För att fortsätta på detta med hur Zeltz arbetar så tänkte jag lägga ut bilder på deras kontor.
Tyvärr har jag inte hunnit det ännu, och det läggs förhoppningsvis upp imorgon.
Vad tycker ni om läget för Zeltz kontor? (bilderna kommer som sagt imorgon)
Samma ingång som tandläkare, vårdcentral, samt kuratorer etc. Man måste passera Zeltz kontorslokal för att komma vidare in till dessa vårdinrättningar! Kontoret är f.d. Försäkringskassans lokal.
Orten (Holmsund utanför Umeå) har många människor med problem av allehanda slag, däribland många drogmissbrukare, sjuka och skuldsatta.
Vad jag vet är att många helt enkelt inte längre vågar sig in till vårdinrättningarna då dom helt enkelt är rädda för delgivningsföretaget!
Det var just av den anledningen som jag fick kännedom om Zeltz nya "anda" och vi började rota i detta något.
En medlem här på forumet PM:ade mig om kontoret, då h*n inte längre vågar sig förbi in till sin kurator.
H*n lider av skräck för allt som har med inkasso, delgivning och kronofogdar att göra efter att ha hamnat i ordentliga skulder och känner sig ständigt jagad och förföljd.
Denna person kan alltså inte längre känna sig trygg att få sin vård utan att vara rädd att gå förbi glasdörrarna som leder in till delgivningsbyrån i samma foajé som vårdinrättningarna ligger.
Inte heller gör det saken bättre att ägaren till Zeltz satt skräck i denna person tidigare då han arbetade åt Delgivningsspecielaisten.
Det man kan ställa sig frågan är hur i h*lvete hyresvärden tänker då dom upplåter en lokal åt en sådan verksamhet där samtidigt svaga och sjuka människor skall behöva passera, och som inte sällan är föremål för just delgivningar?
Holmsund är
fullt av lediga kontors-och butikslokaler som dessutom är förvånansvärt
billiga att hyra, men Zeltz var alltså tvungen att hyra just där det var mest opassande!
Var själv på väg för några månader sedan att hyra en butikslokal där (f.d. porrklubb!) med stora skyltfönster och rätt fräscht för endast 2000kr/månad inklusive allt!
Jag ska göra klart bilderna, men orkar inte göra det just nu.
De måste konverteras från kamerans RAW-format till JPG, samt justeras vad gäller ljusnivåer då dom är tagna i väldigt dåligt ljus då vi inte kunde använda blixt som ni säkert förstår....