Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fick precis avslag, är det lönt att överklaga?  (läst 7893 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
nytidnystrid
Newbie
*

Antal inlägg: 22

« skrivet: April 07, 2022, 15:29:00 »

Fick precis avslag.
Är det någon som lyckats få beviljat efter överklagande?
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #1 skrivet: April 07, 2022, 16:00:05 »

Finns exempel på de som fått en sanering genom överklagande, men det beror väl mycket på hur avslaget ser ut, svårt att ge råd när man inte vet exakt vad som ligger till grund för ansökan samt avslag.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
nytidnystrid
Newbie
*

« Svara #2 skrivet: April 07, 2022, 16:11:55 »

Ja, jo, jag tänkte om det fanns någon typ procentsats på hur många som får beviljat när de har överklagat. Som tex med försäkringskassan är den chansen nästan obefintlig.
Loggat
ivkej
Hero Member

« Svara #3 skrivet: April 07, 2022, 16:24:56 »

Av de ärenden som jag tagit del av, har ungefär 40 % vunnit överklagan, men som jag skrev förut, det beror helt på avslaget och motivet för detta om man kan lyckas.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
herkules
Full Member

Antal inlägg: 154

« Svara #4 skrivet: April 08, 2022, 19:25:18 »

En kompis till mig överklagade 5 gånger och fick beviljat den 6 :e gången  Grin Grin
Loggat
nytidnystrid
Newbie
*

« Svara #5 skrivet: April 08, 2022, 19:37:48 »

Oj! Kan man överklaga så många gånger?  Cheesy
Loggat
herkules
Full Member

Antal inlägg: 154

« Svara #6 skrivet: April 08, 2022, 22:11:37 »

Oj! Kan man överklaga så många gånger?  Cheesy

Ja tydligen men att det skall behövas 5 gånger inte klokt
Loggat
ivkej
Hero Member

« Svara #7 skrivet: April 09, 2022, 14:36:23 »

Nu är det säkert inte samma ansökan som är överklagat 5 gånga, utan det är 5 olika ansökan som varje har överklagats, innan den 6 ansökan beviljades sanering.
Varje avslag och överklagan betyder inte att man inte kan skicka en ny ansökan, ibland är det lättare att skicka en ny ansökan än att överklaga, man lär sig av vad som står i avslaget, och ändrar detta i den nästa ansökan, fram till KFM tycker att nu har du skrivit det som de vill läsa.
Va fick du som motivation för att din ansökan inte beviljades?
Loggat

nytidnystrid
Newbie
*

« Svara #8 skrivet: April 09, 2022, 22:01:02 »

Lite olika saker bla att jag tagit medvetna och stora risker som loggat in på min BankID åt min man som sen tog lån i mitt namn utan att jag visste om det. Vi har varit gifta i 26 år och han har alltid skött ekonomin, mina grejer också. Så jag kollade inte vad han gjorde. Tyvärr hade han hamnat i ett spelmissbruk utan att jag visste om det.

Loggat
Yvo
Newbie
*

Antal inlägg: 19

« Svara #9 skrivet: Augusti 08, 2022, 07:19:55 »

Hur har det gått  gjort en andra snsökan?
Loggat
Jonte
Newbie
*

Antal inlägg: 38

Inget är omöjligt.

« Svara #10 skrivet: Augusti 24, 2022, 08:22:27 »

Tror jag fick avslag 5 eller 6 gånger på mina ansökningar. Sista gångens avslag blev jag riktigt förbannad (hjälper ibland) och tog hjälp från en medlem på Fattiga Riddare. Det gäller oftast att som ivkey skriver läsa noggrannt vad deras avslag beror på för att sedan lära sig av det i en ny ansökan. Jag fick beviljat efter en överklagan till tingsrätten. VAr i samband med det i kontakt med tingsrätten och hen förstod inte alls varför jag fick ett avslag sista gången. Ibland tror jag de kvoterar in beviljanden.
Loggat

Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: