Tänkte uppdatera Er om läget då många hör av sig och undrar vart jag som admin tagit vägen.
Jag har inte varit jätteaktiv kan jag erkänna, och orsakerna till detta är flera.
Dels så har jag ett eget byggföretag som jag försöker att driva runt. Dessutom driver jag en frisörsalong
åt min dotter. (hon äger den, men jag får sköta den administrativa biten då hon inte klarar av det)
Dessutom råkade jag ut för en olycka den sista mars förra året då jag föll från en byggställning när jag höll på att renovera en lokal.
Detta innebar att min ena arm och axel skadades och det har därför varit rätt jobbigt att arbeta med en starkt smärtande och skadad arm.
Detta i sin tur betyder att man inte har så mycket gnista kvar på fritiden till detta.
Ovanpå detta har jag dessutom (haft) en svårreglerad diabetes, med skyhöga värden....
Tack och lov verkar vi vara på rätt väg nu med en helt ny medicin (som är SVINDYR

).
För de som inte vet vad detta innebär så blir man väldigt trött osv, så, som sagt, det har inte funnits mycket kraft kvar.
Som pricken över "i" så har man då dessutom en hel del eknomiska/juridiska dilemman att ta itu med, både för egen del, men även för närstående.
Som sagt, detta var läget just nu!Mina planer för framtiden, för att få detta forum och projekt att finnas kvar även framöver så har jag lite funderingar:
Då donationer och bidrag för driften uppenbart inte gett speciellt mycket så matar jag in pengar i detta projekt från egen ficka hela tiden.
I mitt läge som det är just nu finns det inget som helst ekonomiskt utrymme för detta, så jag måste försöka komma på nya vägar att gå.
Många kontaktar mig per mail och PM och ber om hjälp på olika sätt och erbjuder betalning för detta.
Jag har aldrig tagit betalt från nån, men börjar planera att starta ett projekt utanför Fattiga Riddare där jag tar på mig
sådana uppdrag.
Tanken är alltså att Fattiga Riddares forum även fortsättningsvis skall vara gratis, men vill man få hjälp med juridiskt ombud, hjälp med kontakter med domstolar, Kronofogden, myndigheter, inkassobolag, fordringsägare osv så kan jag alltså i viss mån ta sådana uppdrag till en viss summa, tex per projekt eller per timme.
Det finns lite olika upplägg man skulle kunna göra som tål att undersökas och diskuteras.
(Detta gör jag då i mitt eget företag, och har inget med Fattiga Riddare egentligen att göra)
Men det finns ju massor av statliga och kommunala bidrag att söka!!
Orsaken till att jag inte är så pigg på att söka diverse statliga bidrag är att jag inte vill att Fattiga Riddare skall hamna i en situation där man "sitter i knä" på myndigheterna, och därmed förhindras att komma med sanningen runt saker och ting.
Det finns/fanns ju ett konkurrernde forum/förening med statliga miljonbidrag, men som alla vet så är deras verksamhet mer eller mindre obefintlig numera.
Ingen har väl kunnat undgå det totalt utdöda diskussionsforum som dom har tex?
Då dom förhindrades att föra offentliga diskussioner med ett högt tak, och istället var tvungna att tona ner alla diskussioner och tips som var negativa för inkassobranschen och för våra myndigheter så dog dom ut helt enkelt.
Både inkassobolagen och KFM har febrilt försökt detta mot Fattiga Riddare också, men då vi inte sitter med miljonbidrag som hotas att dras in, så skiter jag/vi i deras hotelser, så länge som vi inte bryter mot några lagar.
(Kronofogden försökte ju till och med att släcka ner forumet genom domstol för några år sedan)
Slutligen så kan jag även än en gång berätta att jag håller på med en bok i vårt ämne, men av tidsbrist samt brist på energi så tar det lite längre än planerat.
Dessutom kostar produktionen en hel del i investering, så detta måste lösas innan den kan släppas.
Men, det är på gång detta år åtminstone. Det mesta beror nog på ekonomin för produktionen, när detta kan lösas.