Sidor: 1 [2] 3 4 ... 10   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Zeltz Delgivningsbyrå AB - maffiadrömmar?  (läst 117066 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #15 skrivet: Augusti 12, 2009, 23:50:01 »

Förstår precis hur du menar, Robert36. En vacker dag möter såna där typer sin överman och då är det inte längre så roligt....

Delgivningsarbete skulle absolut kunna fungera hyffsat bra om delgivarna arbetade efter dels lagarna som finns, samt med genom att ha empati för de människor som skall delges.
Självklart skulle det fungera bättre om dom körde med lugna och justa metoder. De flesta skulle nog respektera delgivarnas arbete.
Dessutom så är det väl så att man inte kan, i dagsläget åtminstone, bli tvångsdelgiven av de privata delgivarna.
I såna "svåra" fall står väl endast de förordnade stämningsmännen till buds som har de befogenheterna.

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #16 skrivet: Augusti 13, 2009, 00:29:22 »

För att fortsätta på detta med hur Zeltz arbetar så tänkte jag lägga ut bilder på deras kontor.
Tyvärr har jag inte hunnit det ännu, och det läggs förhoppningsvis upp imorgon.

Vad tycker ni om läget för Zeltz kontor? (bilderna kommer som sagt imorgon)
Samma ingång som tandläkare, vårdcentral, samt kuratorer etc. Man måste passera Zeltz kontorslokal för att komma vidare in till dessa vårdinrättningar! Kontoret är f.d. Försäkringskassans lokal.

Orten (Holmsund utanför Umeå) har många människor med problem av allehanda slag, däribland många drogmissbrukare, sjuka och skuldsatta.
Vad jag vet är att många helt enkelt inte längre vågar sig in till vårdinrättningarna då dom helt enkelt är rädda för delgivningsföretaget!
Det var just av den anledningen som jag fick kännedom om Zeltz nya "anda" och vi började rota i detta något.
En medlem här på forumet PM:ade mig om kontoret, då h*n inte längre vågar sig förbi in till sin kurator.
H*n lider av skräck för allt som har med inkasso, delgivning och kronofogdar att göra efter att ha hamnat i ordentliga skulder och känner sig ständigt jagad och förföljd.

Denna person kan alltså inte längre känna sig trygg att få sin vård utan att vara rädd att gå förbi glasdörrarna som leder in till delgivningsbyrån i samma foajé som vårdinrättningarna ligger.
Inte heller gör det saken bättre att ägaren till Zeltz satt skräck i denna person tidigare då han arbetade åt Delgivningsspecielaisten.

Det man kan ställa sig frågan är hur i h*lvete hyresvärden tänker då dom upplåter en lokal åt en sådan verksamhet där samtidigt svaga och sjuka människor skall behöva passera, och som inte sällan är föremål för just delgivningar?
Holmsund är fullt av lediga kontors-och butikslokaler som dessutom är förvånansvärt billiga att hyra, men Zeltz var alltså tvungen att hyra just där det var mest opassande!
Var själv på väg för några månader sedan att hyra en butikslokal där (f.d. porrklubb!) med stora skyltfönster och rätt fräscht för endast 2000kr/månad inklusive allt!

Jag ska göra klart bilderna, men orkar inte göra det just nu.
De måste konverteras från kamerans RAW-format till JPG, samt justeras vad gäller ljusnivåer då dom är tagna i väldigt dåligt ljus då vi inte kunde använda blixt som ni säkert förstår.... Grin
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #17 skrivet: Augusti 13, 2009, 10:39:21 »

Fortsätt hänga ut svinet Zeltz. Lite grann ritas kartan om i Sverige, det har kommit hit människor med en helt annan hårdhet än vad vi "svensson" har. Människor som flytt från krig. En anställd berättade att när han var 8 år och ute och spelade fotboll med alla kompisarna, så blev de beskjutna. Kvar efteråt låg hans bästa vän, nu utan huvud. De har sett allt. Och jag har hört mer än jag trodde jag skulle klara att höra utan att öronen trillar av.

De flesta är justa killar, kämpar för att hitta sin plats i tillvaron och bli så mycket "svensson" som det bara går. Men en sak har de flesta gemensamt, det är att de inte tar skit.

Av säkerhetsskäl går jag aldrig i direkt clinch med någon kund, kollar alltid med initierad anställd hur konsekvensen kan bli, nästan oavsett vad det gäller.

Så Zeltz kommer en vacker dag att gå på fel kille, det är inte frågan om utan när.

