Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inkasso!  (läst 14690 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
sommar2015
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 16


« skrivet: November 25, 2015, 11:34:52 »

 Huh? Hej alla här på forumet.
Någon som kan tala om för mig om Reda Inkasso AB inte finns mer. Jag ska börja betala till dem nu i dec-15 första gången. Hittar dem inte. Vad menas med att de gått i likvidation (har dom upphört) hur ska jag veta vem jag ska betala till.
Tacksam för svar hur jag ska göra. Borde inte dom meddela ändringar om dom upphört.
 Huh?
Loggat
phenden
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 183


« Svara #1 skrivet: November 25, 2015, 16:48:25 »

Likvidation innebär att deras tillgångar (däribland sannolikt din skuld) säljs (eller möjligen - om skulden är liten - skrivs av). Du kan höra av dig till Krfm och redogöra för läget för att få ett svar på hur du ska bete dig. Du kan också höra av dig till likvidatorn för att se om skulden är såld - och då till vem. Där är det viktigt att du får papper på en ev. överlåtelse så att du inte riskerar att betala till fel person. Börja med Krfm.
Loggat
svalefelt
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 14


« Svara #2 skrivet: Maj 13, 2016, 23:01:02 »

Jag hörde något om att Reda lades ner, och man sålde av en del gamla fordringar, och resten lade man på något annat inkassobolag.
Reda var Resurs Banks egna inkassobolag, men jag tror att Reda var rent juridiskt inte fordringsägaren , utan det var Resurs. Om Resurs byter inkassobolag
till något annat bolag men fortfarande äger skulden tror jag inte dom har skyldighet att informera gädenären.
Dock brukar ju inkassobolagen som tar över uppdraget att driva in skulden vara ganska ivriga på att skicka iväg brev, så det är märkligt att du inte har fått nån information.

Loggat
Matilda_J
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 5


Hemsida
« Svara #3 skrivet: Juni 14, 2017, 19:52:08 »

Kontakta inkassobolaget där du vet att du har flera skulder och säg att du vill ha en betalningsplan och säg till dem att du vill att de fryser räntan så länge du följer avbetalningsplanen.
Kontakta sedan de övriga bolagen i takt med att kraven trillar in i brevlådan.
De allra flesta tar gärna en liten slant i månaden än inget alls om du tex skulle få skuldsanering.
Loggat

mvh
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: