Nu e jag här igen med lite frågor om att starta eget företag?
Hade en tråd i somras om detta,men tänkte ta upp den på nytt:)
Någon här som har eget företag?
Ja, vi är ett par stycken vad jag vet.
Vilken bolagsform är bäst att starta som inte kostar en massa pengar?I detta måste ju oxå sägas att det är jag o en kompis som ska starta.Jag har bet.anmärkning och i detta en liten skatteskuld.Min kompis har inget på sig.
Är du ensam så startar du en enskild firma.
Om ni ska starta detta tillsammans bör ni starta ett handelsbolag (alt. kommanditbolag)
Att starta ett aktirbolag tex är dyrt och onödigt komplicerat för nybörjaren, även om den bolagsformen ger ägarna största möjliga skyddet.
Läs mer om de olika bolagsformerna på
www.bolagsverket.seKan man få tag i begagnat fakt. och lönesystem?Det är ju så dyrt med nytt.
www.piratebay.org 
Nåja, ska inte uppmana till olaga fildelning....
Det finns massor av enklare gratisprogram att ladda ner.
Ett tips är att kolla på
www.ssw.nuAnnars googla runt lite så hittar du en hel del.
Självklart är de dyra programmen bäst, men som sagt det kostar. (om man inte laddar ner det.....

)
När man reggar namnet?Hur lång tid tar de innan man får svar?Kan man köra igång innan namnet är godkänt?Vi har en del jobb på gång redan:)
Många frågor blev det:)...men kanske någon snäll människa kan hjälpa mig?
Tack på förhand/Sanne
Att få namnet reggat brukar ta ett par veckor, beroende på hur stor arbetsbelastning dom har för tillfället. Ring Bolagsverket och fråga hur det ser ut just nu.
Klart att du kan starta din verksamhet även om inte firman är reggad. Se bara till att ha F-skatt och moms i ordning innan!