Jag skulle kunna berätta de mest absurda historier, men det var ju inte det tråden handlade om Wink

Loggat

Lektor
Sr. Member

Antal inlägg: 261

« Svara #18 skrivet: Augusti 13, 2009, 10:56:40 »

Även Zeltz kontrollerar säkert sina objekt innan de åtar sig delgivningsuppdrag. Tillochmed Zeltz skulle nog överväga att tacka nej till ett jobb som innebär att delge en kille med ett belastningsregister långt som en europaväg och lystrar till namnet Bengt "Slaktarn" Göransson.
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #19 skrivet: Augusti 13, 2009, 11:20:48 »

Även Zeltz kontrollerar säkert sina objekt innan de åtar sig delgivningsuppdrag. Tillochmed Zeltz skulle nog överväga att tacka nej till ett jobb som innebär att delge en kille med ett belastningsregister långt som en europaväg och lystrar till namnet Bengt "Slaktarn" Göransson.
Det hjälper inte, även i de lugnaste vatten...och dessutom kan det vara "Slaktarns" bror.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #20 skrivet: Augusti 14, 2009, 00:31:42 »

Zeltz kontor.                                 http://72.29.68.220/~secretse/images/stories/zeltz_ute.png

Zeltz delar entré med Landstinget (Vårdcentral, tandläkare etc).
Då lokalerna i övrigt endast omfattar landstingets verksamhet känns det något malplacerat och underligt med
en sådan verksamhet som en privat delgivningsbyrå inhyst i lokalerna.

Entrén till vårdcentralen etc. Direkt man kommer in i denna entré så ligger Zeltz kontor till höger.
Det är deras fönster som är gallerförsedda!

Till höger entrén in till Landstingets lokaler som numera delas med Zeltz delgivningsbyrå.
Glaspartiet/dörren mellan entrén och statyn är alltså Zeltz kontor, och längst till vänster skymtar Vårdcentralen.
Fotot är taget från trappen till tandläkaren.

Som synes är man tvungen att passera delgivningsbyrån för att ta sig till vårdinrättningarna,
något som väckt avsky och rädsla bland folk.

Har även bilder innifrån kontoret, men då det är osäkert hur det är med publicering av dessa avstår jag det så länge.
Kan säga att det är rätt smakfullt inrett med bla röda trendiga skinnmöbler samt en stor svartmålad vägg med en skylt på deras logo över väggen (ett "trafikmärke" som ser ut som en Stop-skylt, men istället för "stop" står det Zeltz med texten Delgivningsbyrå under)
Säga vad man vill om mr Zeltz, men god smak vad gäller inredning och bilar, det har han trots allt, dock inte i det sammanhanget med yrkesvalet....

Loggat

Bengtsson
Newbie
*

Antal inlägg: 27

« Svara #21 skrivet: Augusti 15, 2009, 10:59:09 »

Usch jag får rysningar då jag ser bilderna. Hur fan kan denna pöbel få hålla på så där?

Har som sagt själv råkat ut för dom. En snubbe med en BMW-kombi. Otrevlig och stöddig.

Hur fan kan dom få hålla till hos vårdscentralen?

Vart är samhället på väg egentligen?

Bra jobbat admin. Mer sånt vill vi se!
Admin-den nya Aschberg?
Loggat
birana
Sr. Member

Antal inlägg: 338

« Svara #22 skrivet: Augusti 16, 2009, 08:16:31 »

Grin Grin Underbart Admin gör vågen ...........
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Bengtsson
Newbie
*

Antal inlägg: 27

« Svara #23 skrivet: Augusti 18, 2009, 08:11:25 »

Zeltz hemsida har inte fungerat på ett par dar. Nån som vet varför?

Så här står det när man går in där:

This is the default H-Sphere server page. From here you are able to access the following services:

Web Utilities:
WebShell4—file manager
If this page is not what you wanted to get, most probably, one of the one of the following situations occured:

Domain name refers to H-Sphere logical server, e.g., web.service-domain.com
Third-level domain name does not exist. Maybe, you typed it incorrectly, e.g., valeed-domain .example.com instead of valid-domain.example.com
Domain incorrectly points to this H-Sphere server.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #24 skrivet: Augusti 18, 2009, 08:42:33 »

Zeltz hemsida har inte fungerat på ett par dar. Nån som vet varför?

....
Ingen aning.

Skulle kunna vara så att sidan är under uppdatering kanske? Undecided
Obetald? Evil

Eller så la man ner skiten efter att vi hängt ut dem?(ironi!) Grin

P.S. Väntar idag in lite mer material om dem som kommer upp snart! Cool
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #25 skrivet: Augusti 18, 2009, 18:17:45 »

Zeltz stoltserade med en tre sidors artikel i ICA-Kuriren nr 4/2009:

Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #26 skrivet: Augusti 18, 2009, 18:37:35 »

Några reflektioner angående ICA-Kurirens artikel:

Citat från texten i artikeln

Citat
....när Magnus Kintzelt dyker upp.
Han har kommit för att hämta din bil.
.....
Försök inte hålla dig undan. Det går inte.
Magnus Kintzelt spårar upp dig, var du än är,....
Hmm, han har inga befogenheter att göra någonting om man inte självmant lämnar ifrån sig bilen eller vad det må vara.
Hans inblandning bygger på ett frivilligt överlämnande! Gör gäldenären inte det så kan han inte göra något (med lagliga medel!) utan är då hänvisad att söka om handräckning genom Kronofogden. Frågan är vad han har för befogenheter att göra Kronofogdens arbete?

Citat
Atletiskt byggd, korrekt klädd i skjorta och slips, med marinkårssnagg och en tjock guldlänk runt höger handled ger Magnus Kintzelt ett kapabelt intryck.
Kapabelt? Till vad? Undecided (jag vet....tyvärr! Cry)
(skjorta och slips var något nytt, kanske bara för reportagets skull?)

Citat
När någon frågar vad han sysslar med undviker han ordet "indrivare".
- Det låter så hemskt, som ryska maffian ungfär, säger Magnus Kintzelt som hellre ser sig som en positiv kraft i samhället.
Haha, jo, som sagt, maffiadrömmarna finns där. Varför klär man sig annars som värsta maffiagangstern med feta guldkedjor, skinnjackor osv? För att se snäll och trevlig ut kanske..... Grin
"En positiv kraft i samhället" - ehh, ähum... Nja, det var väl ändå att ta i! Shocked

Citat
-Jag har fått trösta gråtande människor många gånger. Den tiden måste man ta sig. Om någon är låg och dämpad gäller det att hitta rätt tonläge, känna empati. Inte bara klampa på med någon slags kaxig myndighetsattityd.
Jaha, var det citerat rätt av ICA-Kurirens reporter? Eller ljuger Kintzelt?
Tja, vi som bor här i Västerbotten och råkat ut för karln kan vittna om att är det någon som bara klampar på med kaxig attityd så är det just herr Kintzelt!

Loggat

Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #27 skrivet: Augusti 18, 2009, 20:57:17 »

Frågan är inte om, utan vem han känner på tidningen. Får själv in liknande "reportage" i lokalblaskan, men det beror bara på att jag känner reportern och smörjer honom. (min produkt/tjänst är harmlös) Egentligen borde man kräva att tidningen tog in det som Admin rotat fram om Zelts. Så myntets båda sidor belyses.

Egen legitimation å allt, killen har köpt hela "drömmen".
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #28 skrivet: Augusti 18, 2009, 21:11:54 »

Frågan är inte om, utan vem han känner på tidningen. Får själv in liknande "reportage" i lokalblaskan, men det beror bara på att jag känner reportern och smörjer honom. (min produkt/tjänst är harmlös) Egentligen borde man kräva att tidningen tog in det som Admin rotat fram om Zelts. Så myntets båda sidor belyses.

Egen legitimation å allt, killen har köpt hela "drömmen".
Kintzelt (Zeltz) bor i Holmsund utanför Umeå.
Fotografen Patrick Trägårdh (Umebild.se) kommer från grannbyn Obbola, och bor bara några hus från min tidigare bostad! Shocked
Kanske kompisar!?

Nog är det lite långsökt att en tidning som just ICA-Kuriren skulle på eget initiativ kontakta Zeltz och be om ett reportage.
Ämnet är något udda för tidningen tycker jag.

Jag kommer att kontakta ICA-Kuriren under morgondagen och påpeka mina synpunkter.
Kanske ett reportage om Fattiga Riddare står på tur? Grin
Loggat

noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #29 skrivet: Augusti 18, 2009, 22:01:41 »

Gissar bara varför reportaget är i tidningen: Skrämma folk.

Ja, dags att man belyser frågan från vår sida i media. Visst, det finns de som har försökt få till en reportage om hur det är att leva med all skit vi får på oss.
Ju fler som försöker, desto bättre.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 10   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: