Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: mall  (läst 12211 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fattiglapp 77
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« skrivet: Augusti 21, 2017, 13:16:06 »

Hej hittar inte mallar till preskription är lite ny på sidan o skulle va tacksam för hjälp.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: Augusti 21, 2017, 15:37:03 »

Tyvärr är det lite dåligt med mallar på forumet. Ska försöka bättra oss på det!

Egentligen behöver en preskriptionsinvändning inte vara skrivet på något märkvärdigt sätt, utan det räcker med att ange dina personuppgifter, ärendenummer eller liknande på det som invänds, samt en text i stil med:

"jag invänder mot ärende nr 12345 då det synes vara preskriberat. Har Ni någon annan åsikt har ni möjlighet att pröva saken i domstol. I annat fall ser jag fram emot en skriftlig avslutsbekräftelse".

Nu är ju varje ärende olika, så det kan i vissa fall vara bra att lägga fram lite annan fakta också, men det beror på hur just Ditt ärende ser ut.
Något jag lärt mig under åren är att inte göra allt så invecklat, utan kort och koncist vad Din inställning är.
Efter att man skickat en relativt neutral invändning så öppnar det upp för vidare diskussion, och båda parter får därmed lägga ut mer detaljerat sin ståndpunkt, och vad man har som styrker ens inställning.

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: