Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Preskription  (läst 4436 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
FABIAN
Newbie
*

Antal inlägg: 3

« skrivet: December 02, 2008, 10:00:33 »

Hej!

Jag har ett par frågor angående preskription.
Det är så att jag har bott i USA i 14 år och 2 år innan jag lämna Sverige så var jag borgensman för ett hus som mina föräldrar köpt Efter ett par år så tog banken huset Pga betalningsbrist. Huset kostade då ca 270 000. Jag flyttade hem igen och det första jag gjorde var att kontrollera med KFM för att se om det fanns skulder på mitt namn och det fanns inga. ett par månader efter började jag få brev från en inkasso. Nu har jag skuld med KFM på ca. 600 000 Kr. Jag tog kontakt med insolvens och de sade att mina skulder kunde vara preskriberade. Jag skickade brev till Lindorff och de svar jag fick var att de hade skickat brev till en adress som jag inte kände igen. Detta ansågs vara en presk avbr. Jag frågade min mor och hon sade att min far hade använt mitt namn för att hyra en lägenhet med detta adress . Jag tog kontakt med bokförning kontoret och de kunde inte hjälpa mig.

Har jag nån möjlighet att strida dessa ärende?
De har gjort utmätning hemma hos mig 2005 men kunde inte hitta något av värde. Detta betyder att KFM vet om min ekonomiska ställning och har inte hört av sig sen utmätningen. Vad borde jag göra nu? har inte ens hittat ett job i Sverige än och, för att vara ärlig, så vet jag inte om jag verkligen vill hitta ett. Eftersom KFM kommer att ta det som finns.

Tack för hjälpen.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: