i sin garderob, förutom de komplex han tydligt visar.
Loggat

Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #33 skrivet: Augusti 19, 2009, 09:37:53 »

Fler tidningar är tydligen intresserade!

Ett par tidningar har mailat och ställt frågor om vårt grävande i Zeltz, så kontakter finns med media. Återstår att se vad det leder till.
Grymt!!! Journalister är lata. Du har ett nästan färdigt reportage, med biler och allt och här behöver de i princip bara klippa och klistra. Dessutom är det kontroversiellt så chansen att någon tar det borde vara stor.
Loggat

Lektor
Sr. Member

Antal inlägg: 261

« Svara #34 skrivet: Augusti 19, 2009, 12:54:51 »

Heh, var inne och kikade på Zeltz verksamhetsbeskrivning. Utöver uppdragsdelgivning och återtagsverksamhet står det även "Demonstrations försäljning av En Golvmopp På Mässor". Fascinerande Smiley
Loggat
birana
Sr. Member

Antal inlägg: 338

« Svara #35 skrivet: Augusti 19, 2009, 21:04:26 »

Säger som bjönen Balo om Zeltz jösses störtlöjligt men tyvärr så kan deras arbetsätt skrämma en som inte är gammal och van.
Golvmoppsnasare låter inte lika macho direkt Grin
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #36 skrivet: Augusti 20, 2009, 09:14:12 »

Kan inte riktigt släppa det sjuka med det här reportaget. Ett stort affärsområde för ICA är bank, också slänger man in ett reportage som detta i sin egen tidning. Undrar om någon av de andra bankerna hade gjort det i sin kundtidning? "köpfesten är över", "finanskrisens vinnare", indrivare i marinkårsfrisyr som måste freda sig från sparkar, med mera...sjukt sugen jag blev på att låna pengar. Inte.

Är det verkligen i ett sådant här sammanhang ICA vill marknadsföra sin bankverksamhet? Någonstans trodde jag deras affärsidé var att låna ut pengar.

"reportern" borde få sparken. Sedan kanske hans polare Zeltz får komma och hämta skotern.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #37 skrivet: Augusti 20, 2009, 11:17:26 »

Kom på en annan sak. Finns det något i belastningsregistret på Zeltz? För att få ut det kan man maila registratorn på de närliggande tingsrätter han kan tänkas ha figurerat i.
Har nu fått utdrag från Tingsrätt och Hovrätt. Det som finns där är ärenden där han själv är målsägande.
Ett mål ligger öppet och rättegång är utsatt till den 19:e september.

Däremot har vi fått utdrag som visar att han själv varit "kund" hos Kronofogden! Evil
Anmärkningsvärt är att han själv ser sig som en rättskaffens man trots sitt förflutna som registrerad där.
För i hans annonser där han söker delgivningsmän står det att han kräver skuldfrihetsbevis från Kronofogden, för att visa att man inte förekommer i deras register.....

Med andra ord så måste han själv vara (eller åtminstone varit) olämplig som delgivningsman i sina egna ögon?! Shocked

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #38 skrivet: Augusti 21, 2009, 12:38:57 »

Zeltz.se ligger fortfarande nere efter ungefär en vecka....

Alla jobbannonser försvann i samma veva som hemsidan försvann!
Detta strax efter att vi lagt ut om dem på sidan.

Sammanträffande eller vad? Shocked

(kan samtidigt konstatera att några inkassobolag beöker denna tråd VÄLDIGT frekvent!)
Loggat

carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #39 skrivet: Augusti 21, 2009, 12:49:40 »

Zeltz.se ligger fortfarande nere efter ungefär en vecka....

Alla jobbannonser försvann i samma veva som hemsidan försvann!
Detta strax efter att vi lagt ut om dem på sidan.

Sammanträffande eller vad? Shocked

(kan samtidigt konstatera att några inkassobolag beöker denna tråd VÄLDIGT frekvent!)

synd att dom inte kan regga sig från inkassobolagen... fast vore kul om det fanns en tråd där man kan fråga själva inkassobolagen :-) vi har ju vad jag vet en från kronis och en från inkasso som är reggad som inte precis smyger utan skriver öppet
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #40 skrivet: Augusti 21, 2009, 13:10:06 »

Det finns fler reggade från inkassobolag här också!

Loggat

Lektor
Sr. Member

Antal inlägg: 261

« Svara #41 skrivet: Augusti 21, 2009, 13:35:33 »

I maj 2009 reggade han sitt nya aktiebolag Zeltz Delgivningsyrå AB (tidigare företagsform Enskild Firma). En möjlighet är att alla platser blev fyllda. Återtagsmän lär ju inte vara så svåra att finna.
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #42 skrivet: Augusti 21, 2009, 14:15:02 »

I maj 2009 reggade han sitt nya aktiebolag Zeltz Delgivningsyrå AB (tidigare företagsform Enskild Firma). En möjlighet är att alla platser blev fyllda. Återtagsmän lär ju inte vara så svåra att finna.

Näe. Mobbare som vill fortsätta med översitteriet.
Mindrevärdeskomplex så det står härliga till.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
stefan_h
Newbie
*

Antal inlägg: 45

« Svara #43 skrivet: Augusti 23, 2009, 13:25:13 »

här hadde han en tidigare jobbannons.
http://vakanser.se/jobb/delgivningsman+26/
Loggat

Har man bara tur behöver man inget förstånd.

http://www.annonsvara.se/
stefan_h
Newbie
*

Antal inlägg: 45

« Svara #44 skrivet: Augusti 23, 2009, 14:06:08 »

hans fru är verksam i bolag mä.
http://www.allabolag.se/?what=Kintzelt&where=&s.x=23&s.y=12
Loggat

Har man bara tur behöver man inget förstånd.

http://www.annonsvara.se/
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: