Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sista betalningen är gjord  (läst 12480 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« skrivet: Maj 30, 2017, 13:18:00 »

Äntligen är jag skuldfri. Sista betalningen är gjord och UC är rent (har kollat).

Jag hittade hit 28 Maj 2011 och hade noll koll, allt var ett mörker men efter en tid här så började jag se ljuset i tunneln och nu är jag ute.
Det har varit givande att diskutera med er alla, väldigt lärorikt och samtidigt en skrämmande insikt i hur det tillåts fungera, hur människor offras till förmån för långivare och inkassobolag trots att det självklart borde råda delat ansvar kring skulder.

Stort tack till Admin Tony! Och ett hedersomnämnande till användare morvin som säkert inte har en aning om hur han påverkat mina tankebanor men jag vill påstå att genom att morvin påvisade den jävlighet som borgenärer/inkasso/fogden kan utsätta den skuldsatte för och att skulder inte ens behöver vara äkta för att kunna drivas in av fogden m.m. m.m. så har jag med gott samvete sparat över 100k under de här åren.

Men mina kunskaper om skuldsanering var en färskvara, nu har jag inte så bra koll efter den nya lagen så jag har inte så mycket mer att tillföra.
Jag kommer fortsätta läsa forumet ibland och kanske komma med uppmuntrande hejarop men inte så mycket mer. Utifall jag bara försvinner ville jag inte göra det utan att säga tack till ovan nämnda och ett tack till alla Er som delar med er av era erfarenheter här på forumet!
Lycka till alla ni och till er som bara läser här och tycker allt är jobbigt så vill jag säga att det finns vägar ut ur eländet och allt kommer att kännas mycket bättre i framtiden bara ni tar tag i det! Jag lovar.

Nu startar livet om för mig!  Grin
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
KassaKon
Hero Member

Antal inlägg: 1128

« Svara #1 skrivet: Maj 30, 2017, 14:31:54 »

STORT GRATTIS!

Och lycka till med livet som ickeskuldsatt!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: