Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fogden sålde hennes hus – för att betala sonens skulder  (läst 14724 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« skrivet: Februari 23, 2016, 00:02:43 »

Det tar aldrig slut på dumheterna när det gäller Kronofogdens förfarande....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22299058.ab

Citat
Birgitta, 65, kan bli hemlös – på grund av att hennes son är skuldsatt.
Huset som hon fått i gåva av sonen har sålts på exekutiv auktion, och Birgitta tvingas nu flytta ut. Hon kan också själv komma att hamna hos Kronofogden.
– Det känns som att jag lever i en mardröm, säger hon.

Notera särskilt slutklämmen i artikeln:

Citat
Hovrättens dom väntas i nästa vecka.
Men redan under lördagen kom en ny smäll för Birgitta. Då hämtade hon ut ett rekommenderat brev från företaget som köpt hennes hus. Där stod att de kräver nästan 70 000 kronor i hyra.
– De skriver att jag måste flytta ut senast den 31 maj. Men jag har ingen möjlighet att betala det de vill ha, så jag och min sambo håller på att packa för fullt. Jag vet inte hur vi ska gör nu, säger Birgitta.
Hon fortsätter:
– Jag kan inte förstå att det här händer. Det känns som att jag lever i en mardröm.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Mondeo
Full Member

Antal inlägg: 211

49 år

« Svara #1 skrivet: Mars 07, 2016, 17:01:38 »

Stora Kronofogden gör som de vill oavsett lagrum eller inte. För just nu har jag begärt svar på en värderingsbyrå konstiga värdering, då denna person utgav att de hus som besiktigades "innehar pannrum" trots att man påpekade vid tillfället att detta var en "f.d matkällare" inget annat.

Det ska väl vara en skorstensanslutning i detta utrymme för att få kallas pannrum? Denna anmärkningen med flera som de vägrat att besvara trots påminnelser.

Sedan när man begärt förhandling för att reda ut dessa felaktigheter så har inte Kronofogden blivit kallad till denna förhandling utan endast de som jag är skyldiga pengar enbart. Svea inkasso är inblandad. 

Det kan tilläggas att samma person gjort en värdering på en närstående fastighet utan framkomlig väg inte heller någon El anslutning i fastighet, utan denna person har en Elkabel från ett grannhus även att taket är i mycket dåligt skick.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: